Remote Play (PS4 -> Vita)

Level 69 98%

Nog 983 XP voor level 70

Nee. Je kan je game gewoon streamen naar je Vita als je dat wilt. Kan.

Hoeft niet.

Dat snap ik. Dus vervang je je TV als scherm zijnde. Of krijg je extra functies als je op de Vita speelt? Kun je bijvoorbeeld het reartouchpanel gebruiken?

Zoals nu al kan bij LittleBigPlanet2 op de PS3? Ik neem aan dat die optie ook bij de PS4 beschikbaar blijft voor ontwikkelaars ja.

Level 4 97%

Nog 6 XP voor level 5

Ik heb LBP2 nooit gespeeld (wel in seal :P). Dan vind ik het wel tof.

Level 23 92%

Nog 638 XP voor level 24

Dat is het gezeik aan dit, je moet het ook kunnen verkopen aan de ontwikkelaar van de game. EA staat vast niet te springen dat ze hun jaarlijkse sportports naar de Vita overbodig maken.

Slecht zijn ze al dus zoveel maakt het niet uit.

Level 69 98%

Nog 983 XP voor level 70

Ik heb LBP2 nooit gespeeld (wel in seal :P). Dan vind ik het wel tof.

Dan wordt het helemaal cool als je erachter komt dat die functionaliteit net als bij Xbox's Smartglass ook voor de PlayStation naar iOS en Android komt.

Level 27 97%

Nog 315 XP voor level 28

Het lijkt mij pas écht interessant als dit betekend dat ik op m'n werk verder kan spelen op de Vita waar ik thuis op de PS4 ben gebleven. Dan moet de PS4 natuurlijk wel aan staan, maar met Gaikai erachter lijkt het me best aannemelijk dat dit mogelijk is.

Ligt eraan of ze dat willen. Uiteindelijk maakt zo'n service het kopen van games specifiek voor de Vita overbodig natuurlijk.

Dat is het gezeik aan dit, je moet het ook kunnen verkopen aan de ontwikkelaar van de game. EA staat vast niet te springen dat ze hun jaarlijkse sportports naar de Vita overbodig maken.

Daarom moeten developers gaan innoveren en exclusieve Vita games gaan uitbrengen ipv al die cross-platform shit.

Level 28 93%

Nog 753 XP voor level 29

Slecht zijn ze al dus zoveel maakt het niet uit.

Fifa en Madden zijn inderdaad om te huilen.

Maar ik zie nog wel gebeuren dat deze optie alleen voor PSplus abbonees mogelijk is. Dus een betaalde service, een gedeelte van die inkomsten kan doorvloeien naar EA.

Bovendien zie ik voordelen voor bijvoorbeeld EA. Ze hoeven immers geen kosten meer te maken voor het ontwikkelen van games voor de VITA en toch kunnen ze roepen dat het apparaat ondersteund wordt! Win-win wat mij betreft.

Level 16 95%

Nog 158 XP voor level 17

Dit is gewoon een PR praatje.Waarschijnlijk ligt het aan de ontwikkelaars,of ze er wat mee gaan doen of niet.Ik ben daar behoorlijk sceptisch over.

Level 28 93%

Nog 753 XP voor level 29

Dit is gewoon een PR praatje.Waarschijnlijk ligt het aan de ontwikkelaars,of ze er wat mee gaan doen of niet.Ik ben daar behoorlijk sceptisch over.

Sony zou het kunnen afdwingen natuurlijk. Al verwacht ik daar weinig van eerlijk gezegd.

Persoonlijk verwacht ik dat de first party titels het zeker gaan ondersteunen (logisch). Als het een piece of cake is om het te integreren en veel gamers waarderen het, waarom zou je het als third party dan niet doen?

Level 61 97%

Nog 1699 XP voor level 62

Als ik geforceerd word om een ps4 te halen omdat hiermee support eindigt mag Sony in de hel branden! :)

Level 24 91%

Nog 702 XP voor level 25

Nee. Je kan je game gewoon streamen naar je Vita als je dat wilt. Kan.

Hoeft niet.

