[Pokemon] IGF Goes Nuzlocke

Level 73 99%

Nog 940 XP voor level 74

Een tijdje terug stond er een alleraardigst artikel op de Frontpage van onze grote vriend Lolloler. Waarin hij één en ander uit de boeken deed over de zogenaamde Nuzlocke challenge. Een manier om elk pokemon-spel een extra moeilijkheidsgraad te geven en een diepere band met je pokemon te creëren. En wie wil er nu geen diepere band met zijn pokemon?

Mij leek dat eigenlijk wel leuk. Maar het lijkt me niet zo leuk om dat zomaar in je eentje te doen. Dergelijke zelfkastijding is altijd leuker om te delen. En daarom dit topic. Het is mijn doel om samen met jullie een Nuzlocke Challenge te starten in één specifieke Pokemon game. Vervolgens posten we hier wat onze voortgang is, welke pokemon we hebben moeten releasen en welke vijand echt een enorme motherfucker is.

Maar wat is nou zo'n Nuzlocke Challenge? Nou, dat betekent dat je gewoon pokemon speelt, maar jezelf een aantal extra regels op legt. Bijvoorbeeld:

- Je starterkeuze is afhankelijk van je Trainer-ID (1-3 = grass etc, 0= eigen keuze)

- Elke pokemon die faint is dood en moet je releasen

- Als al je pokemon fainten en je hebt een blackout, is je spel voorbij. Einde verhaal.

- Je mag alleen de eerste pokemon die je vindt in een area vangen. Sla je die dood, zijn je pokeballs op of heb je drie al 6 keer? Maakt niet uit.

En zo kunnen er nog wel meer regels zijn. Maar laten we die vooral meer elkaar bedenken. Voor meer regels en speluitleg, check:

http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Nuzlocke_Challenge

Het lijkt me leuk om een groepje te maken met mensen die zin hebben om dit te doen. Mijn voorstel is om Heart Gold en Soul Silver te pakken. Maar als veel mensen die bijvoorbeeld niet hebben (of te bang zijn voor Whitney), doen we iets anders. 

Kortom, laat even iets achter om je interesse te tonen!

De officiële regels:

- Je starterkeuze is afhankelijk van je Trainer-ID (1-3 = grass, 4-6 = fire, 7-9 = water, 0= eigen keuze)

- Elke pokemon die faint is dood en moet je releasen. Revives zijn verboden.

- Als al je pokemon fainten en je hebt een blackout (je wordt getransporteerd naar een pokecenter, is je spel voorbij. Einde verhaal. Ook al heb je nog pokemon in je box zitten.

- Je mag alleen bij de eerste encounter in een bepaalde area proberen de pokemon te vinden. Sla je die dood, zijn je pokeballs op of heb je die pokemon al 6 keer? Maakt niet uit.Met een Area bedoelen we een afgesloten stuk in de pokemonwereld. Elke route is een area, maar bijvoorbeeld een cave is een aparte area. Als je bijvoorbeeld kan vissen in een stad, telt dat ook als apart area.

- De regels over het vangen van pokemon gaan pas in als de speler ook daadwerkelijk toegang heeft tot Pokéballs. In het geval van HG/SS dus nadat hij weer teruggegaan is naar de startertown.

- In plaats van direct releasen na fainten, mag de pokemon ook voor eeuwig geboxt worden. Als je hem of haar wilt bewaren.

- Legendary Pokemon mogen niet gebruikt of gevangen worden. 

- Mocht je het geluk hebben een Shiny tegen te komen, mag je hem wel vangen. Alleen niet gebruiken en direct boxen.

- Als je op een bepaald moment een bepaalde HM Move moet gebruiken, maar je hebt geen pokemon die deze move kan doen, dan mag je een pokemon vangen die dit wel kan. Zodra je een pokemon vangt of evolueert die de HM wel kan doen, moet je de buiten de regels gevangen pokemon direct releasen.

