PS3 loopt vaak vast en lijkt discs niet te lezen, probleem van PS3 of van de discs zelf?

Level 32 93%

Nog 1025 XP voor level 33

Sinds een maandje heb ik een PS3 Super Slim 500GB en ik ben er erg blij mee, maar hij vertoont wel wat kuren. Zo liet hij in verschillende games een paar keer de tussenfilmpjes heel haperig afspelen en is hij ook meerdere keren in een laadscherm blijven hangen (soms werkte de PS-knop wel, en soms niet). Het gekke is dat het vaak op dezelfde punten gebeurt (zo wilde ik vandaag Uncharted 2 spelen voor de eerste keer, maar telkens als ik hem opstart kom ik niet eens tot aan het hoofdmenu). Het verschilt per game heel erg, de ene runt ie prima en de totaal niet.

Eerst dacht ik dat het aan de ventilatie lag, maar ook als ik hem op een beter geventileerde plaats zet, krijg ik hetzelfde verschijnsel. Bovendien loopt ie soms vast terwijl hij net opgestart is (zoals bij Uncharted 2 dus) en dat kan echt niet aan de koeling liggen. Vrienden hebben nooit problemen met hun PS3 en ik verwacht dan ook dat het aan mijn console ligt, maar dit weet ik niet zeker.

Hebben jullie enig advies betreffende het probleem? Garantie is geen issue aangezien ik hem pas een maandje heb, enige nadeel is dat ik bij inruilen mijn savegames kwijt ben.

Level 11 98%

Nog 19 XP voor level 12

Dit klinkt bekend!

- Wordt je playstation ook warm? (ook al staat ie goed geventileerd) 

- Krijg je 3 piepjes?

- Misschien het belangrijkste, krijg je een foutmelding?

- Als je een spel in je PS stopt, krijg je dan ook het CD'tje te zien in het menu (waarmee je het spel opstart) of is het net alsof er geen CD in zit/niks leest? (en dus geen CD'tje te zien krijgt)

- Leest ie DVD's wel gewoon zonder problemen af?

Level 32 93%

- Hij wordt aan de achterkant wel warm als ie een tijdje aanstaat, maar als hij na vijf minuutjes al vastloopt dan is daar geen sprake van.

- Inderdaad drie piepjes

- Geen foutmelding, maar als een spel vastloopt en ik doe Quit Game, dan geeft ie drie piepjes en start ie opnieuw op ipv gewoon naar het hoofdmenu te gaan.

- Ik krijg gewoon een cd'tje te zien als ik de disc er in doe. Pas tijdens een punt waar hij moet laden doet hij soms gewoon niks (afgaande op het niet-geluid-maken dat hij doet als hij vastloopt). 

- Heb ik nog niet geprobeerd aangezien ik er geen dvd's op kijk

Level 21 99%

Nog 62 XP voor level 22

Je kan de savegames naar een usb-stick oud kopiëren, dan is dat in ieder geval geen probleem.

Verder zou ik eens contact opnemen met de klantenservice van Sony. Als dat niet werkt kan je hem omruilen voor een ander.

Level 11 98%

Nog 19 XP voor level 12

Galaxy_samurai wrote on 25 juni 2013 15:59:

- Hij wordt aan de achterkant wel warm als ie een tijdje aanstaat, maar als hij na vijf minuutjes al vastloopt dan is daar geen sprake van.

- Inderdaad drie piepjes

- Geen foutmelding, maar als een spel vastloopt en ik doe Quit Game, dan geeft ie drie piepjes en start ie opnieuw op ipv gewoon naar het hoofdmenu te gaan.

- Ik krijg gewoon een cd'tje te zien als ik de disc er in doe. Pas tijdens een punt waar hij moet laden doet hij soms gewoon niks (afgaande op het niet-geluid-maken dat hij doet als hij vastloopt). 

- Heb ik nog niet geprobeerd aangezien ik er geen dvd's op kijk

- Vind je het zelf redelijk normaal warm, of vind je het aan de hete kant/niet goed warm?

- 3 piepjes zijn nooit goed helaas..  nieuw of niet nieuw..

- Na het opnieuw opstarten doet hij 't wel gewoon?

- Ik zou even checken of DVD's ook werken, als je dat kunt checken en hierop gooit heb ik al een beter idee.

- Gaat het geluid door en loopt het beeld vast, of loopt alles vast?

Wat ook nog wel eens wil werken is er gewoon even met de stofzuiger op de hoogste stand langs gaan. :).

Is het bij bepaalde spellen of willekeurig?

Level 18 93%

Nog 312 XP voor level 19

die 3 piepjes heb ik zo vaak hoor... altijd nadat ie is vastgelopen en ik druk op reset, dan geeft ie 3 piepjes en gaat ie uit... kan ik hem direct weer aanzetten. soms moet ie dan schijfcontrole doen, soms ook weer niet!

heb het  de laatste tijd best wel vaak! wellicht komt dat ook door die firmware-update?

