Lowlands 2013

Level 21 91%

Nog 553 XP voor level 22

Nibbler wrote on 16 april 2013 17:08:

mdog93 wrote on 16 april 2013 17:04:

Fucking John Coffey! Hoewel ik niet naar Lowlands ga, zijn die gasten wel awesome. Die geven de beste shows mee, lekker moshen en losgaan  |.| ||| .|.

Snap dat enthousiasme rondom Nederlandse bands nooit... staan op elke hoek van de straat te spelen het hele jaar door.

Dan ken je de echt goede Nederlandse bands helaas niet. Wat populair is in hier is ronduit kut. Ik ken veel bands die echt gewoon heel goed zijn, maar gewoon niet populair zijn hier.

Level 13 91%

Nog 202 XP voor level 14

Volgens mij bedoelt ie dat je die Nederlandse bands (populair of minder populair) ook nog op genoeg andere plaatsen kunt zien buiten Lowlands ;)

Level 74 99%

Nog 322 XP voor level 75

Dat bedoelt hij ja. En de goede Nederlandse acts zijn wel bekend bij Nibbler, al betwijfel ik of dat de zelfde zijn als die jij bedoelt Mdog.

Level 21 91%

Nog 553 XP voor level 22

Oh, dan snapte ik het niet goed :P Verschil is er, het is wel een feit dat er te weinig goede bands de bekendheid krijgen die zij verdienen.

Redactie
Level 39 97%

Nog 615 XP voor level 40

Aangezien Pukkelpop hier ook besproken werd, dump ik maar de nieuwe lading namen voor PKP13 hier:

Chase & Status Live - Eels - Goose - Paul Kalkbrenner - Soulwax - Duck Sauce

Nero Live - DJ Fresh - Godspeed You! Black Emperor - HURTS - Kendrick Lamar - A-Trak - Bonobo - Noisia - Mr Oizo

Crystal Castles - Erol Alkan - Katy B - The Magician

HAIM - Johnny Marr - Mark Ronson DJ set - Miles Kane - The Bronx - Bingo Players

Alkaline Trio - Crystal Fighters - Doctor P - Flosstradamus - Jamie xx - Andy Burrows

AlunaGeorge - Brand New - Glen Hansard - Mosca - Surfer Blood - Dillon Francis

Araabmuzik - Oneman - Klangkarussell - Phosphorescent - Bombino - Ms Mr

Mala In Cuba - RL Grime - Holy Other

Deap Vally - Kate Boy - Factory Floor - Animal-Music - Cerebral Ballzy - Dismantle - Jagwar Ma

Gorgon City - In The Valley Below - Nina Nesbitt

Meh. Ik hoopte op Placebo, maar helaasch. GY!BE is wel opvallend, ben wel benieuwd hoe dat live (en op een festival) zal zijn.

Level 61 97%

Nog 1774 XP voor level 62

Zeer matige lichting. Enkel GY!BE springt echt in het oog, maar die zal Lowlands ongetwijfeld laten schieten.

Redactie
Level 39 97%

Nog 615 XP voor level 40

Hoe groot acht jij de kans dat Placebo nog (op PKP) komt? Ze werden bij de geruchten eerder genoemd, maar aangezien ze bij de PKP organisatie gezegd hebben dat de grote namen nu wel bekend gemaakt zijn... :/

Level 24 93%

Nog 561 XP voor level 25

Godspeed lijkt me nou niet echt een band die je al slenterend over het festival met zo'n plastic bekertje overpriced festivalbier, tussen de Kaiser Chiefs en Seasick Steve even meepakt in een slechtgeventileerde festivaltent met middelmatige festival-PA terwijl vooraan corpsmeisjes, die voor het eerst onder groepsdruk en een misplaatst idee van wat een muziekfestival allemaal inhoudt hun eerste pilletje hebben genomen, staan te wachten tot het concert van Chef's Special of een andere overhypte DWDD kutband. 

Eigenlijk zeg ik dat vooral omdat ik jaloers ben, maar goed.

Level 40 99%

Nog 234 XP voor level 41

Nibbler wrote on 22 april 2013 11:50:

Zeer matige lichting. Enkel GY!BE springt echt in het oog, maar die zal Lowlands ongetwijfeld laten schieten.

En Chase and Status live en Noisia mogen van mij best doorschuiven naar LL13 hoor :D

Level 61 97%

Morphweasel wrote on 22 april 2013 12:22:

Hoe groot acht jij de kans dat Placebo nog (op PKP) komt? Ze werden bij de geruchten eerder genoemd, maar aangezien ze bij de PKP organisatie gezegd hebben dat de grote namen nu wel bekend gemaakt zijn... :/

Gezien het aantal grote namen dat al geboekt staat acht ik de kans vrijwel 0 dat er nog een naam van die orde toegevoegd wordt aan de line-up.

Godspeed lijkt me nou niet echt een band die je al slenterend over het festival met zo'n plastic bekertje overpriced festivalbier, tussen de Kaiser Chiefs en Seasick Steve even meepakt in een slechtgeventileerde festivaltent met middelmatige festival-PA terwijl vooraan corpsmeisjes, die voor het eerst onder groepsdruk en een misplaatst idee van wat een muziekfestival allemaal inhoudt hun eerste pilletje hebben genomen, staan te wachten tot het concert van Chef's Special of een andere overhypte DWDD kutband. 

