Het Olympische Spelen 2012 topic

Level 24 98%

Nog 137 XP voor level 25

De Olympische Spelen zijn inmiddels begonnen, dus lijkt het me wel aangewezen om van zo'n groots sportevenement een topic te starten. Mochten jullie dus wat te zeggen hebben over de OS 2012, doe dat dan hier! Ook beeldmateriaal is zeker welkom, want je kan immers niet alles volgen voor de buis.

Wat vonden jullie van de openingsceremonie trouwens? :)

Level 34 94%

Nog 1030 XP voor level 35

vinepokourov :lol:

Level 18 94%

Nog 280 XP voor level 19

Ik vind het voetbal nu eigenlijk veel chiller dan op het EK. Geen commerciële rommel, geen irritante commentator en bovenal doorlopend meerdere wedstrijden.

Level 32 98%

Nog 309 XP voor level 33

Eerste dag voor judo was vrij kut. Mooren en Ente allebei roemloos onderuit na één wedstrijd, maar veel meer had ik niet verwacht. Maandag mag Dex Elmont aan de bak. Dat is wel een kanshebber voor een medaille. Hij staat momenteel derde op de wereldranglijst van -73 kg. Het is alleen wel te hopen dat zijn knie heel blijft.

Verder zijn Elisabeth Willeboordse, Edith Bosch, Marhinde Verkerk en Henk Grol kanshebbers. Vooral van Grol verwacht ik veel, maar ik ben het meest benieuwd naar Verkerk. Daar heb ik nog samen mee mogen trainen bij JCR GOSH. In 2009 wist ze nog wereldkampioen te worden in Rotterdam.

Level 71 99%

Nog 852 XP voor level 72

Onze Gozert was judoka in een vorig leven?

Level 32 98%

Nog 309 XP voor level 33

Nog altijd, alleen besteed ik nu mijn meeste tijd aan traingingen geven. Ik heb inmiddels ook m'n diploma judoleraar A binnen, en ik wil ook nog voor judotrainer/coach B gaan, alleen moet ik dan nog een graad hoger halen (3e dan) maar dat examen kan ik op z'n vroegst pas over anderhalf jaar afnemen :(.

Level 19 90%

Nog 522 XP voor level 20

Eerste medaille is binnen voor België! Ook ben ik benieuwd naar Amerika-Frankrijk morgen in de basketbal, al zou USA makkelijk moeten winnen.

Level 32 98%

Nog 309 XP voor level 33

Heel knap van Van Snick inderdaad. Haar eerste Spelen en gelijk brons.

Level 71 99%

Nog 852 XP voor level 72

Nog altijd, alleen besteed ik nu mijn meeste tijd aan traingingen geven. Ik heb inmiddels ook m'n diploma judoleraar A binnen, en ik wil ook nog voor judotrainer/coach B gaan, alleen moet ik dan nog een graad hoger halen (3e dan) maar dat examen kan ik op z'n vroegst pas over anderhalf jaar afnemen :(.

Aight, hip. Een vriend van me doet ook aan judo maar moet nog steeds z'n zwarte band halen. Hij heeft niet echt de juiste partner om dat mee te doen of zo. Hij mag wel examens afnemen van junioren.

Level 32 98%

Nog 309 XP voor level 33

Het is inderdaad wel handig om een goede partner te hebben, zeker als je geen vrijstelling voor het kata-onderdeel hebt. Op zich vond ik het examen niet bijster moeilijk, maar ik had dan ook vrijstelling voor het kata-onderdeel. Die had ik niet (ook niet gedeeltelijk) voor m'n 2e dan (tweede graad zwarte band), en dat was ook meteen een pak taaier. Nu ben ik absoluut geen fan van de eerste paar kata's, dus daar kan het ook aan liggen.

Level 71 98%

Nog 924 XP voor level 72

Zilver. Wat jammer. Maar wat een inhaalrace van Kromo _O_

Level 20 97%

Nog 161 XP voor level 21

Wil niet lullig zijn en de schuldige aanwijzen maarre... Inge Dekker... Goddamn...

