Joodse organisaties

Level 49 97%

Nog 1146 XP voor level 50

Eerst moeten we in de andere topics sympathie of begrip hebben voor de ideologie van Bin Laden en nu moeten we sympathie hebben voor Duitse-soldaten?

Dan zeg ik op mijn beurt: "Waar gaat het heen met Nederland". We kunnen niet alles rationeel benaderen en relativeren. DAT vind ik niet rationeel...

Echter door hier als Joodse gemeenschap hevig op te gaan protesteren, vindt ik ook onzin, zo maak je het alleen maar erger. Gewoon leven en laten leven. Dus de mensen die deze herdenking willen houden, ook gewoon de kans geven om dit te doen en je niet zo aangesproken voelen.

Daarnaast waren de Duitse-soldaten niet stuk voor stuk beesten, maar ik vind dat er in dit topic wel heel erg makkelijk wordt gezegd dat ze geen keuze hadden of eigenlijk wel toffe peren waren omdat ze brood etc gaven.

Mijn Oma werd ook 'goed' behandeld door de Duitsers, ze aten wel bloembollen en kat, maar dat is niets vergeleken met die 6 miljoen Holocaust slachtoffers...

Level 12 96%

Nog 77 XP voor level 13

Eerst moeten we in de andere topics sympathie of begrip hebben voor de ideologie van Bin Laden en nu moeten we sympathie hebben voor Duitse-soldaten?

Dan zeg ik op mijn beurt: "Waar gaat het heen met de wereld". We kunnen niet alles rationeel benaderen en relativeren. DAT vind ik niet rationeel...

Echter door hier hevig op te gaan protesteren, maak je het alleen maar erger. Gewoon leven en laten leven, dus de mensen die deze herdenking willen houden, ook gewoon de kans geven om dit te doen en je niet zo aangesproken voelen.

Daarnaast waren de Duitse-soldaten niet stuk voor stuk beesten, maar ik vind dat er in dit topic wel heer erg makkelijk wordt gezegd dat ze geen keuze hadden of eigenlijk wel toffe peren waren omdat ze brood etc gaven.

Mijn Oma werd ook 'goed' behandeld door de Duitsers, ze aten wel bloembollen en kat, maar dat is niets vergeleken met die 6 miljoen Holocaust slachtoffers... Hoe kun je dit nou relativeren?

Daar ben ik het dus volledig mee oneens. We moeten juist WEL alles in de wereld relativeren. De reden hiervoor is dat eigenlijk niets in de wereld zo zwart-wit is als het soms lijkt. Moet je de dood van 1 goed persoon maar negeren, omdat 99 anderen die hetzelfde uniform aanhadden massamoordenaars waren? Kan een 'gewone' Duitse soldaat wat aan de Holocaust doen wanneer hij ergens in een random dorpje in Noorwegen of iets dergelijks is gestationeerd? Ik vind dat we 'goede' individuen in het Duitse leger niet moeten beoordelen op iets waar hij zelf geen invloed op had of misschien niet eens vanaf wist.

Nogmaals, ik zeg niet dat we SS-officieren of iets dergelijks moeten herdenken en ik zeg ook niet dat het toffe peren waren omdat ze wel eens brood gaven aan de mensen. We moeten alleen de zaken wat relativeren, juist bij dit soort situaties.

Level 43 95%

Nog 1284 XP voor level 44

Daarom herdenk ik gewoon simpel 'de naamloze helden' die streden (in letterlijke of figuurlijke zin van het woord) voor vrijheid...

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.