Zwarte Piet: Racistisch, of niet?

Level 24 92%

Nog 629 XP voor level 25

Notorious wrote on 22 oktober 2013 14:05:

Henkie wrote on 22 oktober 2013 13:54:

Ik vind het echt zulke onzin, alsof er ook maar 1 normaal opgevoed kind is dat zwarte piet in een rascistische context plaatst op basis van dat zwarte piet zwart is en sinterklaas wit.

Verdiep je in de geschiedenis van Blackface. En kijk naar Zwarte Piet. Zwarte Piet maakt zwarte mensen belachelijk daar gaat het om.

En buiten dat.

Elk jaar is er gezeik over. Daardoor moet je wel gaan inzien dat het niet meer van deze tijd is.

Je bedoelt het gezeik van een select groepje mensen die niets anders te doen heeft dan een cultuurfeest voor kinderen te gaan lopen bederven.

Als je dan tenminste zeikt doe het dan wel goed en richt je niet op een feest. Ga je op Amerikaanse fora ook bitchen dat Thanksgiving echt niet meer kan omdat het een van de grootste volkerenmoorden in de geschiedenis eraan vooraf ging? Halloween ook maar afschaffen omdat dat christenen tegen de borst kan stoten ivm demonenaanbidding? Kan nog wel even doorgaan hoor maar lees dit nog maar eens goed door

Albantar schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:24:

Om toch nog even terug te komen op het zwartepieten...

Wat is ook alweer het hoofdkenmerk van racisme? Mensen anders behandelen puur vanwege hun huidskleur.

Wat is de reden waarom Zwarte Piet zou moeten worden afgeschaft? Zijn huidskleur.

Is het afschaffen van Zwarte Piet dan geen racisme in zijn puurste vorm? De kindervriend moet wijken puur en alleen om zijn huidskleur...

Denk daar maar eens over na...

Stel je voor dat je iemand bent zonder enig racisme in je. Huidskleur is voor jou niet anders dan haarkleur. Vind jij Zwarte Piet racistisch? Nee, natuurlijk niet. Hij is nou eenmaal zwart, net zoals Sneeuwwitje wit is met zwart haar, net zoals Annie en de Kleine Zeemeermin rood haar hebben, net zoals Aladdin een Arabier is. Dat hoort nou eenmaal bij het verhaal en daar is verder niets anders achter te zoeken.

Stel je nu eens voor dat je een ras-racist bent. Een echte. Een Neo-Nazi of een KKK-lid ofzo. Je bent ervan overtuigd dat blanken Uebermenschen zijn. Wat is er voor jou nu erger dan dat jouw bloedeigen blanke kinderen met blonde koppies verrukt uitkijken naar de komst van die neger die hun cadeautjes en snoepgoed geeft?

Dus, wie heeft er geen enkel probleem met de traditioneel zwarte huidskleur van Zwarte Piet? Juist, iemand die totaal niet discrimineert. En wie wil juist wel dat Zwarte Piet zo snel mogelijk van het toneel verdwijnt? Exact, de "KKK".

Level 21 99%

Nog 62 XP voor level 22

Het is allemaal weer erg overdreven. Zoals altijd heeft een kleine groep mensen weer wat nodig om over te zeuren, dit jaar is dit weer de zwarte piet. Neem daar de media bij die alles nog even in de schijnwerpers zet en het feest is compleet. 

De geschiedenis toont al aan dat er geen sprake is van racisme of slavernij, probleem opgelost toch? Daarnaast, zoals al eerder is gezegd, kinderen zullen het niet zien als racisme of slavernij. Het zijn gewoon de 'hulpjes' van de goede Sint. 

Al jarenlang wordt sinterklaas gevierd, jarenlang worden kinderen blijk gemaakt met allerlei cadeaus. Dat wil je toch niet van ze afnemen? Zelf weet ik nog wel hoe tof ik het vond als het weer 5 december was. Verder is het idee van de groene piet helemaal idioot. "Mama, waarom is zwarte piet ineens groen?" Het gaat vragen oproepen bij de kinderen.

Level 60 99%

Nog 373 XP voor level 61

Aiii wrote on 22 oktober 2013 14:34:

Notorious wrote on 22 oktober 2013 14:28:

Aiii wrote on 22 oktober 2013 14:18:

Notorious wrote on 22 oktober 2013 14:09:

[...]

