InsideGamer Yugioh OT

Level 25 94%

Nog 539 XP voor level 26

Yugioh is een tactisch kaartspel die wisselwerkingen vertoont met een rits manga's, animes en computerspellen. In het spel is het de bedoeling dat beide spelers hun eigen deck bestaande uit officiële kaarten elkaar doden. Voor het geval je een leek bent die de edele kunst die Yugioh heet niet kan waarderen, komt hier een beknopte speluitleg.

Kort door de bocht gesproken heb je twee soorten kaarten: monsters en niet-monsters. De monsterkaarten kunnen opgedeeld worden in Normal, Effect, Ritual, Fusion en sinds enkele jaren de Synchro en Xyz Monster Cards. Elk monster draagt verder een attribute (Water, Earth, Fire, Wind, Light en Dark) en een van de 21 types. Naast een unieke naam en afbeelding worden de monsters gekenmerkt door een aanvals- en verdedigingswaarde.

De niet-monsterkaarten zijn opgedeeld in Spell (Magic) en Trap Cards. De Spells zijn van het type Normal, Continuous, Quick-Play, Equip of Field. De Traps kunnen Normal, Continuous of Counter bevonden worden.

Veel uitgebreidere spelregels, inclusief ellenlange gebruiksaanwijzingen per kaart, zijn te vinden in de officieuze Wiki.

De stoffige regels zijn leuk als je te veel tijd om handen hebt (of als je ze gewoon nog niet weet), maar wat kunnen genieën als ik er nu mee? Echte Yugioh-veteranen stellen een deck samen en verlaten daarmee het ouderlijk huis om acht badges... Nee, dat was iets anders. Desondanks loont het om kaarten op te sparen en die wegens eenvoud van de opslag te bewaren in een schoenendozen. Gooi al je nuttige kaartjes in één of meerdere stokken, waarna je kunt vertrekken naar de plaatselijke Japanse studentenvereniging om daar de boel op de kop te zetten. Gemakkelijker is het wellicht om gewoon een kennis die net zo bezeten is van het spelletje op te bellen en tegen hem oorlog te voeren.

Nog eenvoudiger, in de tijd waarin één specifiek forumlid de voordelen van digitale distributie tot vervelens toe paradeert, is het om via internet met virtuele kaarten te strijden. Dueling Network is een site die de betreffende service verleent. Je moet hier echter handmatig alles doen, dus goede kennis van de spelregels is vereist! Wellicht dat het voor beginnelingen daarom geschikter is te beginnen met door Konami geproduceerde computerspellen. Daarin zijn de officiële regels al verwerkt, zodat het, zonder cheatcodes, onmogelijk is om vals te spelen. Persoonlijk vind ik de DS-spellen zeer goed geslaagd met 241 uur op de teller (Yugioh World Championship 2008).

In dit topic kun je je twijfels, bedenkingen en orgastische vreugdekreten kwijt met betrekking tot Yugioh. Een gedeelde smartie is een halve smartie, maar een gedeeld uraniumatoom is dubbele energie! Vandaar dat we diepgaande discussies over deckstrategieën, uitvoerig natafelen over dat laatste potje waarin je door Swords of Reveiling Light niet te spelen verliest en succesverhalen over je succesvol geopende boosters met open armen ontvangen.

Tot slot iets wat we allemaal stiekem weten...

Level 48 99%

Nog 314 XP voor level 49

Wot

Level 58 99%

Nog 478 XP voor level 59

Oh wat ik heb dit vroeger veel gespeeld samen met mijn neef. We lapte de regels beetje aan onze laars, volgens mij was het zo dat je maar 40 kaarten mocht hebben. Wij deden gewoon unlimited. Had een immens deck dan ook :P

Maar oh zo tof, heb alleen maar Effect monsters, veel trap cards en handige spell cards. Toen ik een keer z'n pakje kocht, zat er een Black Luster Soldier; Envoy of the Beginning in.

Bleek redelijk zeldzaam te zijn, heb die later een keer geruild voor 30 kaarten met oa Helpoemer plus hoesjes voor alle kaarten:

Heb die kaarten nog ergens liggen :P

Level 33 98%

Nog 299 XP voor level 34

Uhm eventjes een vraag Zevenberge :P Is dit een soort ode aan Yu-Gi-Oh of..? Want er staat in je beschrijving niet echt een verklaring voor dit topic. De bedoeling dat YGO-liefhebbers hier samenkomen en.. erover praten? :D

Want als het een ode is, zou ik voorstellen om het ook als memberartikel te plaatsen? ^_^

