PlayStation 4: Het complete overzicht

Level 35 95%

Nog 963 XP voor level 36

Trailer

PlayStation Meeting (2 uur)

Info

- Releasedatum: Q4 2013

Specificaties

- CPU: AMD Jaguar 8-core x86-64

- Graphics: 1,84 TFLOPS AMD next-generation Radeon based graphics engine

- Media: Blu-Ray Disc 6xCAV; DVD 8xCAV

- Geheugen: GDDR5 8GB (Bandwidth: 176 GB/seconde)

- Opslag: Ingebouwde HDD

- Input: Dualshock 4, PlayStation 4 Eye, PlayStation Move, PlayStation Vita (DualShock 3 wordt niet ondersteund)

- I/O: USB 3.0; AUX

- Communicatie: Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T); IEEE 802.11 b/g/n; Bluetooth 2.1 (EDR)

- AV output: HDMI; Analog-AV out; Digital Output (optical)

- Online: Sony Entertainment Network

In de doos (bevestigd tot nu toe)

- PlayStation 4 console

- DualShock 4

- PlayStation 4 headset

Features

- Multitasking: Gebruik webbrowser tijdens het spelen van een game.

- Cross-game chat.

- Always on: systeemupdates worden gedownload, terwijl de PS4 uitstaat.

- Pauzemodus: Ga onmiddellijk verder met een opgeslagen game op het punt waarop je was gebleven. De 'Pauzemodus' van PS4 rekent af met laadtijden en zorgt ervoor dat je door kunt gaan met een eenvoudige druk op de POWER-toets.

- Stream jouw gameplay via Ustream.

- Vrienden kunnen jouw game overnemen en realtime feedback geven.

- Remote-play: Speel PS4-games op jouw PS Vita via Wi-Fi.

- Second screen: Gebruik jouw smartphone of tablet (iOS/Android) als tweede scherm om bijvoorbeeld een kaart te bekijken of om te zien hoe een vriend een bepaald deel van een game aanpakt.

Hoofdmenu

- Controleer wat je vrienden aan het doen zijn en bekijk de games, televisieseries, films en muziek die je speciaal worden aanbevolen op het nieuw ontworpen PS4-menuscherm.

Meer afbeeldingen:

Sony Entertainment Network (SEN)

- Speel digitale games, terwijl ze worden gedownload uit de PS Store.

Gaikai

- Probeer onmiddellijk een gedeelte van een game uit vanuit de PS Store.

DualShock 4

Specificaties

- Dimensies: 162mm x 52mm x 98mm

- Gewicht: ongeveer 210 g

- Toetsen/knoppen: PS-knop, SHARE-knop, OPTIONS-knop, richtingsknoppen, actieknoppen, R1/L1/R2/L2 knoppen, Linkerstick / L3-knop, Rechterstick / R3-knop, Pad knop

- Touch Pad: 2 Point Touch Pad, Klikmechanisme, Capacitive Type

-Motion Sensor : Six-axis motion sensing system (three-axis gyroscope, three-axis accelerometer)

- Overig: Lichtbalk, Vibratie, Ingebouwde Mono Speaker

- Poorten: USB (Micro B), Extention Port, Stereo Headset Jack

- Draadloze communicatie: Bluetooth® Ver2.1+EDR

- Batterij: Type: Ingebouwde Lithium-ion Rechargeable Battery; Voltage: DC3.7V; Capacity: 1000mAh

Features

- Ingebouwde sensor voor zeer gevoelige bewegingscontrole.

- Ingebouwde luidspreker voor extra geluidseffecten.

- Hoofdtelefoonaansluiting voor extra geluidseffecten te beluisteren en om te kunnen chatten met vrienden.

- Concave joysticks voor meer grip.

- Afgeronde L2- en R2-toetsen voor meer grip.

- Share-toets: Upload afbeeldingen en video's naar Facebook.

- LED-lichtbalk: reflecteert de kleur van de gamepersonages, zodat spelers elkaar altijd in de gaten kunnen houden. Aan de lampjes kun je daarnaast ook zien of een personage gewond is. Ook kan de PS4 Eye de locatie van de controller traceren via de lichtbalk.

Meer afbeeldingen:

PlayStation 4 Eye

Specificaties

- Afmetingen: 86mm x 27mm x 27mm

- Gewicht: ongeveer 183g

- Video Pixel: (Maximum) 1280 x 800 pixel x 2

- Video Frame Rate: 1280x800 pixel @ 60fps; 640x400 pixel @ 120fps; 320x192 pixel @ 240fps

- Videoformaat: RAW, YUV (uncompressed)

- Lens: Dual Lenses, F value/F2.0 fixed focus

- Capture Range: 30cm~∞

- Field-of-View: 85°

- Microfoon: 4 Channel Microphone Array

- Verbindingstype: PS4 dedicated connector (AUX connector)

- Kabellengte: ongeveer 2m

Meer afbeeldingen:

Games

Je kruipt in de huid van een elite Shadow Marshal die de opdracht heeft om de gemoederen tussen de Helghast en de Vektans te sussen.

