Aziatische Films topic(vul lijst aan en discussieer)

Level 37 99%

Nog 165 XP voor level 38

Hoe is Spirited Away in vergelijking met Princes Mononoke? Ik heb alleen de laatste gezien maar vond het 10x niks, totaal niet mijn ding, de enige reden waarvoor ik me aan Spirited Away zou wagen in vanwege die praise, maar die kreeg Mononoke ook...

Level 19 90%

Nog 510 XP voor level 20

Lang geleden dat ik Spirited Away heb gezien, maar volgens mij lijkt het niet echt op Mononoke. Mijn favoriete Miyazaki is echter Porco Rosso. :)

Level 38 95%

Nog 1063 XP voor level 39

Riki-Oh: The Story of Ricky

Serieus als je deze film niet hebt gezien dan is je leven nooit compleet, ik heb nog nooit zoveel gore gezien en er zo hard om gelachen :lol:

Level 6 85%

Nog 79 XP voor level 7

Spirited Away is de andere kant van Miyazaki. Ik vind Mononoke één van de beste films ooit gemaakt, terwijl ik Spirited Away wel kan appreciëren, maar er wel heel wat aan scheelt. Ik vind Porco Rosso ook wel beter als je toch die stijl van Miyazaki gaat bekijken (of My Neighbour Totoro). Maargoed, alles van Miyazaki is geweldig, dusja.

Level 70 99%

Nog 310 XP voor level 71

Spirited Away is de andere kant van Miyazaki. Ik vind Mononoke één van de beste films ooit gemaakt, terwijl ik Spirited Away wel kan appreciëren, maar er wel heel wat aan scheelt. Ik vind Porco Rosso ook wel beter als je toch die stijl van Miyazaki gaat bekijken (of My Neighbour Totoro). Maargoed, alles van Miyazaki is geweldig, dusja.

Ik vind Ponyo zijn minste en daarna Spirited Away. Maar goed nog lang niet alles gekeken, zoals Porco Rosso. Waar ik veel bewondering voor heb is hoe Nausicaa eruit zag en wondergirl character die uiteindelijk weer vaak terug te vinden is. Maar goed dat is pre-Ghibli.

Spirited Away vind ik zelf wat overrated, nadat ik meer gezien had iig. Ik genoot nu meer van Kiki of van Whisper of the Heart (Kondo) dan Spirited Away. Maar goed ik vond er niet een echt slecht in de Ghibli reeks.

Level 11 83%

Nog 302 XP voor level 12

Deze horen er ook bij:

Crouching Tiger, Hidden Dragon

Howl's Moving Castle

Final Fantasy VII: Advent Children

Level 14 87%

Nog 378 XP voor level 15

Het briljante A Brand New Life (Yeo-haeng-ja) mag niet ontbreken! 

(ps. vrijdag 19 april komt de review online  :'D)

Level 14 87%

Nog 378 XP voor level 15

Toch nog een bump voor dit topic. Il Mare aka Siworae (2000) hoort absoluut in de lijst. 

Waar blijven die andere films?? :)

Level 14 87%

Nog 378 XP voor level 15

Weinig animo voor dit topic helaas.

Anderhalve week geleden was Ponyo nog op tv en a.s. vrijdag komt er op Nederland 2 ook nog een Aziatische rolprent: Mundane History / Jao nok krajok (2009) uit Thailand. Ik ga kijken, jullie ook?

Thaise (T) Drama uit 2009 van Anocha Suwichakornpong. Met: Phakpoom Surapongsanuruk, Arkanae Cherkam, Paramej Noiam e.a. Een jongeman is na een ernstig ongeluk verlamd geraakt. Ten gevolge hiervan krijgt hij een nieuwe verpleger toegewezen. Langzamerhand lijkt het cynisme van de jongeman te verdwijnen en stukje bij beetje leert hij weer te genieten van het leven. Een eenvoudig verhaal over de aarzelende toenadering tussen een verbitterde invalide en zijn nieuwe verpleger is de opmaat naar een hallucinerende meditatie over onze plaats in de kosmos. Indrukwekkend en mysterieus als het bestaan zelf.

Post was bewerkt op 13 augustus 2013, 19:33 door Masterking

Level 19 96%

Nog 182 XP voor level 20

Ik kijk regelmatig Aziatische films, voornamelijk uit Japan, China (incl. Hongkong, Taiwan) en Zuid-Korea. Af en toe komen er ook leuke films uit Thailand of Indonesië.

Jammer genoeg is Nederland teveel gefocust op de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk als het gaat om entertainment, dus het is soms even zoeken via legale of anders illegale wegen.

