God of War: Ascension

Level 7 89%

Nog 80 XP voor level 8

Deel 3 was leuk dat je alle goden mocht afslachten en het zag er subliem uit.

Level 23 93%

Nog 550 XP voor level 24

Hmm, zat stukken in deel 3 die me bijblijven. Maar er zaten ook "gewone" stukken tussen. Iets wat ik niet bij deel 2 had. En een aantal momenten in de game zijn misschien wel het mooiste van deze generatie. En dan heb ik het niet enkel over de kwaliteit van de textures/aantal polygonen/animatie, de setpieces en vind ik ook prachtig.

Level 54 96%

Nog 1834 XP voor level 55

Deel 2 had echt het slechtste verhaal in een game allertijden. De pacing was echt belachelijk slecht. De hele game om de Sisters of Fate te vinden en bijna nul verhaal tussendoor. Toen ik in de Loom Chamber kwam had ik verre van het idee dat de game al aan het eindigen was. Dan opeens de Sisters of Fate, (wat maar 1 entiteit was, waardoor ik dacht, ok 1 down, 1 to go? Bleek het al klaar.) en dan maakt Zeus nog een beetje de dingen goed.

Gow 3 vond ik kwa verhaal een stuk beter, maar daar was het einde met ''hope'' en al die bagger weer slecht.

Gow ! was qua verhaal absoluut het beste, gevolgd door Ghost of Sparta.

Wtf? Pacing was bijna perfect in deel 2, en het walst ook over de andere delen heen. Er is er niet één dat in de buurt komt. Deel 1 is 2e beste, vooral omdat verhaal daar boeiender in was maar die was te kort naar mijn mening. Deel 2 heeft alles: pacing, lengte, epic bossfights, challenge.

Nou ja, meningen verschillen...

Ik heb het puur over het verhaal, qua gameplay was er niets mis met deel 2. Maar het verhaal was non-existent tussen het begin en het einde. Dat was in 1 en 3 heel anders. In 1 kreeg je constant toffe hints en flashbacks over Kratos zijn verleden en in 3 de andere goden 1 voor 1 afslachten en dat verhaal over het Labyrinth. 2 had een goede kop, een toffe staart, maar er zat gewoon helemaal niets in het midden.

Level 7 89%

Nog 80 XP voor level 8

@Oversoul

Deel 2 liet nu echt blijken wat de kop Vengeance betekent.

Om terug te gaan naar dat moment waar Zeus je verraad geeft gewoon een toffe gevoel.

Level 54 96%

@Oversoul

Om terug te gaan naar dat moment waar Zeus je verraad geeft gewoon een toffe gevoel.

Ja, maar tussen het begin en het moment dat je teruggaat naar dat moment gebeurt er gewoon 10 uur lang helemaal niets noemenswaardigs.

Level 36 94%

Nog 1185 XP voor level 37

@ Oversoul

In dat geval ben ik het met je eens. Niet dat me dat ontzettend hard stoorde btw.

Level 54 96%

Het zou me ook niet zo storen, als het einde niet zo ontzettend onverwachts kwam.

Level 36 94%

Het zou me ook niet zo storen, als het einde niet zo ontzettend onverwachts kwam.

Ik vond dat niet erg onverwacht. Vanaf dat je die hele lange weg hebt met bergen aan enemies en portalen dan kreeg ik al het vermoeden dat ik dicht bij het einde was. En je hebt het feit dat je alle powers al hebt, dan duurt het meestal niet lang meer.

Level 7 89%

Nog 80 XP voor level 8

@Oversoul

Ja, maar tussen het begin en het moment dat je teruggaat naar dat moment gebeurt er gewoon 10 uur lang helemaal niets noemenswaardigs.

En in deel 1 toch ook niet echt, je gaat naar een reus en dan moet je een kist vinden om de GoW the verslaan.

Level 54 96%

@Oversoul

En in deel 1 toch ook niet echt, je gaat naar een reus en dan moet je een kist vinden om de GoW the verslaan.

Zoals ik al zei, in deel 1 krijg je constant via flashbacks etc het verhaal te zien en hoe Kratos zo geworden is. Plus je hebt die notes van de bouwer van het Labyrinth (en zelfs tekeningen met artwork, echt heel tof detail) Ik kan dat soort details echt waarderen.

In deel 3 volgens ze dezelfde formule om de speler constant te betrekken bij het verhaal, notes van een dude maar daarnaast krijg je ook nog interresante mono en dialogen met alle goden.

Het enige interessante verhalende element in deel 2 wat zich niet in het begin of einde afspeelde was dat verhaal van hoe Zeus opgevoed werd door de Titans. Ik mistte een soort verhalende motivatie tijdens die 10 uur gameplay. Daarom vind ik deel 2 verhaaltechnisch het slechtste deel.

Level 36 94%

Toch bewijst dat maar dat het verhaal niet centraal staat in GOW. Verhaaltechnisch is deel 2 idd het minste, maar over het algemeen is deel 2 voor mij gemakkelijk de beste. Meeste memorabele momenten, boss fights die heerlijk zijn en geen saai moment gedurende het hele spel.