Level 32 93%

Xearox wrote on 25 juni 2013 16:04:

- Vind je het zelf redelijk normaal warm, of vind je het aan de hete kant/niet goed warm?

- Ik zou even checken of DVD's ook werken, als je dat kunt checken en hierop gooit heb ik al een beter idee.

Wat ook nog wel eens wil werken is er gewoon even met de stofzuiger op de hoogste stand langs gaan. :).

- Niet extreem warm, mijn laptop kan warmer worden :P

- Dat is niet mooi om te horen...

- Dat wisselt, om even Uncharted 2 als voorbeeld aan te houden, hij loopt daarbij altijd voor je het hoofdmenu bereikt op hetzelfde punt vast. Maar andere random freezes in bijvoorbeeld Ratchet & Clank waren eenmalig. Daarom twijfel ik dus ook of het de PS3 of de games zelf zijn (een deel is namelijk tweedehands)

- Ik zal zometeen even een dvd'tje erin gooien en kijken of dat werkt.

- Alles loopt vast. Meestal is het bij het vastlopen op een laadpunt, en dan krijg ik gewoon een zwart scherm waar niks meer op gebeurt.

Stofzuiger lijkt me sterk dat het werkt, ik heb hem net nieuw en dus ga ik er niet vanuit dat er binnen die tijd zoveel stof zich in de ventilatie verzameld heeft.

Administrator
Level 41 96%

Nog 885 XP voor level 42

Terugbrengen, niet zelf aan kloten. Hij werkt niet zoals hij hoort te werken.

Level 11 98%

Nog 19 XP voor level 12

Rik wrote on 25 juni 2013 22:22:

Terugbrengen, niet zelf aan kloten. Hij werkt niet zoals hij hoort te werken.

Eens :)

Level 13 86%

Nog 344 XP voor level 14

Je kan proberen de HDD te verwisselen als je iets hebt. Dit mag van Sony en verbreekt dus niet je garantie. Vastlopers en stotteringen wijzen vaak op problemen met de HDD. Daarnaast raad ik je ten zeerste aan eerst PS+ te nemen. Dan kan je je save games saven in de cloud en ben je die dus niet kwijt, en daarnaast is het gewoon awesomeness ten top (als je snel bent kan je nog UC3 downloaden heb je die alvast klaar staan voor na UC2!).

Level 21 97%

Nog 149 XP voor level 22

Galaxy_samurai wrote on 25 juni 2013 16:11:

Xearox wrote on 25 juni 2013 16:04:

- Niet extreem warm, mijn laptop kan warmer worden :P

- Dat is niet mooi om te horen...

- Dat wisselt, om even Uncharted 2 als voorbeeld aan te houden, hij loopt daarbij altijd voor je het hoofdmenu bereikt op hetzelfde punt vast. Maar andere random freezes in bijvoorbeeld Ratchet & Clank waren eenmalig. Daarom twijfel ik dus ook of het de PS3 of de games zelf zijn (een deel is namelijk tweedehands)

- Ik zal zometeen even een dvd'tje erin gooien en kijken of dat werkt.

- Alles loopt vast. Meestal is het bij het vastlopen op een laadpunt, en dan krijg ik gewoon een zwart scherm waar niks meer op gebeurt.

Stofzuiger lijkt me sterk dat het werkt, ik heb hem net nieuw en dus ga ik er niet vanuit dat er binnen die tijd zoveel stof zich in de ventilatie verzameld heeft.

Wow heb je een nieuwe? Dan zeker niet aan klooien en omruilen. Ook moet je NOOIT stofzuiger op de hoogste stand zetten (ik weet niet meer waar ik dat gelezen heb, maar het kan er voor zorgen dat je moederbord/ventilatie dan naar de tering gaat).

Level 32 93%

Ik ben niet van plan aan mijn console te gaan sleutelen, verder dan de disc drive openen ga ik zeker niet. En PS+ ga ik ook niet nemen, ik vind het enerzijds een mooie service qua "gratis" games maar als je ze daarna kwijt bent... Bovendien heb ik Uncharted 3 bij mijn PS3 al gekregen :)

Gek genoeg doet Uncharted 2 het nu wel. Gisteren heb ik hem vier keer opnieuw opgestart, maar telkens liep hij op hetzelfde punt voorafgaande aan het hoofdmenu vast. Nu lukte het opeens wel en heb ik het spel drie uur kunnen spelen zonder enige problemen. Ik weet nu ook niet meer wat ik ervan moet denken, m'n PS3 is echt onvoorspelbaar :/

Level 21 99%

Nog 62 XP voor level 22

Plus is niet nodig om je savegames op te slaan. Zet dat op een USB-stick en ga dan terug maar de winkel.