Level 25 94%

Nog 539 XP voor level 26

Oh wat ik heb dit vroeger veel gespeeld samen met mijn neef. We lapte de regels beetje aan onze laars, volgens mij was het zo dat je maar 40 kaarten mocht hebben. Wij deden gewoon unlimited. Had een immens deck dan ook :P

Min is 40, max is oneindig :'D (Veel digitale spellen stellen echter een maximum van 60/80 in, om het programmeerbaar te houden.) Zo begon ik overigens ook. Had ik een keer een deck die huge was, maar daar verloor ik altijd mee, omdat slechte kaarten nou eenmaal de overhand hadden ;)

Ik weet nog dat in mijn eerste pakje deze dude zat. Toen was ik een onwetend kindje wat niet wist hoe het gevechtssysteem werkte en deed hem veel te goedkoop van de hand vanwege zijn lage def :(

Level 58 99%

Nog 478 XP voor level 59

Min is 40, max is oneindig :'D (Veel digitale spellen stellen echter een maximum van 60/80 in, om het programmeerbaar te houden.) Zo begon ik overigens ook. Had ik een keer een deck die huge was, maar daar verloor ik altijd mee, omdat slechte kaarten nou eenmaal de overhand hadden ;)

Ik weet nog dat in mijn eerste pakje deze dude zat. Toen was ik een onwetend kindje wat niet wist hoe het gevechtssysteem werkte en deed hem veel te goedkoop van de hand vanwege zijn lage def :(

Damn zonde, dat opofferen was altijd z'n gekloot :lol:

Ik had op een gegeven moment een monster, was level 5(dus 1 monster opofferen) en die had 3000 def en 0 attack :D Dus als ik die ondersteboven neerlegde wist mijn neef gelijk welke het was :lol:

Level 25 94%

Nog 539 XP voor level 26

Uhm eventjes een vraag Zevenberge :P Is dit een soort ode aan Yu-Gi-Oh of..? Want er staat in je beschrijving niet echt een verklaring voor dit topic. De bedoeling dat YGO-liefhebbers hier samenkomen en.. erover praten? :D

Want als het een ode is, zou ik voorstellen om het ook als memberartikel te plaatsen? ^_^

Geef me een rem. Het is middernacht :'D

Het is bedoeld als een discussietopic en iedereen mag zijn of haar ode erin kwijt ^_^

Level 23 95%

Nog 324 XP voor level 24

Favoriete Kaarten :

^_^

Level 25 94%

Nog 539 XP voor level 26

Ik had op een gegeven moment een monster, was level 5(dus 1 monster opofferen) en die had 3000 def en 0 attack :D Dus als ik die ondersteboven neerlegde wist mijn neef gelijk welke het was :lol:

Millenium shield :P

Ik ben fan van onderstaande combinatie:

(Terrorking Salmon of Giga Gagagigo; om het even)

Level 59 98%

Nog 640 XP voor level 60

Game nooit gespeeld, maar de tv-serie / anime wel vol plezier gekeken.

Stiekem zit dat spel verdomde interessant in elkaar.

Level 58 99%

Nog 478 XP voor level 59

Millenium shield :P

Ik ben fan van onderstaande combinatie:

(Terrorking Salmon of Giga Gagagigo; om het even)

Dat is idd nice :lol:

Oh deze was het:

Dit is trouwens ook een zwaar irritante kaart :lol:

Level 33 98%

Nog 299 XP voor level 34

Game nooit gespeeld, maar de tv-serie / anime wel vol plezier gekeken.

Stiekem zit dat spel verdomde interessant in elkaar.

Zelf wél een tijdje de kaarten verzameld, maar die serie man man :O Zo een goede serie maar twee dingetjes die mij & broer zo hard tegenstaken:

1) In België toonden ze de serie op VT4, maar die hadden blijkbaar enkel de rechten om het uit te zenden tot een bepaalde aflevering. Dus 2x zaten we op het puntje van onze zetel om te zien hoe het gevecht zou lopen tussen Marik vs Bakura (? - damn ik typ na zoveel jaar de serie niet gevolgd te hebben Marik in op Google en het blijkt juist te zijn :') ) terwijl zijn Egyption God Slifer op het veld staat, en na die aflevering begon de serie gewoon opnieuw :O Wij natuurlijk aan het vloeken voor onze TV..