Dat snap ik. Dus vervang je je TV als scherm zijnde. Of krijg je extra functies als je op de Vita speelt? Kun je bijvoorbeeld het reartouchpanel gebruiken?

beiden

technisch gezien zou je ook de camera's enzo van de Vita moeten kunnen inzetten voor een PS4 (en PS3) game maar gezien de hoge kosten van een PS4/PSVita combo zul je dat laatste niet zo heel erg veel tegen gaan komen gok ik

leuk dat het kan maar veel meer dan de plattegrond op het scherm van je Vita zul je niet gaan krijgen vrees ik tot je ze beiden in 1 doos koopt (PS5 |.| )

Level 15 96%

Nog 108 XP voor level 16

Als ik geforceerd word om een ps4 te halen omdat hiermee support eindigt mag Sony in de hel branden! :)

No wayt dat hierom opeens de support gaat eindigt.

Level 61 97%

Nog 1699 XP voor level 62

Btw, Sony heeft bevestigd dat het een standaard onderdeel wordt van de PS4. Het enige wat een developer hoeft te doen is een PSVita mapping aan te maken (een controller mapping dus, als men op R2 drukt, wat is dat dan op de PSVita).

Groot nieuws voor Vita eigenaren die interesse hebben in de PS4.

Level 58 99%

Nog 478 XP voor level 59

Btw, Sony heeft bevestigd dat het een standaard onderdeel wordt van de PS4. Het enige wat een developer hoeft te doen is een PSVita mapping aan te maken (een controller mapping dus, als men op R2 drukt, wat is dat dan op de PSVita).

Dat is wel ziek opzich. Feitelijk koop je dus een PS4 game, met de mogelijkheid deze te spelen op je Vita.

Hoef je inderdaad geen Vita games meer te kopen :P

Level 69 98%

Nog 983 XP voor level 70

Ik kan wel janken zo blij ben ik met dit nieuws.

Handheld gamen <3

Level 27 97%

Nog 315 XP voor level 28

Ik vind het ook echt super vet. Soms heb ik gewoon zin om op m'n handheld te spelen i.p.v. op de TV (meestal als ik in bed lig :P). Die games zullen er echt prachtig uit zien op de 5" OLED.

Level 16 99%

Nog 19 XP voor level 17

Hey allemaal ik heb een vraag wat betreft de remote play functie van de Vita en volgens mij zit ik hier dan wel goed;)! Ik heb thuis een Ps4 staan en studeer doordeweeks in antwerpen zit daar op kamers. Nu lijkt het mij dus best gaaf als ik doordeweeks alsnog af en toe op mijn ps4 kan spelen, dus vandaar dat ik nu een Vita overweeg ^^D. 

Mijn vraag is nu: Is dit te doen? Hoe werkt dit verder moet dan mijn ps4 aangezet worden?

Opzich zijn de internetconnecties op beide adressen goed, is dit dan genoeg?

Level 28 93%

Nog 753 XP voor level 29

Mijn persoonlijke ervaring met remote play over wifi op verschillende locaties is niet best. Het wordt behoorlijk laggy, dit ondanks een goede verbinding op beide plekken. Het beste werkt het gewoon wanneer je directe verbinding met je PS4 maakt over niet al te grote afstand. 

Buiten het verbindingsverhaal is gamen op remoteplay vind ik best een leuke toevoeging. Ik heb er met AC black flag vrij veel gebruik van gemaakt om lekker naar ontbrekende kistjes te speuren terwijl de vrouw the voice o.i.d. aan het kijken was. Zodra de actie in de game wat intenser wordt, is het toch niet ideaal.

Als je een VITA gaat aanschaffen, zou ik het doen vanwege het goede aanbod aan digitale games. Want zeker wanneer je graag indiegames speelt, is het een geniaal apparaatje! Remote play is een grappige toevoeging.

Level 16 99%

Nog 19 XP voor level 17

Bedankt voor je reactie roppie. Ben sowieso wel geïnteresseerd in het aanschaffen van een vita omdat ik het chill vind op vakantie om indd games te spelen en ook voor de indiegames. 

Wil wel graag de remote play proberen en hoop dat hij een beetje te doen is. Hoe werkt het precies? Kan je op afstand je ps4 aanzetten met de vita of werkt dat niet zo?

En een ander iets wat ik me afvroeg ik las dat de nieuwe vita slim een betere batterijduur heeft ivm de oude maar dat de oude een mooier/beter scherm heeft door de OLED. Is het dan niet de moeite om de oude te halen ten koste van kortere batterijduur?

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.