Level 13 86%

Nog 344 XP voor level 14

Tja je krijgt zoveel moois dat ik me niet zou kunnen bedenken waarom je niet 30-40 euro per jaar ervoor zou willen betalen (de waarde van 1 game die je maandelijks kan downloaden is dat al). Zelf had ik ook problemen met UC2, dat kwam omdat de disc kwam op een dual layer BR (je ziet het aan de watervorming achter op de disc), en dus pakte me PS3 hem nooit tenzij ik hem er 10 keer achter elkaar in deed. De HDD vervangen is ook niet echt sleutelen, Sony laat het gewoon toe. Alsnog zou ik een beroep doen op je garantie. Als hij nu al kuren vertoont zal het alleen maar erger worden; je hebt toch iets van 300 euro betaald dan lijkt het me dat je wilt dat je shit werkt!

Level 32 93%

Liefst wel ja. Ik kijk het nog eventjes aan denk ik, als ik er binnenkort nog problemen mee ondervind ga ik hem terugbrengen. Maar ik vind t ook overdreven om een apparaat dat af en toe eens vastloopt meteen terug te brengen. M'n Xbox360 liep ook wel eens vast oid maar hij doet nu al vier jaar trouwe dienst zonder verdere problemen...

Level 21 97%

Nog 149 XP voor level 22

Dat is waar. Maar een nieuwe console hoort op het begin niet al vast te lopen. Ik zou  wanneer je er weer problemen mee krijgt er gelijk mee terug gaan!

Level 1 19%

Nog 21 XP voor level 2

mijn ps3 loop ook regel matig vast weet u hoe dit komt dat het vast loop want het is heel irritant

Level 32 93%

Bij mij had het uiteindelijk te maken met corrupte save files van een specifieke game die voor vastlopen zorgde. Inmiddels al tijdenlang geen problemen meer mee gehad. Betwijfel dus of ik je ermee kan helpen.

Level 1 7%

Nog 24 XP voor level 2

het kan ook liggen aan de koeler.... dit klinkt misschien heel raar is het ook maar mijn vriend vertelde mij dat als je ps3 op iets legt 2 blokken of iets dergelijks is beter voor je ps3 en loopt ie minder vast ik probeerde het en het werke :d
vaak kan het ook zijn dat je te veel saves op je ps3 hebt staan grote aantal gb.
of je disc is vies

Level 1 26%

Nog 19 XP voor level 2

Als ik mijn ps3 wil opstarten loopt hij vast, wat moet ik doen?
Heb mijn ps3 ongeveer een beetje minder dan 2 maanden.
Ik heb hem al eens op een andere plaats gezet maar werkt niet.
Er staat ook: Systeem herstellen dit kan 2 tot 3 uur duren, ik acepteer het hij start opnieuw op maar dan loopt hij vast.

Level 1 26%

Nog 19 XP voor level 2

Uffeltje wrote on 25 juni 2013 16:01:

Je kan de savegames naar een usb-stick oud kopiëren, dan is dat in ieder geval geen probleem.

Verder zou ik eens contact opnemen met de klantenservice van Sony. Als dat niet werkt kan je hem omruilen voor een ander.
________________________________________________________________________________________

Maar ik kan de savegames niet naar een usb-stick kopiëren, ik kom nog niet tot aan het hoofdmenu omdat hij vastloopt.

Level 1 26%

Nog 19 XP voor level 2

mijn probleem is opgelost, ik heb gebeld naar de winkel waar ik hem gekocht heb en hij zij wat ik moest doen, het was opgelost en ik kan nu weer gamen.

Level 2 78%

Nog 17 XP voor level 3

ps3 DidiTheKiller wrote on 20 april 2014 19:50:

mijn probleem is opgelost, ik heb gebeld naar de winkel waar ik hem gekocht heb en hij zij wat ik moest doen, het was opgelost en ik kan nu weer gamen.

Hier hebben we niets aan he. Als je nou even stap voor stap verteld hoe je het hebt opgelost kunnen anderen daarvan profiteren. Jammer dat mensen een heel opstel typen als ze er alleen zelf voordeel van hebben.

Level 6 97%

Nog 13 XP voor level 7

Mijn playstation heeft de laatste tijd ook kuren. Ik heb wel een oudje. Een dikke fatass uit 2008.
Ik heb weinig problemen tijdens het opstarten van games, of spelen van games, pas 1x; een vastgeslagen spel/ps3 waarna niks meer werkte, ook de ps knop niet. Na opnieuw opstarten van het systeem werkte hij weer naar behoren.

Het enige probleempje waar ik tegen aan loop is tijdens het opstarten van het systeem. Dan hapert hij en wordt mijn tv zwart en hoor ik mijn ps3 - tttt...tsstt..geluidjes maken. Echt een hapering. Als ik de aan/uitknop dan handmatig ingedrukt houd en vervolgens het knopje omgooi en eventjes wacht, dan doet hij het perfect, en mijn spellen ook..Maar het is wel vervelend.

Level 1 30%

Nog 18 XP voor level 2

Ik heb een ps3 slim 
Als ik even heb gespeeld lopen spellen lopen ze vast
is de lens dan gewoon vies of is het iets anders?

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.