- Gift pokemon zoals Eevee mogen niet gebruikt worden, dus direct releasen. Evenals de Togepi die je als ei krijgt. Ingame trades mogen wel gedaan worden. Een pokemon heen en weer ruilen om hem te evolueren is NIET toegestaan.

- Je MOET elke gevangen pokemon een Nickname geven.

- Als je een Hoothoot vangt MOET je deze Monniejj noemen.

Wanneer starten we en wat moet je dan doen?

We starten vrijdag 16 augustus. Wat je dan doet is een nieuwe game aanmaken, je ID checken en de juiste pokemon kiezen. Daarna is het doel om ongeveer 5 uur per week te spelen en regelmatig een update te doen in dit topic. Denk hierbij aan: Goh ik start met Chickorita, ik ben fucked. Of kut, mijn Totodile is bij de eerste wilde rattatta al dood. Of: woohooo ik heb mijn Hoothoot Pieter genoemd. Bij dat laatste wordt je overigens gediskwalificeerd. Want je moet hem Monniejj noemen.

Screens ter ondersteuning van alle heugelijke en minder heugelijke gebeurtenissen worden aangemoedigd! Helaas zal dat foto's maken van je DS worden, maar fuck it.

Post was bewerkt op 14 augustus 2013, 20:28 door Tidow

Level 40 99%

Nog 234 XP voor level 41

Hmmm toch maar eens die DS gaan aanschaffen...

Of we moeten voor FireRed/LeafGreen kiezen :P

Level 73 99%

Nog 940 XP voor level 74

Fire Red/Leaf Green is ook zeker een optie. Ik push alleen HG/SS omdat ik die veel vetter vind :P

Level 30 98%

Nog 233 XP voor level 31

I'm in. Soul Silver preferred. Daar heb ik toch niks belangrijks opstaan, behalve nog een run waar ik alleen nog Kanto en Red even moet clearen. Step up your game mofo's!

Level 35 98%

Nog 248 XP voor level 36

Ik zit echt midden een HeartGold game, anders was ik wel game. Verder heb ik enkel Red nog in huis :P.

Level 73 99%

Nog 940 XP voor level 74

Fuck it Gozert, gewoon erasen en meedoen!

Level 35 98%

Nog 248 XP voor level 36

Fuck it Tidow, m'n backlog is groot zat as it is en straks begint de slavenarbeid weer :(.

Level 73 99%

Nog 940 XP voor level 74

Fuck it Gozert, dit heeft toegevoegde waarde. Wat maken die 10 uurtjes nou uit?

Level 60 98%

Nog 1086 XP voor level 61

I am in. Moet ik even Heart Gold weer opzoeken.

Level 35 98%

Nog 248 XP voor level 36

Tidow wrote on 13 augustus 2013 18:06:

Fuck it Gozert, dit heeft toegevoegde waarde. Wat maken die 10 uurtjes nou uit?

14!

Maar eh... Ik kan tussentijds wel iets anders spelen voor de backlog, I guess. Iedereen gaat toch de pijp uit bij Whitney tenzij je gelukt hebt met een Mareep en vrouwelijke Geodude :'D.

Wat doen we verder qua optionele regels?

Level 21 95%

Nog 293 XP voor level 22

Guess what, I'm in. :)

Vergeet niet om met geweldige nicknames te komen.

Level 60 98%

Nog 1086 XP voor level 61

Ik verwacht sowieso een nickname "Barendrecht" van Gozert. :'D

Level 35 98%

Nog 248 XP voor level 36

Uiteraard :lol:.

Ik moet overigens wel zeggen dat ik volgende week bijzonder weinig tijd zal hebben om te spelen. Mogelijk zal ik dus wat achter lopen op de rest als we tegen die tijd van start gaan.

Level 24 91%

Nog 705 XP voor level 25

Cool, doe ook wel mee

Level 3 53%

Nog 73 XP voor level 4

Ik doe ook wel mee, leuk idee trouwens!