Level 23 93%

Nog 550 XP voor level 24

In deel 2 zit naar mijn beleving veel meer "verhaal". Oke, mischien is het geen uitgebreid plot met wendingen en diepe karakters ala MGS of FF. Maar net als ik kan genieten van het verhaal dat Shadow of the Colossus verteld door mooie beelden, muziek en op de juiste momenten cutscenes, kan ik genieten van hoe GoW haar wereld neerzet. Het klopt gewoon. De confrontaties met goden/andere karakters, het mythologische sfeertje en de prachtige setpieces worden in deel 2 imo bijna perfect afgewisseld. En het einde kwam voor mij niet aanvliegen. GoW 2 is voor mij een klassieker, deel 1 en 3 vond ik gewoon solide actie games. PSP delen ook overigens.

Level 36 94%

Level 54 96%

Met al die ''Kratos is the Power of Hope'' bullshit aan het einde van deel 3 zou Obama nog niet eens zo misplaatst zijn :lol:

Level 36 94%

hehe :P

Maar als je er serieus over nadenkt is het idd moeilijk om dat te voorspellen. E3, enlighten us!

Level 35 95%

Nog 963 XP voor level 36

God of War: Ascension multiplayer confirmed

Quote:

God of War: Ascension has online and offline multiplayer battles for up to eight players. There are a variety of multiplayer modes, customisable avatar warriors, armour and weapon types to unlock. Eurogamer's Johnny Minkley saw it in action for a God of War: Ascension preview, published today.

Multiplayer "combines the brutal gameplay and large-scale battles that God of War is known for to create a competitive experience like never before", Sony said. According to game director Todd Pappy it's a "fresh twist" on competitive gaming.

But the game has single-player, too, this time with a "revamped" combat and weapon system, "promptless" mini-games and new puzzles. Sony mentioned "fluid, life-like characters, dynamic lighting effects, and world-changing scenarios".

Pappy told Eurogamer Ascension's campaign is "just a little bit shorter" than in previous God of War games. "We've mapped out everything and given time estimates. It'll be pretty damn close."

And lead combat designer Jason McDonald insisted that single-player has not suffered as a result of the addition of multiplayer. "We didn't want to sacrifice single-player for multiplayer, neither did we want to tack on," he said. "We're definitely going full force with both."

Quote:

As for the story, Ascension sees players assume the role of Kratos as he tries to break the blood oath that binds him to Ares. Since this is a prequel, we get to see a younger Kratos, one driven mad after bring tricked into killing his wife and child. In the game Kratos "seeks to break his bond and gain the clarity to seek revenge on Ares for his part in the death of his family". Helping is his signature double-chained blades.

- http://www.eurogamer.net/articles/2012-04-30-god-of-war-ascension-multiplayer-confirmed

Meer afbeeldingen in de spoiler:

Level 23 93%

Nog 550 XP voor level 24

Als ik die beelden zie krijg ik er toch weer zin in :) Maar toch jammer dat Santa Monica zich weer stort op GoW, had graag wat nieuws gezien. Maar gezien de financiele stand van Sony zullen ze alles wel op safe spelen.

Redactie
Level 23 98%

Nog 148 XP voor level 24

Net als met de reveal van GoW: Ascension ben ik ook in dit geval niet super hyped. Het klinkt leuk, maar of het iets voor mij is durf ik niet te zeggen. Ik zie graag wat gameplay voordat ik helemaal hyped ben.

Level 11 89%

Nog 186 XP voor level 12

Ik hoop dat ze dat ze de MP-personages erg custombizable maken want dat Kraken-kostuum ziet er niet uit..

http://www.youtube.com/watch?v=YAi4eHNM0mk

Ik wil SP beelden.

Level 35 95%

Nog 963 XP voor level 36

Level 54 96%

Ziet er vooralsnog nog een beetje sfeerloos uit, graphics zullen wel een klap oplopen vergeleken met de singleplayer...

Het is hopelijk nog in een vroeg stadium, maar het kan zeker wat worden.

Level 36 94%

Ziet er top uit! Goede keuze om MP toe te voegen, games waren aan de korte kant :).

Moderator
Level 46 97%

Nog 906 XP voor level 47

Another gameseries defiling itself with MP. Kan er echt niks meer zonder MP zijn tegenwoordig. Alsof mensen meerdere MP games kunnen spelen.... Bovendien gaat dat weer ten koste van SP ontwikkelingstijd. En de toegevoegde waarde zal weer bijna nul zijn.

Maar goed zit sowieso al niet echt te wachten op een prequel. Dat verhaal kennen wel al. Ik wil weten wat er na drie gebeurt, het liefst met een ander personage.

Level 23 93%

Nog 550 XP voor level 24

Nou ja, bij Uncharted vond ik de MP eigenlijk heel erg leuk. Co-Op was ook erg tof. GoW multiplayer kan ook wel iets toevoegen, heel veel van dergelijke MP ervaringen zijn er niet. Zolang het gescheiden is, heb ik er niet al te veel moeite mee. Ik hoop dan wel op split screen, maar dat zal wel niet...

Level 54 96%

Precies, het kan iets unieks zijn. Ik wacht rustig af.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.