Xbox verbindt niet meer met internet na aanschaf nieuwe PC

Level 32 93%

Nog 1025 XP voor level 33

Ik heb nog een Xbox 360 Arcade, dus zonder wireless, en om daar nu een adapter van 70 euro voor te kopen terwijl dat ding het ieder moment kan begeven... Dat doe ik liever niet. Ik had het dus vroeger zo geregeld: mijn laptop ontving internet via WiFi, en door mijn Xbox via een internetkabel met de laptop te verbinden kon ik het als het ware doorsluizen. Ik had dan op zowel mijn Xbox als op mijn laptop nog internet. Niet het allersnelste, maar goed, ik kon er aardig mee gamen.

Nu heb ik een nieuwe laptop en werkte hetzelfde trucje niet meer. Ik heb geprobeerd een netwerkbrug te maken, naar aanleiding van een YouTube-filmpje, maar dat had ook weinig succes. Als ik de connection met Xbox Live ga testen, geeft hij wisselvallige resultaten; de ene keer gaat het al mis bij het herkennen van de internetkabel tussen laptop en Xbox, de volgende keer errort hij bij internettoegang of Xbox Live-toegang. Ik weet niet wat ik hier mee aan moet, heeft iemand tips?

Level 42 96%

Nog 873 XP voor level 43

Denk dat sowieso op je XBOX het IP adres van je PC als gateway ingevuld moet staan. En gebruik je nog steeds dezelfde kabel?

Level 32 93%

Ik gebruik dezelfde kabel. De Xbox zelf gaf mij de tip om "Restore to factory defaults" in te drukken, dus deed ik dat maar er gebeurde toen niets nieuws. Ik zal even proberen met het IP-adres van mijn computer.

Level 32 93%

Ok ik heb dat nu gedaan, dan probeer ik weer te connecten en ik krijg vrijwel direct een foutmelding dat hij niet kan connecten. Ik heb IP-adres, subnetmasker, gateway en DNS ingevuld.

Moderator
Level 19 94%

Nog 279 XP voor level 20

Een vriend van me heeft dit probleem ook gehad en het is m niet gelukt op te lossen, volgens mij kan het ook niet meer je laptop asl een switch te gebruiken, maar je kan t altijd nog even proberen ;)

Level 42 96%

Nog 873 XP voor level 43

Ik gebruik dezelfde kabel. De Xbox zelf gaf mij de tip om "Restore to factory defaults" in te drukken, dus deed ik dat maar er gebeurde toen niets nieuws. Ik zal even proberen met het IP-adres van mijn computer.

Oké jammer, misschien is dat ook niet nodig dan. Ging daar wel vanuit omdat dat het meest logisch zou zijn. Maar er is een handleiding op de xbox site.(hoef je niet handmatig je IP in te stellen blijkbaar). Heb je die al doorlopen? http://support.xbox.com/en-US/xbox-live ... n-computer

Level 32 93%

Ja die heb ik gebruikt voor het maken van een netwerkbrug, maar dat had dus geen succes.

Level 42 96%

Nog 873 XP voor level 43

Hmm, vaag. Ik kan zo even niet bedenken waarom dat niet zou werken dan. Zou de ondersteuning gestopt zijn?

Level 42 96%

Nog 873 XP voor level 43

Zie nu dat er twee opties zijn in de handleiding. Dat gene wat jij hebt gedaan een "network bridge" aanmaken. Maar er is ook de optie ""Use Windows Internet Connection Sharing". Dat is het eerste gedeelte van die handleiding. Misschien dat eens proberen?

Level 53 98%

Nog 483 XP voor level 54

Windows internet connection sharing is wat je moet hebben, maar dat is voor zover ik weet alleen van toepasing op XP. Hoe het zit vanaf Vista weet ik helaas niet.

Twee opties bestaan zonder router of wireless adapter:

- MAC clone, waarmee het fysieke adres van je Xbox hetzelfde wordt voorgedaan als je laptop.

- Internet connection sharing, waarin de laptop de oproepen aan de Xbox (tweede IP) doorroute naar de Xbox.

De eerste is simpel maar waarschijnlijk niet ondersteunt door de Xbox.

De tweede schept wat problemen ten aanzien van het netwerk. Je laptop moet zo ingesteld worden dat de netwerken 'thuis' zijn, de firewall voor het 'netwerk naar de xbox toe' UIT staat, en dat je laptop ook zelf niet met de firewall naar de router toe aanvragen voor de Xbox blokkeert.

Welk besturingssysteem hebben we het hier over? Want dan ga ik wel zoeken of het kan en hoe dan.

(overigens heb ik ook nog een wireless adaptor voor de Xbox en doe ik daar eigenlijk weinig mee. Zeg maar gewoon niks, aangezien de Xbox dashboard toch alleen maar reclame is. Rising demo was leuk, maar om nou te zeggen dat ik internet nodig heb op de Xbox... nee.

Eventueel wil ik deze best aan je verkopen, mocht het met de latop niet lukken.)

Level 32 93%

Op mijn vorige laptop, waar het wel werkte, had ik Windows Vista. Op deze nieuwe laptop heb ik Windows 8.

Level 53 98%

Nog 483 XP voor level 54

ok. even gezocht en de eerste twee hits via google zeggen hetzelfde: er is geen middel meer in windows 8 om grafisch ICS op een wireless verbinding te krijgen.

echter: dit kan wel handmatig via de command-tool. Ik had het al getypt hieronder, en laat het maar staan, maar het is waarschijnlijk handiger om dit programma te gebruiken:

http://www.addictivetips.com/windows-ti ... t-creator/

Die hotspot creator doet hetzelfde als de handmatige variant. Maakt een virtueel netwerk, en dat netwerk gebruik je dan om de Xbox aan te hangen. Klaar.