Trailer

De game speelt zich af in Seattle en Delsin Rowe is de nieuwe held die de gave bezit om rook te manipuleren.

Trailer

Verbindingsopties met sociale media, superstrakke graphics en de allerbeste supercars ter wereld doen hun best in de nieuwste titel van Evolution Studios.

Trailer

Verander in een gigantische vechtmachine dankzij de kracht van oude relikwieën in dit zinderende nieuwe avontuur.

Trailer

Ontdek hoe het voelt om de volledige controle te hebben over een hyper-verbonden stad.

Trailer

De nieuwste puzzelgame van Jonathan Blow, geestelijk vader van Braid.

Trailer

Een gloednieuwe first person shooter van Bungie Studios.

Verder

- Deep Down- Capcom

- Diablo III - Blizzard.

- Final Fantasy - Square Enix

Ontwikkelaar-/uitgeverondersteuning voor PS4

Overig

- Lijst met third party game ontwikkelaars en uitgevers:

ACQUIRE Corp.

ARC SYSTEM WORKS CO.,LTD.

ARTDINK CORPORATION

ASCII MEDIA WORKS Inc.

Bethesda Softworks, LLC

CAPCOM

Chara-Ani Corporation

CRAFTS & MEISTER CO.,LTD.

CyberConnect2 Co.,Ltd.

D3 PUBLISHER Inc.

Dimps Corporation

Electronic Arts Inc.

FromSoftware, Inc.

GANBARION Co., Ltd.

Genki Co., Ltd.

Granzella Inc.

GRASSHOPPER MANUFACTURE INC.

GungHo Online Entertainment, Inc.

GUST CO.,LTD.

IDEA FACTORY Co., Ltd.

IMAGEEPOCH INC.

Index Corp.(ATLUS)

KADOKAWA GAMES,LTD.

KADOKAWA SHOTEN CO., LTD.

Konami Digital Entertainment Co., Ltd.

LEVEL-5 Inc.

MAGES. Inc.

MarvelousAQL Inc.

NAMCO BANDAI Games Inc.

NAMCO BANDAI Studios Inc.

NIHON FALCOM CORPORATION

Nippon Ichi Software, Inc.

O-TWO inc. (peakvox)

PlatinumGames Inc.

SEGA Corporation

SPIKE CHUNSOFT Co.,Ltd.

SQUARE ENIX Co., Ltd.

SystemSoft Alpha Corp.

TECMO KOEI GAMES Co.,Ltd.

TOSE CO., LTD.

tri-Ace Inc.

Ubisoft Entertainment

WILL CO., LTD

XING Inc.

YUKE'S Co.,Ltd.<ASIA>

BLUESIDE Inc.

Ratloop Asia Pte Ltd

Red Hare Studios

XPEC Entertainment Inc.

17-Bit

5th Cell Media LLC

Activision Publishing, Inc.

Armature Studios

Behaviour Interactive

Bethesda Softworks, LLC

Blind Squirrel Games®

Certain Affinity, Inc.

Darkside Game Studios, Inc.

Devolver Digital

©Disney

Double Fine Productions, Inc.

Double Helix Games

DrinkBox Studios Inc.

Edge of Reality, Inc.

Electronic Arts Inc.

FarSight Studios

Gaijin Games, Inc.

Gearbox Software

HB Studios Multimedia

Heavy Iron Studios, Inc.

High Voltage Software, Inc.

inXile Entertainment Inc.

Iron Galaxy Studios, LLC

JETPACK Interactive Entertainment Ltd.

Klei Entertainment Inc.

Lab Zero, Inc

LucasArts, a Lucasfilm Ltd. company

Metanet Software Inc

Minority Media Iinc.

Nicalis, Inc

Panic Button, LLC

Psyonix Studios, Inc.

Slant Six Games

Sony Online Entertainment LLC

Spark Unlimited

Spry Fox LLC

SuperVillain Studios

Take-Two Interactive Software, Inc.

Telltale, Inc.

Tribute Games Inc.

Turtle Rock Studios, Inc.

Ubisoft Entertainment

vBlank Entertainment Inc.

Warner Bros. Interactive Entertainment, Inc.

WayForward Technologies, Inc.

Zombie Studios, LLC

4A Games

505 Games

Abstraction

Beatshapers

Big Ant

Big Bit

BitComposer

Bloober Team S.A.

