Halo 5: Guardians

Moderator
Level 19 94%

Nog 279 XP voor level 20

Ja, hij heeft zo z'n overeenkomsten, maar er zijn naar mijn mening wel duidelijke verschillen :P

Level 11 84%

Nog 279 XP voor level 12

Ja dat wel, het spelen gaat nu wel iets beter, kwestie van wennen denk ik.

Level 49 98%

Nog 488 XP voor level 50

Nee, Halo lijkt niet echt op CoD. Misschien omdat het allebei FPS games zijn, maar er zijn grote verschillen. Je hebt ten eerste een shield en daarnaast nog health, de totale health is dus veel hoger dan in CoD. Daardoor is het niet alleen een kwestie van reactie vermogen om iemand te killen. Je moet langer op een bewegend doel raak schieten en daarnaast nog het vuur van de tegenstander zien te ontwijken.

Level 11 84%

Nog 279 XP voor level 12

Ik vind persoonlijk van wel, ik ben geen Halo expert maar volgens mij heeft deze Halo verschillende functies die eerder niet in de serie zaten en al een tijdje te vinden zijn in CoD. Bijvoorbeeld richten met de linker trigger, bukken, rennen en vroeger had je geloof ik ook geen vizieren in Halo maar alleen 'hipfire'. Ik weet niet of dat ook bij Halo 4 het geval was, daar moet ik namelijk nog mee beginnen. (Master Chief Collection)

Een shield heb je trouwens ook in CoD in de vorm van de Juggernaut perk en Ballistic vests.

Level 49 98%

Nog 488 XP voor level 50

Nou een hoop van de mogelijkheden zijn in Halo 4 al toegevoegd. Als ik het zo hoor ga je mee met wat er door sommige Halo-fans op internet gezegd wordt en dat is dat 343 met Halo de kant van CoD op zou gaan. Hier ben ik het totaal niet mee eens. 

In eerdere Halo delen kon je ook gewoon inzoomen, alleen niet bij alle wapens. Inzoomen in het vizier (ADS) deed je ook met de linker stick. Wat 343 heeft gedaan is de controller layout aangepast naar de standaard die gebruikt wordt in alle first person shooters. De button layout stamde letterlijk nog uit de tijd van de eerste Xbox. Daarnaast hebben ze de mogelijkheid van ADS toegevoegd op alle wapens, ook zoals in de meeste FPS-games. Ik snap dus de vergelijking met CoD niet, want dit doen alle FPS-games.

Sprint hebben ze ook al toegevoegd in Halo 4. Dit is hetzelfde verhaal; sprint zit in de meeste FPS-games, dus ik snap de vergelijking met CoD niet.

Het shield in Halo is echt totaal andere koek in vergelijking met de Juggernaut perk (5% meer health) en die Ballistic vests, waarvan ik het effect vandaag de dag nog steeds niet begrijp. Je gaat net zo snel dood met als zonder ballistic vest en die 5% extra health van de Juggernaut perk (al tijden niet meer in CoD btw) is ook echt te verwaarlozen. Wie het eerst ziet en schiet wint negen van de tien keer het vuurgevecht in CoD.

In Halo moet je langer op elkaar schieten en strafen om de kogels te ontwijken. Je hebt veel meer total health en het kost gewoon meer moeite om iemand te killen. Als je goed bent in CoD, ben je niet automatisch goed in Halo en andersom ook niet.

Moderator
Level 19 94%

Nog 279 XP voor level 20

Moderator
Level 14 98%

Nog 36 XP voor level 15

MythicZ wrote on 11 juni 2015 09:17:

https://www.halowaypoint.com/en-us/community/blog-posts/clarity-regarding-halo-5-guardians-online-co-op-access

Het coöp spelen zonder Gold abonnement zit er dus niet in...

Tsjah... Wie heeft er nou geen Gold tegenwoordig. Zolang de maps maar gratis blijven! Wel netjes dat er alsnog een 14-day Live trial bij zit.

Moderator
Level 19 94%

Nog 279 XP voor level 20

Ja dat is zeker waar, maar ja die trial, zoals je zegt, wie heeft er tegenwoordig niet een XBL abonnement? :P

Moderator
Level 19 94%

Nog 279 XP voor level 20

De volledige soundtrack is hier ter vinden! Vind het een goede OST, ze hebben alle delen gepakt en gemixd, wat echt een goede OST oplevert 

Moderator
Level 14 98%

Nog 36 XP voor level 15

Let op!:
Heb een paar weken geleden Halo 5 besteld via Wehkamp.nl. Nu ziet plots iedereen dat de levertijd vandaag nog 2-3 dagen is. Dit terwijl bij de Google zoek resultaten het volgende wordt weergegeven:
Shop Halo 5 Pre-Order - Geleverd op de Dag van Release‎

En het volgende via de website:

http://www.wehkamp.nl/speelgoed-games/C25/

Wehkamp geeft aan vanmiddag met een reactie te komen, maar houd hier vast rekening mee als je bij Wehkamp besteld hebt. Naar mijn inziens kan dit echt niet door de beugel, vooral omdat ze nog steeds promoten dat je de game morgen ontvangt.... Wat dus niet zeker is.