Waarom, omdat een paar mensen zich niet verdiepen in de historie van het feest? Zwarte Piet is zwart omdat Sinterklaas gebaseerd is op een werkelijk verhaal, namelijk het feit dat de Turk Sint Nicolaas, nadat hij naar Spanje verhuisde zwarte slavenkinderen vrij kocht en als betaalde knecht in dienst nam. Ze hadden de keus te vertrekken of voor hem betaald te werken. Daardoor staat Sint Nicolaas bekend als kindervriend. Zwarte Piet is een ultiem voorbeeld van het vrij zijn van slavernij en niet als voorbeeld van slavernij. Dat het feest gebaseerd is op de legende van Sint Nicolaas is een feit, daarom is Zwarte Piet zwart en niet omdat de mensen 150 jaar geleden dachten dat alle negers slaven waren en door een witte oude man gedomineerd moeten worden.

Zwarte Piet is een knecht, geen slaaf. We gaan een stagiaire bij een bedrijf toch ook geen slaaf noemen? Kom op zeg.

Daarnaast is het waanzin een traditie overboord te gooien voor een vocale minderheid, die niets wint met het afschaffen van Zwarte Piet, terwijl heel Nederland een lange en een als extreem positieve ervaren traditie verliest.

Ja want ipv zwart verven is groen verven natuurlijk geen idee.

Nee, want het is een 150 jaar oude traditie weggooien puur en alleen omdat er mensen zijn die zonder enige vorm van context of verdieping heel hard roepen "DIT IS RACISTISCH" en daarmee menen gelijk te hebben. Terwijl absoluut aantoonbaar is dat Zwarte Piet geen enkele negatieve connotatie heeft en er zelfs geen bewijs is dat Zwarte Piet een slaaf is of ooit geweest is, integendeel zelf.

Zwarte Piet hoort bij Sinterklaas en met goede reden, er zijn geen steekhoudende argumenten om iets te veranderen aan onze traditie.

Handelen in mensen was ook traditie. Gebeurd toch ook niet meer.

Het is racistisch omdat je vaak blanken mensen met zwarte schmink en afro's en dikke rode lippen met nep Surinaamse accenten zich als idioten ziet gedragen.

Hoe durf je te zeggen dat mensen dit niet racistisch mogen vinden?

Level 69 98%

Nog 983 XP voor level 70

Notorious wrote on 22 oktober 2013 14:39:

[...]

Nee, want het is een 150 jaar oude traditie weggooien puur en alleen omdat er mensen zijn die zonder enige vorm van context of verdieping heel hard roepen "DIT IS RACISTISCH" en daarmee menen gelijk te hebben. Terwijl absoluut aantoonbaar is dat Zwarte Piet geen enkele negatieve connotatie heeft en er zelfs geen bewijs is dat Zwarte Piet een slaaf is of ooit geweest is, integendeel zelf.

Zwarte Piet hoort bij Sinterklaas en met goede reden, er zijn geen steekhoudende argumenten om iets te veranderen aan onze traditie.

Het is racistisch omdat je vaak blanken mensen met zwarte schmink en afro's en dikke rode lippen met nep Surinaamse accenten zich als idioten ziet gedragen.

Je mag vinden wat je wilt. Maar dat je het racistisch vindt betekend nog niet dat het argument daarmee gewonnen is en dat je per definitie het gelijk aan je kant hebt.

Level 59 98%

Nog 640 XP voor level 60

Want een schoorsteen geeft je natuurlijk bovenal die dikke felrode lippen, de grote bos kroeshaar en die gouden sieraden (ringen, mind you!). Over bepekte (en daarom dus schadelijke) stereotypering gesproken.

Zo'n 'het is traditie dus er mag geen kritiek op komen omdat het traditie is'-opmerking is natuurlijk een flinke dooddoener, want traditie maakt iets niet per definitie 'goed'. If anything, het feit dat iets gefundeerd is op relatief oude gedachtegangen maakt het juist vatbaar kritiek, daar tijden veranderen en dingen van 'toen' makkelijk als achterhaald kunnen worden gezien. 

Hoe moeilijk is het om het idee van 'oud persoon in flamboyant gewaad met rood-gouden mijter deelt cadeaus uit terwijl clownesque medewerkers - partners, whatever je ze noemen wilt - in felgekleurde pakjes wat radslagen doen en snoep naar je porum gooien?' zodanig te wijzigen dat het racistische aspect verdwijnt, maar het positieve idee - de cadeaus, de vrolijkheid van de pieten, het vermaken van kinderen - toch blijft?

Level 37 99%

Nog 165 XP voor level 38

[...]