Boss Alien

Bugbear

Cauldron

City Interactive

Criterion Games

Croteam

Curve Studios

Dakko Dakko Ltd

Deck 13

Double Eleven

Eko Software

FatShark

Flying Wildhog

Four Door Lemon

Frozenbyte

FuturLab

Gaijin

GHOST GAMES - AN EA STUDIO

Green Hill Studios

Kalyspo Media

Laughing Jackal

Ludosity

Mediatonic

Milestone

Mojang

Onmi Systems

Prodigy Design

Ripstone

Roll7

Ronimo

Rovio

Shortround

Sperasoft

Sproing

Stormbasic

Straight Right

Targem

Tate

Techland

Tonika

Torus Games

Vector Cell

Virtual Toys

Vlambeer

Wizarbox

Nieuws

- Sony blokkeert geen tweedehands PS4-games

- Prijs PS4-games verschilt van free-to-play tot ongeveer 60 dollar

- PS4/Vita Remote-play vanaf launch

- PS4-versies van huidige PS3-games wordt overwogen

- PS4 hoeft niet altijd online te zijn om te kunnen spelen

Level 35 95%

Nog 963 XP voor level 36

Ik ga de OP proberen zo goed mogelijk te onderhouden. Tips en feedback zijn welkom!

Level 42 96%

Nog 873 XP voor level 43

Geweldige OP. _O_

Level 27 97%

Nog 315 XP voor level 28

Mooie OP Stephan, nice!

- Extra geluidseffecten klinken uit een ingebouwde luidspreker

Dit lijkt me echt fucking scary in een horror game ofzo. Hoor je ineens iemand van heel dichtbij fluisteren uit je controller... :lol: Verder ben ik zwaar benieuwd hoe de Dual Shock 4 in de hand ligt en wat developers gaan doen met het touch-pad.

Level 38 95%

Nog 1063 XP voor level 39

Goddamn die Playstation Eye, wat een gedrocht (al is die wel stuk mooier dan de Kinect daar niet van :P).

MDit lijkt me echt fucking scary in een horror game ofzo. Hoor je ineens iemand van heel dichtbij fluisteren uit je controller... :lol:

Moet de speaker wel van beetje kwaliteit zijn, die in de Wiimote was echt bagger kwaliteit en nooit echt goed gebruikt, heb het ook standaard uitstaan eigenlijk (jeaj muntjes in Mario, whoopdidoo -_-'). Trouwens er zit geen microfoon in de DS4? Aparte keuze dat was juist het kritiek punt op de Pro controller, misschien dat ze het nog aanpassen though, we hebben nog wat maanden :)

Moderator
Level 67 97%

Nog 2156 XP voor level 68

De Wiimote heeft dat idd ook. Totaal geen toegevoegde waarde. Maar goed, je moet toch wat nieuws doen een nieuwe gen. :) ;)Mooie op btw.

Level 75 98%

Nog 1816 XP voor level 76

De Wiimote heeft dat idd ook. Totaal geen toegevoegde waarde. Maar goed, je moet toch wat nieuws doen een nieuwe gen. :) ;)Mooie op btw.

Nee man, Sylvia's telefoontjes in No More Heroes worden dus echt wel 10 keer geiler als je opneemt met een Wiimote :O

Level 49 98%

Nog 488 XP voor level 50

Goddamn die Playstation Eye, wat een gedrocht (al is die wel stuk mooier dan de Kinect daar niet van :P).

MDit lijkt me echt fucking scary in een horror game ofzo. Hoor je ineens iemand van heel dichtbij fluisteren uit je controller... :lol:

Moet de speaker wel van beetje kwaliteit zijn, die in de Wiimote was echt bagger kwaliteit en nooit echt goed gebruikt, heb het ook standaard uitstaan eigenlijk (jeaj muntjes in Mario, whoopdidoo -_-'). Trouwens er zit geen microfoon in de DS4? Aparte keuze dat was juist het kritiek punt op de Pro controller, misschien dat ze het nog aanpassen though, we hebben nog wat maanden :)

Het is een final design en waarom heb je een microfoon nodig eigenlijk? Daarnaast zit die gewoon in de Eye, net als bij de PS3 denk ik.

Level 44 95%

Nog 1512 XP voor level 45

Respect voor de OP, maak hem even sticky, wel handig om al deze informatie voor iedereen makkelijk beschikbaar te hebben.

Level 34 94%

Nog 1062 XP voor level 35

Knap hoor

Level 53 98%

Nog 483 XP voor level 54

Persoonlijk vind ik het overnemen van elkaars game via de (Gakai) feed van iemand anders zijn game het meest interessant, maar veel features zullen bij launch nog niet compleet / af zijn.

Level 38 95%

Nog 1063 XP voor level 39

Het is een final design en waarom heb je een microfoon nodig eigenlijk? Daarnaast zit die gewoon in de Eye, net als bij de PS3 denk ik.

