Snowden, terecht vervolgd?

Level 6 79%

Nog 113 XP voor level 7

Klokkenluider Edward Snowden, die de omvangrijke afluisterpraktijken van de Amerikaanse overheid onthulde en vervolgens naar Hong Kong vluchtte heeft Inmiddels in al meer dan 27 landen asiel aangevraagd, waaronder ook Nederland. 

Edward was voormalig medewerker van de CIA en het National Security Agency (NSA). Snowden lekte in juni van dit jaar informatie over spionageactiviteiten binnen het PRISM-programma van het NSA op internet. Het ging hierbij om een powerpoint-presentatie waarin werd uitgelegd hoe de NSA wereldwijd online communicatie in de gaten houdt. meer informatie over PRISM vind je hier.

Wat denken jullie, wordt het allemaal aan de grote klok gehangen (ha ha), of is het terecht dat de VS hem zo achterna zit?

Is het terecht dat Snowden achterna wordt gezeten, of verdient deze man een medaille voor het onthullen van geheime praktijkjes binnen de VS?

Level 58 99%

Nog 478 XP voor level 59

Aan de ene kan terecht, hij heeft tenslotte iets illegaals gedaan, maar aan de andere kant; dat deden John Adams, Benjamin Franklin, Alexander Hamilton, John Jay, Thomas Jefferson, James Madison, and George Washington  ook allemaal.

Dus nee ik vind het dit allemaal wel ok, wordt wel eens tijd dat Amerika eens wakker wordt en gaat kijken naar hun overheid. De meeste mensen daar interesseert het hun ook gewoon niet wat de overheid doet.

Level 6 79%

Nog 113 XP voor level 7

Moeten wij dat dan ook doen? Er is ook bekend dat Frankrijk dezelfde methodes toepast. Wie weet wat er in ons landje gebeurt?

Level 50 96%

Nog 1438 XP voor level 51

Ons land is al vrijwel net zo ver of verder ;) We hebben overal camera's. In Rotterdam alleen al heb je er duizenden... Of wat te denken van die vliegende bots die laatst in Utrecht gesignaleerd werden...

Wat mij vooral zorgen baart is niet zozeer dat VS en hele westerse wereld heb ik het vermoeden zoiets doet maar dat wij de burgers geen ene reet!! Meer om onze privacy geven. We laten via sites als twitter , linkedin en vooral facebook continu weten waar we zijn, met wie, wat we doen, wat we eten, wat we drinken. De reclame wereld speelt daar al enorm op in met real life time bidding. Of wat te denken van alle apps die we downloaden waar door al je gegevens door verkocht worden? Nee ik vind niet dat Snowden terecht is vervolgd net zo min als anderen klokkenluiders als Julian Assange.

Ironisch en mooi vond ik wel plaatje vorig jaar op facebook. Mark Zukerberg verkoopt informatie van BURGERS aan bedrijven voor miljoenen dollars en aan overheden en Assange geeft informatie over bedrijven gratis aan de wereld en hij is degene die gestraft wordt....

Level 37 99%

Nog 142 XP voor level 38

Ja het is terecht dat Snowden word vervolgd, het is ook terecht dat hij dit heeft gedaan.

Het is en blijft gewoon landverraad Als je deze als uitzondering toe zou laten word het straks echt een enorme zooi. Daarbij ben ik dan wel weer blij dat hij dit heeft gedaan, heel veel mensen vermoedde als zoiets als Snowden nu heeft naar buiten gebracht. 

Aan de ene kan terecht, hij heeft tenslotte iets illegaals gedaan, maar aan de andere kant; dat dedenJohn AdamsBenjamin FranklinAlexander HamiltonJohn JayThomas JeffersonJames Madison, and George Washington  ook allemaal.

Dus nee ik vind het dit allemaal wel ok, wordt wel eens tijd dat Amerika eens wakker wordt en gaat kijken naar hun overheid. De meeste mensen daar interesseert het hun ook gewoon niet wat de overheid doet.

Geschiedenis word dan ook geschreven door de overwinnaar. Ik vind overigens de vergelijking niet helemaal overeen komen met Snowden. Word vaak opgenoemd bij de Snowden-discussies.