Dat heb ik dus nog nooit meegemaakt, zoals ik al eerder zei; de link tussen zwarte piet en neger heb ik als kind nooit gelegd. Zwarte pieten waren vies van de roet in schoorstenen, mijn mammie noemde ook altijd zwarte piet als ik buiten in de modder had lopen klooien; niks racistisch aan

Level 35 98%

Nog 248 XP voor level 36

Als je met je bakkes langs de nauwe schoorsteen schuurt, krijg je wel dikke rode lippen.

Level 60 99%

Nog 373 XP voor level 61

Aiii wrote on 22 oktober 2013 14:41:

[...]

Je mag vinden wat je wilt. Maar dat je het racistisch vindt betekend nog niet dat het argument daarmee gewonnen is en dat je per definitie het gelijk aan je kant hebt.

Dat jij het niet zo ziet betekent niet dat anderen dat niet zo mogen zien.

Mij kan het persoonlijk niet schelen. Ik vind het racistisch en kies er voor om het niet te vieren. En dat is mijn fucking recht.

Andere mensen gaan verder en protesteren er tegen en dat is ook hun recht. Het blijkt toch gevoelig te liggen. Ik irriteer me meer aan de mensen die die zeiken dat andere mensen erover zeiken. Zelfs zijn ze ook niet beter.

ik zal er persoonlijk niet rouwig om zijn als ze het eindelijk verbieden. Ik zal ergens van binnen wel blij zijn. Maar vooralsnog I really don't give a fuck.

Het is is een achterhaalt kinderfeestje en ik ben geen kind.

Level 37 99%

Nog 165 XP voor level 38

Dariee wrote on 22 oktober 2013 14:43:

Hoe moeilijk is het om het idee van 'oud persoon in flamboyant gewaad met rood-gouden mijter deelt cadeaus uit terwijl clownesque medewerkers - partners, whatever je ze noemen wilt - in felgekleurde pakjes wat radslagen doen en snoep naar je porum gooien?' zodanig te wijzigen dat het racistische aspect verdwijnt, maar het positieve idee - de cadeaus, de vrolijkheid van de pieten, het vermaken van kinderen - toch blijft?

Heel moeilijk, juist omdat het hele idee van racisme niet bestaat voor kinderen

Level 60 99%

Nog 373 XP voor level 61

Gozert wrote on 22 oktober 2013 14:45:

Als je met je bakkes langs de nauwe schoorsteen schuurt, krijg je wel dikke rode lippen.

Vandaar dat de Kerstman eruit ziet als zwarte Piet. :O

Level 69 98%

Nog 983 XP voor level 70

Notorious wrote on 22 oktober 2013 14:46:

Aiii wrote on 22 oktober 2013 14:41:

[...]

Dat jij het niet zo ziet betekent niet dat anderen dat niet zo mogen zien.

Mij kan het persoonlijk niet schelen. Ik vind het racistisch en kies er voor om het niet te vieren. En dat is mijn fucking recht.

Andere mensen gaan verder en protesteren er tegen en dat is ook hun recht. Het blijkt toch gevoelig te liggen. Ik irriteer me meer aan de mensen die die zeiken dat andere mensen erover zeiken. Zelfs zijn ze ook niet beter.

ik zal er persoonlijk niet rouwig om zijn als ze het eindelijk verbieden. Ik zal ergens van binnen wel blij zijn. Maar vooralsnog I really don't give a fuck.

Het is is een achterhaalt kinderfeestje en ik ben geen kind.

Dan zijn we het eens, iedereen mag vinden wat hij wilt en als je het racistisch vindt en niet wilt vieren is dat ook prima, dat heb ik hierboven ook al gezegd. Zolang dat mes aan twee kanten snijdt en ik mag vinden wat ik vindt en ik mag vieren wat ik vier dan is er ook geen enkel probleem.

Level 60 99%

Nog 373 XP voor level 61

Null wrote on 22 oktober 2013 14:44:

[...]

Dat heb ik dus nog nooit meegemaakt, zoals ik al eerder zei; de link tussen zwarte piet en neger heb ik als kind nooit gelegd. Zwarte pieten waren vies van de roet in schoorstenen, mijn mammie noemde ook altijd zwarte piet als ik buiten in de modder had lopen klooien; niks racistisch aan

Dan hebben ze dat misschien afgeschaft na stormen van kritiek. Maar toen ik nog kind was en er verscheen weer eens een zwarte piet op TV hadden ze zo'n overdreven gemaakt nep accent.