Ik weet niet, praten misschien? Het is het kritiek punt van de WiiU pro controller dat er geen microfoon(ingang) in/op zit, het zou wel erg handig zijn als je geen Eye erbij koopt, net zoals bij Kinect en WiiSpeak werkt dat naar mijn mening gewoon echt totaal niet goed...

Level 35 95%

Nog 963 XP voor level 36

Bedankt voor de complimenten! Ik heb de OP nog wat aangepast.

Level 49 98%

Nog 488 XP voor level 50

Ik weet niet, praten misschien? Het is het kritiek punt van de WiiU pro controller dat er geen microfoon(ingang) in/op zit, het zou wel erg handig zijn als je geen Eye erbij koopt, net zoals bij Kinect en WiiSpeak werkt dat naar mijn mening gewoon echt totaal niet goed...

Ik raak een beetje in de war van je zinsopbouw. Je bedoeld dat Nintendo kritiek kreeg dat er geen microfoon in de Wii U-controller zit? Dat een ingebouwde microfoon handig is, mocht je geen PS Eye hebben? En dat het bij Kinect en WiiSpeak niet goed werkt?

Nou ja dat zit op dit moment gewoon in de PlayStation Eye en ik denk dat het in de nieuwe versie ook wel zal zitten. De PlayStation Eye wordt bij elke PS4 geleverd, dus je moet gewoon sowieso een Eye hebben, net zoals de Sensor bar als bij de Wii. Bij Kinect werkt het wel erg goed; mijn Xbox met spraak besturen werkt prima. Daarnaast zit er een microfoon ingang op de DualShock 4 en wordt er bij elke PS4 een headset meegeleverd.

Het had misschien wel mooier geweest als ze die microfoon i.p.v. in de Eye in de controller hadden geplaatst.

Redactie
Level 39 97%

Nog 615 XP voor level 40

Geluidskwaliteit is het kernwoord. Ik heb ook een tijdje mijn PS Eye als microfoon gebruikt voor online gamen, maar ik kreeg vaak genoeg te horen van mijn online medespelers (die wel een headset op hadden) dat ik heel slecht verstaanbaar was. Soms ruis, soms omgevingsgeluid en vaak was het gewoon te zacht. Wat dat betreft een erg goede keuze van Sony om bij de PS4 standaard een headset te leveren/elke headset via minijack te supporten in plaats van een microfoontje in de controller in te bouwen. Het levert simpelweg veel betere geluidskwaliteit voor de online services :)

Level 21 99%

Nog 62 XP voor level 22

Leuk dat er een headsetje wordt meegeleverd, maar ik hoop dat de oude ondersteund blijft worden. Dat ding is draadloos en dus een stuk handiger. Daarnaast ook zonde om hem niet meer te gebruiken, want het is een fijn ding.

Level 4 97%

Nog 6 XP voor level 5

Is het nu al bekend of je die 3D camera/Kinect/EyeToy/PlayStation Eye/staaf standaard krijgt meegeleverd?

Level 49 98%

Nog 488 XP voor level 50

Dat was toch al bekend. Tenminste, dat begreep ik uit de presentatie.

Level 4 97%

Nog 6 XP voor level 5

Dat was toch al bekend. Tenminste, dat begreep ik uit de presentatie.

Ik kan het nergens terugvinden :(

Level 34 97%

Nog 375 XP voor level 35

Klopt, een micro aan de andere kant van de kamer zal nooit deftig kunnen werken omwille van noise. Dit is ook een breekpunt voor spraakherkenningstoepassingen.

De meeste mensen weten ook niet dat spraakherkenningsystemen pas echt goed werken als ze op individueel niveau gekalibreerd worden en lexicons bijgewerkt kunnen worden.

Level 2 48%

Nog 40 XP voor level 3

kga ervoor sparen volgens mij worti egt nice!

Level 2 42%

Nog 45 XP voor level 3

Veel succes en vergeet niet dat je een aangepaste tv van 1000 euro moet kopen voor de grapichs. En ze proberen het weer cool te maken door de menu's aan te passen. Vergeet niet dat het reclame is het lijkt leuk tot dat je dat ding in je handen hebt.

Level 49 98%

Nog 488 XP voor level 50

Een aangepaste TV van 1000 euro? Je kan ze ook wel goedkoper krijgen hoor en zit jij nog hier naar te kijken?

Level 11 98%

Nog 19 XP voor level 12

Weet iemand of de PS4 een betere anti aliasing heeft? Want op de PS3 vond ik dit erg ten wensen over laten :(

Level 30 98%

Nog 252 XP voor level 31

Dat is nog altijd aan de developer of ie er wel of niet in welke vorm dan ook gebruik van maakt.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.