Kliksysteem kapot

Level 3 98%

Nog 3 XP voor level 4

Ik heb een roze Nintendo dsi, maar het kliksysteem is hiervan kapot, dat wil zeggen: de gamecards die je erin klikt blijven niet zitten maar  schieten weer meteen terug.

Iemand een idee welk onderdeel dit is en of dit los te bestellen is om hem te repareren?

Level 71 97%

Nog 2711 XP voor level 72

Zal een of ander veertje zijn gok ik. Ik zou even bellen met de helpdesk van Nintendo.

Level 38 95%

Nog 1063 XP voor level 39

Gewoon Nintendo even bellen, waarschijnlijk gaan ze het systeem gewoon repareren :)

Level 71 97%

Repareren doen ze vast, maar daar moet je vaak flink voor betalen.

Tenzij je het ding minder dan twee jaar geleden gekocht hebt, dan valt het binnen de garantie.

Level 38 95%

Dan moet ik je teleurstellen, maar Nintendo geeft maar één jaar fabrieksgarantie op hardware als het daarbuiten valt moet je betalen (tenzij je geluk hebt met de juiste persoon aan de telefoon). Als het meer dan een jaar is maar minder dan de geschatte leeftijdsverwachting (twee tot drie jaar) kan je terug gaan naar de winkel en moeten hun je voorzien van of reparatie of vervanging op hun kosten (non-conformiteit). Gewoon poging wagen bij Nintendo en als dat niet lukt naar de winkel terug gaan :)

Level 33 98%

Nog 299 XP voor level 34

Zelda Master wrote on 5 juni 2013 11:22:

Nintendo geeft maar één jaar fabrieksgarantie op hardware als het daarbuiten valt moet je betalen (tenzij je geluk hebt met de juiste persoon aan de telefoon)

Gewoon even een zwoele stem opzetten dus.

Administrator
Level 41 96%

Nog 885 XP voor level 42

Zelda Master wrote on 5 juni 2013 11:22:

Dan moet ik je teleurstellen, maar Nintendo geeft maar één jaar fabrieksgarantie op hardware als het daarbuiten valt moet je betalen (tenzij je geluk hebt met de juiste persoon aan de telefoon). Als het meer dan een jaar is maar minder dan de geschatte leeftijdsverwachting (twee tot drie jaar) kan je terug gaan naar de winkel en moeten hun je voorzien van of reparatie of vervanging op hun kosten (non-conformiteit). Gewoon poging wagen bij Nintendo en als dat niet lukt naar de winkel terug gaan :)

Indien in de EU gekocht heb je gewoon 2 jaar garantie.

Reparaties buiten de wettelijke garantieperiode maar binnen de economische levensduur zijn geen non-conformiteit tenzij het een ontwerp- of fabrieksfout betreft (door jou te bewijzen vanaf een half jaar) en worden dus ook niet op hun kosten verholpen maar naar een vast te stellen verdeling

Level 33 98%

Nog 299 XP voor level 34

Ik zou je willen geloven Rik maar ik heb geen woord verstaan van wat je juist zei.

Level 38 95%

Rik wrote on 5 juni 2013 12:01:

Indien in de EU gekocht heb je gewoon 2 jaar garantie.

Reparaties buiten de wettelijke garantieperiode maar binnen de economische levensduur zijn geen non-conformiteit tenzij het een ontwerp- of fabrieksfout betreft (door jou te bewijzen vanaf een half jaar) en worden dus ook niet op hun kosten verholpen maar naar een vast te stellen verdeling

Hoe graag ik zou willen dat dit waar is voor Nederland, het werkt hier niet op die manier.

Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen.Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.

Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.

http://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa?cookie=ja.1370435932563-1673022654

Garantie werkt niet Nederland niet zo makkelijk als binnen twee jaar heb je recht op reparatie of vervanging, het werkt even wat ingewikkelder en ik heb het zelf moeten ondervinden toen ik mijn 3DS bij de winkel afgaf voor reparatie omdat de beste man er bijzonder moeilijk overdeed om het systeem aan te nemen en om naar Nintendo te sturen (iets wat hij dus niet heeft gedaan maar via derde partij waardoor ik dus een 3DS terug kreeg in slechtere staat dan ik hem gaf). Het is een ellende om je recht te krijgen en winkeliers doen er alles aan om je het niet te geven, non-conformiteit is de beste mogelijk om het op te gooien zodra ze het niet willen accepteren.

Level 71 97%

Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.

Daaruit lijd ik af dat je dus minimaal twee jaar garantie moet hebben hier in Nederland.

Level 21 95%

Nog 293 XP voor level 22

Het is zelfs zo dat de verkoper verplicht is jou garantie te geven zolang als levensduur van apparaten is die je er van mag verwachten bij gewoon gebruik. :)

Level 38 95%

Alleen doen de meeste dat dus niet, stel eikels 

Level 21 95%

Nog 293 XP voor level 22

Zelda Master wrote on 8 juni 2013 20:24:

Alleen doen de meeste dat dus niet, stel eikels 

De wet is niet optioneel.

Level 38 95%

Klopt, maar vertel dat maar tegen de winkeliers...

Level 34 94%

Nog 1062 XP voor level 35

Je kan je DS nu ook als GBA gebruiken

Level 38 95%

Nu ik het zo zie... Best goed idee als mijn DSLite het ooit begeeft :P

Level 61 97%

Nog 1699 XP voor level 62

Dat ga ik ook doen!

Level 53 98%

Nog 483 XP voor level 54

the_dan wrote on 28 augustus 2013 18:46:

Je kan je DS nu ook als GBA gebruiken

yes. YES. Eindelijk een nut voor mijn overleden phat DS.

Level 38 95%

Phat DS heeft een te kut scherm om buiten te gamen though :(

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.