Level 14 87%

Nog 378 XP voor level 15

Seba wrote on 14 augustus 2013 15:06:

Ik kijk regelmatig Aziatische films, voornamelijk uit Japan, China (incl. Hongkong, Taiwan) en Zuid-Korea. Af en toe komen er ook leuke films uit Thailand of Indonesië.

Jammer genoeg is Nederland teveel gefocust op de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk als het gaat om entertainment, dus het is soms even zoeken via legale of anders illegale wegen.

Hou Nederland 2, één (Belgie 1) en Canvas in de gaten. Daar willen nog wel eens mooie Aziatische films op komen. Verder zijn downloads wel een must ja.

Level 14 87%

Nog 378 XP voor level 15

Dit topic verdient een bump.

Morgen (zaterdag 28-12) op CANVAS om 00:20 komt Lust, Caution / Se, jie (2007) van regisseur Ang Lee op tv. Aanradertje!

Redactie
Level 33 95%

Nog 824 XP voor level 34

Masterking wrote on 27 december 2013 23:48:

Dit topic verdient een bump.

Morgen (zaterdag 28-12) op CANVAS om 00:20 komt Lust, Caution / Se, jie (2007) van regisseur Ang Lee op tv. Aanradertje!

Thanks, hou het in de gaten.

Ik heb vorige week Journey to the West / Xi you xiang mo pian (2013) gezien. De nieuwste film van Stephen Chow (Kung Fu Hustle, Shaolin Soccer); en wederom fantastisch. Hilariteit over-de-top. Ik heb me kapot gelachen! En Qi Shu blijft een lekker wijf.

Level 14 87%

Nog 378 XP voor level 15

Weer een absolute aanrader op tv vandaag. Het wonderschone Departures / Okuribito (2008.) is om 23:50 te zien op NED 2. Een absolute must watch!! Heeft zelfs een aantal jaar geleden een Oscar gewonnen.

Post was bewerkt op 10 januari 2014, 22:59 door Masterking

Level 14 87%

Nog 378 XP voor level 15

Vanavond Nederland 2 om 00:20 uur. 

I Wish / Kiseki (2011)

Japans Drama Nadat hun ouders zijn gescheiden belandt Koichi bij zijn moeder en grootouders in Kagoshima, terwijl zijn broer Ryunosuke bij zijn vader in Fukuoka woont. De broertjes dromen ervan dat hun ouders weer bij elkaar komen, zodat ze worden herenigd. Als ze horen dat de Kyushu Shinkansen treinverbinding gecompleteerd is, raken ze buiten zinnen vanwege een hardnekkige legende hierover. Deze zegt dat er een wonder gaat gebeuren als de eerste twee treinen elkaar op het traject ontmoeten. Koichi en Ryunosuke hebben wel een wonder in gedachten en gaan er alles aan doen om deze in vervulling te zien gaan.

Ik ga kijken. Jullie ook?

Level 14 87%

Nog 378 XP voor level 15

Volgende week is het weer zover! Het CinemAsia Film Festival Amsterdam gaat vanaf 1 april weer beginnen. Vol met de nieuwste, maar ook wat oudere briljante Aziatische films. Uitgelezen kans om weer eens wat nieuwe rolprenten uit het verre oosten te checken.  |.|

Level 14 87%

Nog 378 XP voor level 15

Beaver wrote on 26 maart 2015 07:50:

Lust Caution was inderdaad een mooie film met een wonderschone dame.
Old Boy, Curse of the Golden Flower, Red Clif en I saw the Devil vond ik eveneens geweldig.

Ik ben ook een groot liefhebber van Aziatische films. Sun Shang Xiang van Red Cliff vond ik eveneens een prachtige vrouw en een genot om naar te kijken.

Dude, over dames in Red Cliff gesproken. Zhao Wei, speelt ook in het briljante Dearest (Qin ai de). En laat die film nou net volgende week in Kriterion te zien zijn.

Post was bewerkt op 27 maart 2015, 18:07 door Masterking

Level 14 87%

Nog 378 XP voor level 15

Beaver wrote on 27 maart 2015 18:04:

Ik bedoelde ook Zhao Wei. :P Zij speelde de rol van Sun Shang Xiang,m kijk maar naar de Main Cast van Red Cliff ;)
ik heb alleen de bewerkte versie gezien, ik geloof dat de Theaterversie de originele is?

Het origineel bestaat uit twee delen meen ik. Maar volgens mij was dat China/asia-only. Daarbuiten hebben ze één versie gemaakt, die heb jij waarschijnlijk gezien. Anyway, Tony Leung is by far mijn favoriete acteur ooit. Die gast is briljant baas!

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.