Eigenlijk zeg ik dat vooral omdat ik jaloers ben, maar goed.

Moah, dat verschilt heel erg per festival. Maar op Lowlands heeft zo'n band ondertussen niets meer te zoeken gezien de verandering van het publiek. Op Pukkelpop zou het eventueel nog kunnen werken; al speelde MBV een x aantal jaar geleden ook de tent leeg :P .

Level 74 99%

Nog 322 XP voor level 75

Voor wie het nog niet wist, Seasick Steve komt weer langs.

Level 39 96%

Nog 963 XP voor level 40

Is dat een goed iets

Level 74 99%

Nog 322 XP voor level 75

Je kent Seasick Steve toch wel?

Level 39 96%

Nog 963 XP voor level 40

Nee

Google tells me he's a hobo

Level 74 99%

Nog 322 XP voor level 75

Jezus man, onder welke steen kom jij vandaan? Hij was de sensatie van 2011 toen hij ineens doorbrak :P

En als je Seasick Steve voor het eerst gaat zien is meer dan de moeite waard. Eén van m'n hoogtepunten van LL 2011.

Level 39 96%

Nog 963 XP voor level 40

Linius Pallitax wrote on 26 april 2013 22:14:

Jezus man, onder welke steen kom jij vandaan? Hij was de sensatie van 2011 toen hij ineens doorbrak :P

En als je Seasick Steve voor het eerst gaat zien is meer dan de moeite waard. Eén van m'n hoogtepunten van LL 2011.

In that case, cool!  :mex:

Level 74 99%

Nog 322 XP voor level 75

Gewoon even die laatste plaat van hem luisteren, staan ook de leukste nummers op. Verwacht een blues show van een oude dude die z'n eigen instrumenten in elkaar knutselt. Hij heeft ook al muziek gemaakt met o.a. Jack White. En John Paul Jones (Led Zeppelin) tourde met hem mee als bassist.

Redactie
Level 39 97%

Nog 615 XP voor level 40

Plaat van Seasick Steve is niet representatief. Zoek ook eventjes een live videootje op ofzo ;)

Seasick Steve is best wel een baas ^_^

Level 74 99%

Nog 322 XP voor level 75

Beetje bijgekomen van die heerlijke eerste literatuurnamen van eerder deze week? Let’s hope so, want er staat alweer een rijtje wonderschone nieuwe muzieknamen klaar! Ready? Let’s go!

Ervaring heeft bluesmuzikant Seasick Steve volop, en dat hoor je, want de zanger/gitarist doet in z’n eentje waar ZZ Top drie man voor nodig heeft: ronkend boogieën op de bekende twaalf maten, in songs met een hoog meebrulgehalte!

Inwoners van Lowlands, komt allen tezamen, want de Villagers van Dublin komen op bezoek! Da’s een fijn voortuitzicht, want op het podium vertaalt hun caleidoscopische betekenispop zich in een zinsbegoochelend tafereel waarvan je nog lang daarna naar adem hapt.

De combi van bigger than life-rockriffs, catchy zangmelodieën en af en toe een (semi-)akoestische noot van alt.rocktrio Biffy Clyro siddert van passie en bruist van levenslust. En zeker op het podium!

Nero zijn de keizers van de dubstep. Iedereen wil ze, ze zouden zich ongeveer in dertigen moeten delen om aan de vraag te voldoen. En op Lowlands staan ze!

Het Australische glampopduo Empire Of The Sun komt naar Lowlands! Verwacht een epische liveshow vol over-the-top oriëntalica, sprituele symboliek en superslicke visuals. Fok schaduw: bij Empire Of The Sun is factor 50 koning. Dat wordt smeren!

Een flinke schep folk, een kloeke vlok rock, een soepele groove en driestemmige vocalen waarin zowel Fleetwood Mac als Destiny’s Child doorklinken: dat zijn de Californische zusjes van HAIM!

En er is nog veel meer:

Beans & Fatback | Ben Zabo | Bo Ningen | Deap Vally | Eläkeläiset | Frightened Rabbit | Goat | Heartless Bastards | James McCartney | Low End Theory feat. The Gaslamp Killer, D-Styles, Daddy Kev, Nocando and DJ Nobody | Maceo Plex | Michael Kiwanuka | Mozes and the Firstborn | Robert DeLong | The Bronx | Twenty One Pilots

Level 40 99%

Nog 234 XP voor level 41

Staan weer leuke dingen tussen.

Level 74 99%

Nog 322 XP voor level 75

Jup, Kiwanuka, Frightened Rabbit, Seasick Steve en Villagers vooral.

Level 50 96%

Nog 1438 XP voor level 51

Empire of the Sun _O_

Level 61 97%

Geen beste lichting.

Level 50 96%

Nog 1438 XP voor level 51

Is niet handig om alle namen tot nu toe in de OP te zetten Linius ;) ?

Level 17 98%

Nog 52 XP voor level 18

Gojira komt op de 18e, dat jullie het even weten.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.