Level 14 96%

Nog 104 XP voor level 15

Add my als je online wilt spelen :)

GT : Geodrake

Level 49 98%

Nog 488 XP voor level 50

Bij MediaMarkt overigens een Xbox One 500GB + Halo 5 voor 322 euro. Dat is een goede deal lijkt mij. Ik heb er alleen op dit moment niet het geld er voor over. Ik heb te veel games die ik nog moet spelen.

Level 17 96%

Nog 149 XP voor level 18

Voor degene die geïnteresseerd zijn in de mening van de over het algemeen goede reviewer AngryJoe (niet mals, maar wel fair):

Moderator
Level 19 94%

Nog 279 XP voor level 20

Hij heeft op veel punten wel gelijk, alleen op sommige punten overdrijft hij wel een beetje. En hij heeft nooit een goed woordje voor iets over, hij licht alleen de negatieve punten toe, maar dat hoort bij zijn stijl van reviewen. Verder ben ik het wel volledig met hem eens over de REQ packs. Ze halen de balans wel uit Warzone, zo komt het wel eens voor dat er 3 tanks en een Wraith voor de deur staan. Maar voor de rest, vind ik het een prima Halo, Halo 2 blijft nog steeds het beste, maar Halo 5 is zeker niet de slechtste.

Level 17 96%

Nog 149 XP voor level 18

Hij is best regelmatig positief of zelfs laaiend enthousiast over games in zijn reviews, maar hij heeft inderdaad vaak de nadruk op het negatieve liggen. Ik vind het wel belangrijk hoe hij de strijd voert tegen studio's die content uit games slopen om het als DLC aan te bieden, pay to win systemen en microtransacties. Hij heeft (met veel steun van de community en mensen als TotalBiscuit) toch al een aantal keer voor elkaar gekregen dat stinkende zaken terug werden gedraaid.

Laatste succes was toch wel het feit dat het Deus Ex pre-order programma werd getackeld. Geloof dat ze nu weer bezig zijn om te voorkomen dat 1 van de 4 classes in de nieuwe Warhammer los betaald zou moeten worden.

Moderator
Level 19 94%

Nog 279 XP voor level 20

gusanito wrote on 3 november 2015 10:37:

Hij is best regelmatig positief of zelfs laaiend enthousiast over games in zijn reviews, maar hij heeft inderdaad vaak de nadruk op het negatieve liggen. Ik vind het wel belangrijk hoe hij de strijd voert tegen studio's die content uit games slopen om het als DLC aan te bieden, pay to win systemen en microtransacties. Hij heeft (met veel steun van de community en mensen als TotalBiscuit) toch al een aantal keer voor elkaar gekregen dat stinkende zaken terug werden gedraaid.

Laatste succes was toch wel het feit dat het Deus Ex pre-order programma werd getackeld. Geloof dat ze nu weer bezig zijn om te voorkomen dat 1 van de 4 classes in de nieuwe Warhammer los betaald zou moeten worden.

Tuurlijk, dat juich ik ook alleen maar toe, hoe minder microtransacties, hoe beter 

Moderator
Level 14 98%

Nog 36 XP voor level 15

Het missen van splitscreen vind ik wel een grote faal. Mensen hadden echt wel genoegen genomen met 30 fps tijdens splitscreen, als 't maar mogelijk was! De micro transacties heb ik niet zoveel moeite mee. Handig voor mensen die niet te veel tijd hebben om te gamen, maar toch leuk mee willen doen qua wapen arsenaal. Enige andere minpunt in de singleplayer is de oh zo domme AI van de andere Spartans. Ze zijn vrij nutteloos..

Ik ben in ieder geval (naast 't missen van splitscreen en de slechte AI) zeer tevreden over Halo 5!

Moderator
Level 19 94%

Nog 279 XP voor level 20

Dat van die AI zie je ook mooi in de review van AngryJoe, Buck staat maar te staren en doet niks 

Level 49 98%

Nog 488 XP voor level 50

Hij noemt zichzelf Angry Joe hé. Ik vind zijn manier van reviewen dus passend. Ook de manier hoe hij Nintendo aanpakte met dat partner program, wat een gekken bij Nintendo.

Moderator
Level 19 94%

Nog 279 XP voor level 20

Kijk Gaaiz, die snapshot waar ik het over had 

Level 17 97%

Nog 92 XP voor level 18

Voor wie een keer wil Multiplayeren of Co-op Single player

Sjembek87 NL

Level 1 0%

Nog 26 XP voor level 2

Halo 4 multiplayer was niet zo goed, maar de Halo 5 multiplayer is zeer netjes

Level 4 94%

Nog 14 XP voor level 5

Hoi allemaal, ik speel nu veel Halo 5 arena, en wat speelt deze game lekker weg. Ik speel voornamelijk team arena, zonder team is dit echter niet te doen. Wil je dit ook spelen stuur dan een pm, gamertag is Belly Elly!

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.