Level 32 98%

Nog 309 XP voor level 33

Volgende keer Ranomi maar alle vier de 100 meters laten doen.

Level 59 97%

Nog 1548 XP voor level 60

Onze Ranomi steekt er duidelijk bovenuit. Met een iets betere Dekker had zij het Goud binnengezwommen en een OR gezet.

De zomerspelen zijn trouwens altijd supercool. Voetbal vind ik dan eigenlijk geen Olympische sport en boeit me ook niet zo. Het is ook te merken dat het voor voetbal een B-toernooi is, weinig animo, jeugdspelers enzo... Maar voor Atletiek, Zwemmen etc zijn de Spelen juist het summum waar jaren naartoe wordt gewerkt. Daarom mag voetbal er van mij wel uit.

Level 71 98%

Nog 924 XP voor level 72

Idd. Tennis en wielrennen ook. Dat soort sporten hebben meerdere keren per jaar een OS-achtig evenement. Zelf ben ik ook een groot fan van Judo. Heerlijke sport om naar te kijken.

Level 25 94%

Nog 544 XP voor level 26

Die Vinokourov flikt het op z'n 38e nog even. Altijd veel respect gehad voor die gozer ook al is het een dopehead. Vandaag hebben we met Marianne Vos ook kan op goud bij het wegwielrennen bij de vrouwen.

Level 71 99%

Nog 852 XP voor level 72

Indeed, als ze niet weer tweede wordt of zo :'D

Level 59 97%

Vino valt altijd aan, hij is een keertje gepakt maar ach.. inmiddels is wel bekend dat alle grote jongens hebben gebruikt. Had gehoopt op Lars Boom of Gesink, maar dit is ook een mooie zege. Hoewel ik nog steeds niets begrijp van die Colombiaan. Het leek alsof het inderdaad een akkoordje was, eerder zag je hem al 2x omkijken alsof ze aan het oefenen waren.

Idd. Tennis en wielrennen ook. Dat soort sporten hebben meerdere keren per jaar een OS-achtig evenement. Zelf ben ik ook een groot fan van Judo. Heerlijke sport om naar te kijken.

Tennis ook. Wielrennen ook wel, echter vond ik de koers van gisteren en die in Beijing echt heel goed. De beste deden ook mee. Alleen al die ontlading bij Vino, dit was echt een droom voor hem.

Level 7 88%

Nog 86 XP voor level 8

Bolt op de 100 meter, dat wil ik zien
Kijken of hij het 'nog' beter/sneller kan

Brengen ze daarna vervolgens een nieuwe Track&Field uit
Wordt het weer ouderwets butt'nbashen, ghehe

Level 12 88%

Nog 245 XP voor level 13

Onze vrouwen boeken toch een mooie zakelijke overwinning op onze zuiderburen zo :)

Eerste overwinning is binnen, op naar goud :D

Level 71 98%

Nog 924 XP voor level 72

3-0. Had 6-0 kunnen zijn. Mooie eerste wedstrijd. En hockey meisjes <3

Level 24 98%

Nog 137 XP voor level 25

Tim Maeyens (Belg) gisteren een Olympisch Record bijeengeroeid (skiff). 6de in Athene, 4de in Peking en misschien eerste in Londen? Het kan.

En Ilse Heylen schakelt de Europese kampioene uit in de 8ste finales van het judo. Straffe prestatie, en wie weet kan ze voor medaille twee zorgen voor België. :)

Level 59 97%

Die Nederlandse dames rijden om en om het peloton stuk.

Level 20 97%

Nog 161 XP voor level 21

Heb geen idee wat dat betekent maar ik hoop dat het goed is. Kom op Marianne!

Level 34 94%

Nog 1030 XP voor level 35

Vinokourov belichaamt alles wat lijnrecht tegenover de olympische gedachte staat.

Het lijkt er overigens idd weer op dat hij de zege heeft gekocht, net zoals met Kolobnev in LBL 2010. Wat die uran uran daar doet, zo dom kan je echt niet zijn..

Het zal wel weer een lening geweest zijn van 100.000 euro! :D

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.