Level 13 95%

Nog 121 XP voor level 14

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het echt afschuwelijk vind dat Piet zo wordt gediscrimineerd. Het kan me ook echt geen ene ruk schelen of er allochtonen zijn die zich bezwaard voelen. Die krijgen van mij allemaal een dikke fuck you, dikke vinger voor je. Het is een feest, een traditie. Wij Nederlanders zien er geen zwart mens in, de kinderen al helemaal niet. Degene die zich bezwaard voelen, dat zijn de echte racisten. Als je dat soort mensen als agent aanspreekt dan schreeuwen ze dat het is omdat ze neger zijn. Nee, maar een rood stoplicht geldt voor iedereen broeder. Sommige mensen willen zich graag gediscrimineerd voelen. Straks gaan we onze spreekwoorden nog veranderen. Op zwart zaad zitten, het zwarte schaap zijn.. Die shit mag straks ook niet meer zeker? Zielig gezeik.

Ik kan hier echt niet meer tegen. Hier roept iemand dat het niet van de tijd is. Fuck you, egoïst. Ik heb kinderen en ik vier Sinterklaas. Het feest is tof voor kinderen, vond ik vroeger ook en jij ook. Ik kreeg cadeautjes, Sint was eng en de Pieten waren stoer. Die konden van alles en waren altijd aardig. Ik dacht echt niet dat mijn surinaamse of antiliaanse vriendjes hetzelfde waren als zwarte Piet. Die was zwart vanwege de schoorsteen. Zo ken ik het verhaal, en met mij miljoenen andere kinderen die het vierde.

Spuugzat ben ik hiervan. Jodenkoeken mag niet, negerzoenen mag niet. Please, het wordt saai. Maar van Piet blijf je af. Ik zeik toch ook niet over blanke vla? De kerstman is blank en dik.... Alle dikke mensen verenig u... Racisme van de bovenste plank. Hij heeft ook altijd rooie wangen en een rooie neus. Alsof alle blanken dik en dronken zijn. Martin Gaus komt daarna zeiken over de rendieren, want die moeten werken, dat kan toch niet?

Echt, ik ben van mening dat sommigen erg graag gediscrimineerd willen worden. Die mensen zullen altijd wel iets vinden. Ik kom zelf uit de Bijlmer, geloof me maar, er zijn mensen die gelijk roepen dat je een racist bent als je vraagt of ze misschien van je spullen willen afblijven. Diezelfde mensen schreeuwen nu om het hoofd van Piet  :mm: Ik hou van Piet, ik gun het mijn kinderen ook om er plezier van te hebben. Op mijn school in de Bijlmer vierde iedereen het gewoon (jaren 90), niemand zag er kwaad in en de blanken waren echt zwaar in de minderheid (ook dat hadden we niet door, maar helaas moeten volwassenen graag onderscheid maken, precies zoals nu weer gebeurd)

Level 35 98%

Nog 248 XP voor level 36

Notorious wrote on 22 oktober 2013 14:47:

De kerstman bestaat niet.

Level 37 99%

Nog 165 XP voor level 38

wcyrax wrote on 22 oktober 2013 14:50:

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het echt afschuwelijk vind dat Piet zo wordt gediscrimineerd. Het kan me ook echt geen ene ruk schelen of er allochtonen zijn die zich bezwaard voelen. Die krijgen van mij allemaal een dikke fuck you, dikke vinger voor je. Het is een feest, een traditie. Wij Nederlanders zien er geen zwart mens in, de kinderen al helemaal niet. Degene die zich bezwaard voelen, dat zijn de echte racisten. Als je dat soort mensen als agent aanspreekt dan schreeuwen ze dat het is omdat ze neger zijn. Nee, maar een rood stoplicht geldt voor iedereen broeder. Sommige mensen willen zich graag gediscrimineerd voelen. Straks gaan we onze spreekwoorden nog veranderen. Op zwart zaad zitten, het zwarte schaap zijn.. Die shit mag straks ook niet meer zeker? Zielig gezeik.

Ik kan hier echt niet meer tegen. Hier roept iemand dat het niet van de tijd is. Fuck you, egoïst. Ik heb kinderen en ik vier Sinterklaas. Het feest is tof voor kinderen, vond ik vroeger ook en jij ook. Ik kreeg cadeautjes, Sint was eng en de Pieten waren stoer. Die konden van alles en waren altijd aardig. Ik dacht echt niet dat mijn surinaamse of antiliaanse vriendjes hetzelfde waren als zwarte Piet. Die was zwart vanwege de schoorsteen. Zo ken ik het verhaal, en met mij miljoenen andere kinderen die het vierde.