Level 73 99%

Nog 940 XP voor level 74

Naast degene in de OP staan ben ik voor deze:

Not officially enforcing the rules until the player has Poké Balls and can catch Pokémon. For example, the PoochyenaRS/ZigzagoonE that the player has to save Professor Birch from is not counted as the first encounter on the route, and not counting any other encounters as such until they can catch. Likewise, in the games where the rival battle is immediately after getting the starter Pokémon, the "any that faint must be released" rule is not enforced at that time.

Rather than releasing the Pokémon, it can be permanently boxed, migrated, or transferred with Poké Transfer should it happen to faint.

No catching/using legendary Pokémon.

As another mercy rule, if the player runs into a Shiny Pokémon on the incredibly rare chance, the player may still catch it, regardless of whether or not it is the first encounter in the area. It also does not need to be released if it faints.

If the player has no Pokémon that can use a certain field move that is required to continue through any given point of the game, they may catch another Pokémon that can learn said field move. However, it cannot be used in battle for any reason, and must be released, permanently boxed, or migrated as soon as the player gets another Pokémon that can use said field move.

Al die geen pokemarts/pokecenter/item/etc. regels zijn wel iets te hardcore.

Al valt er wel iets voor geen pokemarts te zeggen, dat je alleen items mag gebruiken die je in de game vind. Maar alsnog, redelijk hardcore dat.

Oh en je moet Pokemon een nickname geven. Die lijkt me ook wel leuk.

Gift pokemon trouwens uitsluiten, ingame trade pokemon mogen wel.

Level 21 95%

Nog 293 XP voor level 22

Eens met alle aanvullende regels, ik gebruik ze zelf ook allemaal voor mijn Nuzlocke playthroughs.

Alleen de shiny regel doe ik anders; Je mag wel shinies vangen maar mag ze niet gebruiken mits je ze vangt volgens de overige regels. (Perma boxen dus)

Level 73 99%

Nog 940 XP voor level 74

Laten we trouwens vrijdag als officiële startdatum aanhouden. Mensen mogen later natuurlijk nog joinen.

En een richtlijn van iets van 5 uur per week spelen en regelmatig (mits er iets boeiends gebeurt natuurlijk) een update je voortgang geven.

Level 35 98%

Nog 248 XP voor level 36

5 uur per week haal ik wel, al zal het dan voornamelijk in het weekend worden :lol:.

Level 21 95%

Nog 293 XP voor level 22

Ik was overigens al bezig met de voorbereiding van opnames van een Nuzlocke Let's Play, dus daar zal ik deze wel van maken! HG/SS zijn overigens mijn favoriete games. :P

Level 74 99%

Nog 322 XP voor level 75

Grappig idee! Maar ja, ik ga sowieso geen save van een paar honderd uur wissen omwille van dit :P

Level 54 96%

Nog 1834 XP voor level 55

Tof plan, heb alleen geen HG/SS.

Ik lees hier wel hoe jullie 1 voor 1 door Whitney's 7 zieke apen geneukt worden in de kont kankerjelle

Level 35 98%

Nog 248 XP voor level 36

Ik weet dat het uit den boze is hier, maar is emulatie geen optie anders? Komt voor mij stiekem ook niet slecht uit, en aangezien ik de hardware en software in m'n bezit heb ook nog eens ethisch verantwoord ;). Uiteraard zal alles verder volgens het Nuzlocke boekje gaan :).

Level 69 98%

Nog 983 XP voor level 70

Cool.

Coolcoolcool.

Level 54 96%

Nog 1834 XP voor level 55

Gozert wrote on 13 augustus 2013 23:34:

Ik weet dat het uit den boze is hier, maar is emulatie geen optie anders? Komt voor mij stiekem ook niet slecht uit, en aangezien ik de hardware en software in m'n bezit heb ook nog eens ethisch verantwoord ;). Uiteraard zal alles verder volgens het Nuzlocke boekje gaan :).

andere vraag: originele Gold & Silver toegestaan?

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.