2) Die gevechten duren zo motherfucking LANG!!! En niet omdat de gevechten zelf lang duren. Nee, helemaal niet. Wél omdat die achterlijke sukkels uren aan een stuk zitten te praten hoe hun volgende zet de beste zet ooit gaat zijn en de tegenstander gaat kapotmaken en vernietigen en BLABLABLA DOE DIE FUCKING ZET NOU GVDSE FUCKING PIEP #@85&àçè§ù%£ PIEP PIEPERDEPIIEEEEEP :@ :@

Level 11 91%

Nog 160 XP voor level 12

OOOOOOOOOH YU-GI-OH! Ik verzamelde altijd kaarten, maar spel nooit gespeeld omdat ik er helemaal niks van begreep. De anime was geweldig op FoxKids, damn die tijden waren zo vet :(

Voor de assholes die mijn kaarten altijd steelden :D

Level 75 98%

Nog 1816 XP voor level 76

Dit hele topic is dus gewoon fucking Chinees voor mij :lol:

Level 22 92%

Nog 542 XP voor level 23

Dit hele topic is dus gewoon fucking Chinees voor mij :lol:

Level 47 98%

Nog 604 XP voor level 48

Heb dit in eerste jaar van middelbare gespeeld. Had echt een uberdeck :P

Level 48 99%

Nog 314 XP voor level 49

Ik had ook wel aardige kaarten. Dark Magician, Blue-Eyes White Dragon, Black Luster Soldier. En weet ik veel wat nog meer, wel aardige kaarten zo, maar weinig van die spellen echt gespeeld.

Level 25 94%

Nog 539 XP voor level 26

Nog wat over twee van mijn zelfgemaakte decks:

Dragon deck

Baby Dragon

Blue-Eyes White Dragon

Divine Dragon Ragnarok x3

Insect Knight x2

The Dragon Dwelling in the Cave x2

King Dragun x2

Cyberdark Edge

Element Dragon x3

Gravi-Crush Dragon

Lord of D.

Masked Dragon x3

Mirage Dragon

The Dark - Hex-Sealed Fusion x2

Big Bang Shot

Dragon's Gunfire

Dragon's Mirror

Ekibyo Drakmord

Lightning Vortex

Monster Reborn

Mystical Space Typhoon

Stamping Destruction

Swords of Revealing Light

Bottomless Traphole

Call of the Haunted

Curse of Royal

Dragon's Rage

Energy Drain

Magic Jammer

Sakuretsu Armor

Seven Tools of the Bandit

Spellbinding Circle

Waboku

Water deck

7 Colored Fish x2

Aqua Madoor

Gagagigo

Island Turtle

Mad Lobster x2

Space Mambo x3

Terrorking Salmon x2

Amphibious Bugroth MK-3

Barrier Statue of the Torrent

Cure Mermaid

Fenrir

Lekunga

Levia Dragon - Daedalus

Mermaid Knight

Serpentine Princess

Tribe-Infecting Virus

A Legendary Ocean x3

Dark Hole

Hammer Shot

Harpie's Feather Duster

Level Limit - Area B

Monster Reborn

Mystical Space Typhoon

Pot of Greed

Blast with Chain

Cemetery Bomb

Curse of Royal

Destruction Jammer

Mask of Restrict

Raigeki Break

Sakuretsu Armor

Trap Hole

Waboku

:7

Level 23 91%

Nog 649 XP voor level 24

Het is alweer een paar jaartjes geleden dat ik voor het laatst Yu-Gi-Oh speelde. Als ik dit topic zie ga ik het jammer vinden dat ik alles had verkocht.

Level 48 99%

Nog 314 XP voor level 49

Het is alweer een paar jaartjes geleden dat ik voor het laatst Yu-Gi-Oh speelde. Als ik dit topic zie ga ik het jammer vinden dat ik alles had verkocht.

Ach, spelen als je het vroeger deed zal je nooit meer doen. ;)

Level 47 98%

Nog 604 XP voor level 48

Ach, spelen als je het vroeger deed zal je nooit meer doen. ;)

Ik heb de kaarten vast nog wel ergens liggen, dus als je een potje wilt doen :'D

Level 71 97%

Nog 2711 XP voor level 72

Ik speelde dit altijd op de GBA.

Stairway to the destined duel. :7

Ik had, vond ik, echt een heel tof deck.

Alleen toen speelde mijn broertje het spel en wiste mijn savegame. :'(

Serie was trouwens ook erg tof, al werd het veel te veel uitgerekt imo.

Level 12 96%

Nog 65 XP voor level 13

Nooit gespeeld in real life maar heb de anime wel vol plezier gekeken, ook al lappen ze daar ook regelmatig de regels aan hun laars

Level 23 91%

Nog 649 XP voor level 24

Bad-Guys doen niet aan regels.

Level 58 99%

Nog 478 XP voor level 59

Ik heb tevens deze kaart, die schijnbaar bij toernooien verboden is :P

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.