Ben overigens heel duidelijk over mensen die klagen over privacy schending, helemaal als er op facebook over gemiept word. Als je veel geeft om je privacy dan zou je mijn inziens je facebook op moeten zeggen. Daar word namelijk ook al heel veel informatie uit getrokken.

Dat het minen naar informatie gewoon gebeurt (en ook in Frankrijk) is eigenlijk niet iets om verbazend te noemen. We leven in een online wereld, waarom zou je dan ook niet online in de gaten gehouden kunnen worden? (Ik ben het natuurlijk niet eens met dit, laten we dat voorop stellen, maar de stap is wel te begrijpen)

Level 6 79%

Nog 113 XP voor level 7

Eigenlijk zou het mij niet zoveel uitmaken wat ze over me weten, heb niet zo'n bijzonder leventje. Alle info die over mij op het internet staat daar kan de overheid niet veel mee denk ik. Tenzij ze willen weten wat ik op een zaterdagavond aan het doen ben met m'n vrienden. Ik denk dat ze meer specifieke personen aan het schaduwen zijn, lijkt me sterk dat ze elke twitter en/of facebook van ieder persoon in de gaten houden.

Level 4 72%

Nog 73 XP voor level 5

Interessante discussie. Landverraad, of juist niet. Is het verraad aan de goverment die stiekem bij al je gegevens kan komen. (Facebook Twitter en andere sociaal media buiten schot gelaten)

En wat als ze zaken eruit vissen die verkeerd worden opgevat, hang je dan als nog.

Of als ze zaken aanpassen en editten om een zondebok te creeeren.

Maar ook weer goed voor bestrijding van terrorisme...

Verhaal heeft twee kanten.

Maar goed, ik ben maar een simpele burger :D

Level 75 98%

Nog 1816 XP voor level 76

Nee, het is niet terecht dat hij vervolgd wordt. Ik bedoel, alleen al het concept landverraad komt totaal belachelijk over in mijn ogen. Verder weet ik wel dat de realiteit vereist dat er een scapegoat moet zijn om het falen van overheden te maskeren en dat er uiteindelijk niets zal veranderen maar gelukkig zijn er meer Snowden's.

Level 6 79%

Nog 113 XP voor level 7

7threst wrote on 11 juli 2013 21:23:

Nee, het is niet terecht dat hij vervolgd wordt. Ik bedoel, alleen al het concept landverraad komt totaal belachelijk over in mijn ogen. Verder weet ik wel dat de realiteit vereist dat er een scapegoat moet zijn om het falen van overheden te maskeren en dat er uiteindelijk niets zal veranderen maar gelukkig zijn er meer Snowden's.

Dit is precies hoe ik erover denk, ik snap dat de VS zich nu naakt voelt maar de "normale" burger hoort te weten wat de overheid allemaal uitvoert. Helemaal als het om zoiets gaat.

Level 4 72%

Nog 73 XP voor level 5

PRISM oke. Tappen van iemand ze sjit, oke.

Maar wees dan gewoon duidelijk en eerlijk richting de bevolking..."Ja we luisteren shit af, maar wel ter bestrijding van terrorisme" of zo iets.  ^_^

Level 26 97%

Nog 211 XP voor level 27

Volkomen verantwoord wat Snowden hier doet. Wij zijn dan wel een sociaal contract met de staat aangegaan om ons bezit te beschermen en rust te verschaffen waarvoor we een zekere vrijheid moeten inleveren, maar er zijn grenzen die de staat heeft met betrekking tot het beperken van onze vrijheden. Er gaan minder mensen per jaar dood aan terroristen dan dat er mensen doodgaan van te hard persen tijdens het poepen. Deze instellingen zijn er niet om ons te beschermen, maar om ons te controleren.

Post was bewerkt op 15 juli 2013, 19:32 door Honest

Level 4 72%

Nog 73 XP voor level 5

Inderdaad. Het is leuk als ze het kunnen voorkomen dat terrorisme, maar ze gaan best wel te ver in deze.

Knowledge is power zal wel de slogan zijn.