Spuugzat ben ik hiervan. Jodenkoeken mag niet, negerzoenen mag niet. Please, het wordt saai.

Ik moet bij al die dingen altijd denken aan deze video van George Carlin:

http://www.youtube.com/watch?v=vuEQixrBKCc

:lol: 

Level 60 99%

Nog 373 XP voor level 61

wcyrax wrote on 22 oktober 2013 14:50:

Ik kan hier echt niet meer tegen. Hier roept iemand dat het niet van de tijd is. Fuck you, egoïst. Ik heb kinderen en ik vier Sinterklaas. Het feest is tof voor kinderen, vond ik vroeger ook en jij ook. Ik kreeg cadeautjes, Sint was eng en de Pieten waren stoer. Die konden van alles en waren altijd aardig.

Spuugzat ben ik hiervan. Jodenkoeken mag niet, negerzoenen mag niet. Please, het wordt saai. Maar van Piet blijf je af. Ik zeik toch ook niet over blanke vla? De kerstman is blank en dik.... Alle dikke mensen verenig u... Racisme van de bovenste plank. Martin Gaus komt daarna zeiken over de rendieren, want die moeten werken, dat kan toch niet?

Echt, ik ben van mening dat sommigen erg graag gediscrimineerd willen worden. Die mensen zullen altijd wel iets vinden. Ik kom zelf uit de Bijlmer, geloof me maar, er zijn mensen die gelijk roepen dat je een racist bent als je vraagt of ze misschien van je spullen willen afblijven. Diezelfde mensen schreeuwen nu om het hoofd van Piet  :mm: Ik hou van Piet, ik gun het mijn kinderen ook om er plezier van te hebben.

Jij bent echt fucking stupid!

Hoe bedoel je een afro, dikke lippen, donkerehuid ja komt door de schoorsteen gtfo ofzo.

Ik kan hier echt niet meer tegen. Hier roept iemand dat het niet van de tijd is. Fuck you, egoïst. Ik heb kinderen en ik vier Sinterklaas. Het feest is tof voor kinderen, vond ik vroeger ook en jij ook. Ik kreeg cadeautjes, Sint was eng en de Pieten waren stoer. Die konden van alles en waren altijd aardig.

Hey fuck you en fuck jouw feest.

Ik vond dat feest helemaal niet tof. Dat feest was gewoon een hel als je als donker kind op een school zat met bijna alleen maar witte kinderen. En je elke keer opmerkingen krijgt die je linken met zwarte Piet.

Wie ben jij om voor mij te komen bepalen dat ik dat leuk vond? Jij alleen aan je zelf denkend piece of trash.  

Pffff lef!

Level 60 99%

Nog 373 XP voor level 61

Gozert wrote on 22 oktober 2013 14:51:

Sinterklaas bestaat ook niet.

Level 43 95%

Nog 1274 XP voor level 44

Mensen die zeiken hebben zelf nooit de magie van 'Het Sinterklaas' meegemaakt denk ik. Het is een kinderfeest, waarom dan volwassen/corrupte visies gaan toepassen op zoiets dergelijks? Als kind heb ik nooit (en verder ook niemand die ik ken) zag zwarte Piet als een zwarte. Zwarte Piet is zwart, maar een Zwarte Piet is een Zwarte Piet. Net als dat een Eend Alfred kan heten, maar niet iedereen die Alfred heet is een eend. Zo simpel die logica, maar omdat volwassen mensen graag dingen zien die er niet zijn, MOETEN deze dingen gezien worden 'want slecht voor mij enzo'.

Zwarte Piet is stuntelig, heeft gekke kleding, een mooie veer op zijn hoedje, soms een oorbel, geeft snoep en/of cadeaus aan kinderen en wordt vaak vertoond als acrobaat, ze moeten immers soepel en makkelijk over de daken kunnen lopen. Als je geen kind bent geweest die dit feest heeft meegemaakt, ja, dan kan je erin zien dat het iets 'zeer negatiefs is wat alle zwarte en getinte mensen maar belachelijk maakt'. Als je in die realiteit wil leven, sure, be my guest, maar weet wel dat je de magie voor vele kinderen nu keihard wegschopt om maar te kunnen zeggen "Wij zwarten waren ooit slaven". Ja, boehoe, hoelang gaan we dat horen?