Hieronder dus de handmatige variant:

Deze blogpost: http://www.ms4u.info/2012/08/enable-int ... ng-in.html

en deze: http://www.addictivetips.com/windows-ti ... windows-8/ (deze heeft plaatjes als uitleg en is daarmee iets beter)

Geeft het volgende:

'haakjes' zijn er voor de leesbaarheid, je geeft op wat er tussen staat.

1. run / open: 'cmd' (dit is oude command DOS prompt)

2. type in cmd: 'netsh wlan show drivers'

3. type in cmd: 'netsh wlan set hostednetwork mode=allow ssid=nexus key=nexus123'

4. type in cmd: 'netsh wlan start hostednetwork'

5. ga naar het netwerkcentrum / netwerk connectie (ik weet niet hoe windows 8 dit noemt, maar gewoon de plek waar je de verbindingen beheerd)

6. rechtermuisknop > eigenschappen: vink de optie voor network sharing aan.

Level 32 93%

Bedankt dat je er zoveel moeite in steekt, ik waardeer je hulp erg :)

Ja ik heb al meer verhalen gevonden van mensen die claimen dat het niet kan (ook al met Vista niet, terwijl het bij mij gewoon werkte toen). Dus ik denk dat er wel een manier is, maar dat zal waarschijnlijk weer flink ingewikkeld worden :P

Hmm, in de reacties zie ik meerdere posts betreffende virussen en troyans die in dat programmaatje schijnen te zitten. Ik denk niet dat ik dat op mijn computer wil om eerlijk te zijn...

Als ik middels dat stappenplan te werk ga, dan kan ik geen "schade" toebrengen aan mijn computer? Niet dat ik zometeen ineens alle data kwijt ben of dat hij crasht. Ik ben namelijk absoluut niet handig met computers :P

Level 53 98%

Nog 483 XP voor level 54

Hmm. Persoonlijk ben ik ook geen fan van onbekende software hoor. De handmatige variant is verder ok, maar niet echt handig als je niet weet wat je doet.

Nu ik even onder mijn eigen Windows 7 kijk, zie ik dat de optie voor delen ook gewoon adaptereigenschappen staat. (dit vind je onder 'adapterinstellingen wijzigen')

Aangezien jij de wireless voor inkomend gebruikt en de LAN connectie voor de Xbox, zou je dus moeten kunnen volstaan met 'adaptereigenschappen' > rechtmuis > het 'delen' tabblad > 'internetverbinding delen' aanvinken bij die LAN connectie.

Dit is er bij windows 8 nog gewoon, dus dat moet kunnen.

oh, en geen dank, ik heb werkelijk niks beters te doen. :P

(en dit was ooit mijn ding)

Level 32 93%

Dit had ik al aan staan. Is dit wat je bedoelt? Ik zie namelijk geen optie om direct met die Xbox te verbinden.

Level 53 98%

Nog 483 XP voor level 54

op de ethernet verbinding is dat dan, want de Wifi is waar jouw laptop aan hangt. In je OP staat dat je de Xbox via kabel (= ethernet) aan je laptop hangt, dus je moet dit bij die verbinding aanvinken, niet de wifi. :)

Dus de realtek adapter, niet de sitecom. :P

als het goed is hoef je dan bij de Xbox zelf ook weinig meer te doen, afgezien van de kabel aansluiten.

Level 32 93%

Dat deed ik ook in eerste instantie, maar ik heb bij de eigenschappen van de Ethernet-kabel geen tab "delen", maar alleen "netwerken".

Level 53 98%

Nog 483 XP voor level 54

dat is vreemd, want die heb ik op windows 7 dus wel.

Heb je de kabel zo lang even los hangen zodat hij niet op het netwerk zit? (en anders even de adapter uit- en weer inschakelen voor de zekerheid).

Want als je wifi die optie heeft, moet de ethernet die ook hebben, lijkt me. Anders vind ik dat wel heel bizar. (ok, het is win8, maar dan nog)

Level 32 93%

Dit zie ik dan dus op mijn scherm. Ik snap ook niet hoe en waarom.

Level 42 96%

Nog 873 XP voor level 43

Microsoft zou toch niet de hele ondersteuning uit Windows 8 geschrapt hebben? Dat zou wel minder zijn.

Level 53 98%

Nog 483 XP voor level 54

ik kan me voorstellen dat het bij de ene versie niet is en de andere wel, net als windows 7 'starter' versus 'pro' e.d.

maar dan is het nog steeds vreemd dat het op de wireless verbinding wel kan.

Level 32 93%

Tja, ik vind het ook erg vreemd. Maar over een kleine twee weken wil ik wel graag internet hebben voor Gears Judgment, dus ik zal nog wel even doorzoeken hoe het zit tzt (heb nu examenstress en daarom laptop even verwijderd van mijn kamer).

Level 42 96%

Nog 873 XP voor level 43

Waarom eigenlijk niet gewoon een kabel naar je router? Is dat te ver weg?

Level 32 93%

Ja, die kabel is één meter of zo en mijn router staat beneden in de meterkast... Daarnaast is dat een heel gammele constructie met modem en router e.d. en daar zit ik liever niet aan.

Level 42 96%

Nog 873 XP voor level 43

Galaxy_samurai wrote on 22 maart 2013 19:30:

Ja, die kabel is één meter of zo en mijn router staat beneden in de meterkast... Daarnaast is dat een heel gammele constructie met modem en router e.d. en daar zit ik liever niet aan.

Een langere kabel kopen/maken? :P

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.