Level 37 99%

Nog 165 XP voor level 38

http://www.nu.nl/buitenland/3529968/nsa-neemt-maatregelen-lekken-informatie.html

Oftewel; hoe zorgen we ervoor dat niet meer klokkenluiders opkomen voor de burgers? :lol:

Wat dat is natuurlijk het grote probleem nu

Level 23 92%

Nog 638 XP voor level 24

Alle regeringen zijn gewoon ratte. Ze zijn wel de hele tijd met hun vingertje aan het wijzen naar andere landen , maar zelf zijn ze ook zo bezig.

Level 35 98%

Nog 344 XP voor level 36

Rusland is awesome.

Ben een keer gaan feesten in Moskou, onvergetelijk.

Ook eens gaan heliskieën in Mount Elbrus, zelden zo heerlijk off piste kunnen te keer gaan.  <3

Wel een beetje jammer van die homo wet. :lol:

Level 7 99%

Nog 5 XP voor level 8

Hoewel Rusland een land is met een weide aanbod van natuur, culturele hermitage en nieuwe ervaringen,  is er sprake van een totaal verkeerde mentaliteit die corruptie, omkoping en afpersing omarmt alsof het de normaalste zaak is. Poetin speelt het slim door tegenstanders van hem niet publiekelijk aan te vallen, maar gewoon stil blijft en een van zijn instanties het afhandelen. Denk bijvoorbeeld aan rechters of zijn eigen internationale medium, RussiaToday. Hij probeert zijn strategie nog meer te camoufleren door populistische wensen van de bevolking te gebruiken en daar aandacht aan te geven (zowel in de politiek als in de media) Een goed voorbeeld zijn de arrestaties van illegalen in en rondom Moskou, een van die stigmatiserende wensen van de populisten en de Russische bevolking.  

Amerika, hoewel er veel dingen daar fout zijn (denk bijvoorbeeld aan die Trayvon Martin incident), hebben het recht om PRISM te gebruiken simpelweg om er ook terroristen zijn die niet-bekend zijn bij Federale instanties en zo toch opgespoord kunnen worden (Weten jullie nog, die twee van Boston). Het is niet meer zo dat een terrorist de telefoon gebruikt, maar alle soorten communicaties die een kans hebben om bijvoorbeeld de NSA te ontlopen. 

De mensen die sympathiseren met Snowden zijn wel te begrijpen. Transparantie moet altijd er zijn tussen burger en overheid. Maar sommige mensen gaan er echt veel te ver mee door allemaal complottheorieën  te starten.  Zo is het een feit dat de Amerikaanse overheid heeft kunnen profiteren van 9/11 door andere landen in het Midden-Oosten te kunnen binnenvallen. Maar alleen meeprofiteren betekend niet meteen dat je ook de aanstichter bent van iets.

Level 54 96%

Nog 1834 XP voor level 55

Amerika, hoewel er veel dingen daar fout zijn (denk bijvoorbeeld aan die Trayvon Martin incident), hebben het recht om PRISM te gebruiken

Burgers hebben recht op privacy.

Level 7 99%

Nog 5 XP voor level 8

Oversoul wrote on 12 augustus 2013 15:49:

Amerika, hoewel er veel dingen daar fout zijn (denk bijvoorbeeld aan die Trayvon Martin incident), hebben het recht om PRISM te gebruiken

Burgers hebben recht op privacy.

Burgers hebben geen recht op privacy als er sprake is van gevaar voor de rest van de samenleving. Dat "privacy" had er toe geleid dat twee jongens uit de Kaukasus honderden mensen verwonden.

Level 54 96%

Nog 1834 XP voor level 55

Ja zo lust ik er nog wel 1.

Level 23 95%

Nog 350 XP voor level 24

ehh... dit topic is bijna 1,5 jaar oud.

Level 23 95%

Nog 350 XP voor level 24

Lupstra wrote on 3 december 2014 16:47:

Je heb gelijk, verbaast me dat het nog zo hoog in het topic staat.
Domme kick van mij.

Kan gebeuren, het hele forum is nogal doods ivm een jaar geleden, vooral het discussie-forum heeft er erg onder te lijden.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.