Trouwens, wie is de racist nu?

Level 60 99%

Nog 373 XP voor level 61

Een vriend van mij is heel donker en heeft een afro en kinderen noemen hem altijd zwarte piet rond december en willen snoep. Denk je dat het voor hem leuk is?

"Wij zwarten waren ooit slaven". Ja, boehoe, hoelang gaan we dat horen?

Tot Nederland excuses aanbied. :'D

Level 69 98%

Nog 983 XP voor level 70

Notorious wrote on 22 oktober 2013 15:02:

Ik vond dat feest helemaal niet tof. Dat feest was gewoon een hel als je als donker kind op een school zat met bijna alleen maar witte kinderen. En je elke keer opmerkingen krijgt die je linken met zwarte Piet. 

Vervelend dat je dat mee moest maken, dat meen ik oprecht. Toen ik op de Mavo zat werd ik ook gepest, toen ik een keer mijn haar gemillimeterd had vond een jongen het grappig om op te merken dat ik op Jos Brink leek, Jos Brink was een homo, voor de rest van de Mavo werd ik door de hele klas Jos en Homo genoemd, 3 jaar lang iedere dag.

Moeten we nu alle Homo's afschaffen? Jos Brink is al uit zichzelf overleden, dus wat dat betreft een meevaller wellicht.

Level 58 99%

Nog 478 XP voor level 59

Henky-VII wrote on 22 oktober 2013 15:05:

Mensen die zeiken hebben zelf nooit de magie van 'Het Sinterklaas' meegemaakt denk ik. Het is een kinderfeest, waarom dan volwassen/corrupte visies gaan toepassen op zoiets dergelijks? Als kind heb ik nooit (en verder ook niemand die ik ken) zag zwarte Piet als een zwarte. Zwarte Piet is zwart, maar een Zwarte Piet is een Zwarte Piet. Net als dat een Eend Alfred kan heten, maar niet iedereen die Alfred heet is een eend. Zo simpel die logica, maar omdat volwassen mensen graag dingen zien die er niet zijn, MOETEN deze dingen gezien worden 'want slecht voor mij enzo'.

Zwarte Piet is stuntelig, heeft gekke kleding, een mooie veer op zijn hoedje, soms een oorbel, geeft snoep en/of cadeaus aan kinderen en wordt vaak vertoond als acrobaat, ze moeten immers soepel en makkelijk over de daken kunnen lopen. Als je geen kind bent geweest die dit feest heeft meegemaakt, ja, dan kan je erin zien dat het iets 'zeer negatiefs is wat alle zwarte en getinte mensen maar belachelijk maakt'. Als je in die realiteit wil leven, sure, be my guest, maar weet wel dat je de magie voor vele kinderen nu keihard wegschopt om maar te kunnen zeggen "Wij zwarten waren ooit slaven". Ja, boehoe, hoelang gaan we dat horen?

Trouwens, wie is de racist nu?

:lol:Heb hier beetje dat South Park gevoel bij met Stan en Token. 'You just don't get it Stan!'

Level 43 95%

Nog 1274 XP voor level 44

Notorious wrote on 22 oktober 2013 15:07:

Een vriend van mij is heel donker en heeft een afro en kinderen noemen hem altijd zwarte piet rond december en willen snoep. Denk je dat het voor hem leuk is?

Ja, een verkeerde voornaam horen... Wat een leed, daar had ik nog niet aan gedacht... :'(

Level 35 98%

Nog 248 XP voor level 36

Notorious wrote on 22 oktober 2013 15:03:

Gozert wrote on 22 oktober 2013 14:51:

[...]

Sinterklaas bestaat ook niet.

Nee, die is al een tijdje dood, inderdaad.

Level 60 99%

Nog 373 XP voor level 61

Henky-VII wrote on 22 oktober 2013 15:10:

Notorious wrote on 22 oktober 2013 15:07:

Ja, een verkeerde voornaam horen... Wat een leed, daar had ik nog niet aan gedacht... :'(

In een bus zitten en kinderen lopen naar je toe en vragen snoep en noemen je zwarte piet is gewoon fucked up!

Ik heb fucking hard gelachen toen hij dat aan me vertelde daar niet van. Maar het blijft gewoon kut.

Level 35 98%

Nog 248 XP voor level 36

Ik dacht dat het je niet boeide en dat je geen fuck gaf. Ik vind je dan wel aardig opgewonden voor iemand met een dergelijke attitude.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.