[Enquête] Invloed van games op de Engelse Taal

Level 2 33%

Nog 52 XP voor level 3

Beste allemaal,

Mijn vriendin en ik zitten in 6vwo (eindexamenjaar) en moeten een profielwerkstuk houden over een zelfgekozen onderwerp. Het gaat over de invloed die games hebben op de Engelse taal. Hiervoor hebben wij een enquête (die in het Engels is) opgesteld. Via deze link: http://www.thesistools.com/web/?id=379203 kun je hem beantwoorden. Wij zouden het erg op prijs stellen 

Je kunt ons online vinden als MsCookie96 en MelissaNL95 op xboxlive!

Btw: Er zijn geen persoonlijke gegevens nodig, je privacy is dus veilig.

Bedankt alvast 

Level 58 99%

Nog 478 XP voor level 59

Vraag 5 en 6 zijn beetje raar verwoord:

Je vraag of we engels online of in cursussen geleerd hebben. Vervolgens vraag je in vraag 6 hoe je engels online hebt geleerd en heb je het ineens over een game.

Is een game online engels leren dan? Ik heb engels voornamelijk geleerd dankzij televisie. Is dat dan ook online?

Naar mijn idee hebben jullie het over termen die online gebruikt worden of die de engelse taal beinvloeden(noob, newb etc).

Level 2 33%

Nog 52 XP voor level 3

Got_Owned wrote on 27 november 2013 14:14:

Vraag 5 en 6 zijn beetje raar verwoord:

Je vraag of we engels online of in cursussen geleerd hebben. Vervolgens vraag je in vraag 6 hoe je engels online hebt geleerd en heb je het ineens over een game.

Is een game online engels leren dan? Ik heb engels voornamelijk geleerd dankzij televisie. Is dat dan ook online?

Ik begrijp je verwarring, je zou dan evt. het knopje 'other' en daarna 'I didn't learn English online' aan kunnen klikken. We moesten ons van onze begeleider puur houden bij games, en mochten niet uitweiden naar andere bronnen, vandaar dat het zo verwoord is. Bedankt voor je reactie :)

Level 2 33%

Nog 52 XP voor level 3

En inderdaad, we bedoelen dat soort woorden, maar ook afkortingen als g2g en rofl en dergelijke. Bedankt voor je reactie!

Level 33 98%

Nog 299 XP voor level 34

Het had zowaar een enquête van THUD kunnen zijn :'D Ga het meteen invullen btw.

Level 18 97%

Nog 132 XP voor level 19

Tjah, ik heb het ingevuld met de focus op games, maar mijn Engelse kennis is gevormd door televisie, internet, school en games samen.

Een belangrijk deel van een taal leren is het proces van fouten erkennen en verbeteren, daar heb je in mijn ogen toch een leraar voor nodig of zoals bij een film ondertiteling en op internet grammer nazi's. In games lees je tekst en associeer je dat met bepaalde handelingen en gebeurtenissen, maar als kind zou ik niet enkel van games Engels kunnen leren. In mijn ervaring worden er ook heel veel Engelse woorden in games helemaal niet gebruikt doordat de meeste games kwa verhaal etc daar geen behoefte aan hebben. Door games heb ik bij wijze van spreken niet de hele supermarkt inventaris in het Engels aangeleerd.

Het Engels in games is een aanvulling aan mijn vocabulaire en heb daardoor vroeger vrij gemakkelijk Engels leren spreken, verstaan, lezen en schrijven, maar de voorgenoemde factoren zijn ook een essentieel onderdeel in het leerproces.  :)

Level 2 33%

Nog 52 XP voor level 3

Grubbelt wrote on 27 november 2013 14:34:

Tjah, ik heb het ingevuld met de focus op games, maar mijn Engelse kennis is gevormd door televisie, internet, school en games samen.

Een belangrijk deel van een taal leren is het proces van fouten erkennen en verbeteren, daar heb je in mijn ogen toch een leraar voor nodig of zoals bij een film ondertiteling en op internet grammer nazi's. In games lees je tekst en associeer je dat met bepaalde handelingen en gebeurtenissen, maar als kind zou ik niet enkel van games Engels kunnen leren. In mijn ervaring worden er ook heel veel Engelse woorden in games helemaal niet gebruikt doordat de meeste games kwa verhaal etc daar geen behoefte aan hebben. Door games heb ik bij wijze van spreken niet de hele supermarkt inventaris in het Engels aangeleerd.

Het Engels in games is een aanvulling aan mijn vocabulaire en heb daardoor vroeger vrij gemakkelijk Engels leren spreken, verstaan, lezen en schrijven, maar de voorgenoemde factoren zijn ook een essentieel onderdeel in het leerproces.  :)

Bedankt voor de toelichting! Is het oke als we dit als quote gebruiken in een deel van ons pws? Erg bedankt ook voor het invullen :)

Level 2 33%

Nog 52 XP voor level 3

LittleC wrote on 27 november 2013 14:32:

Het had zowaar een enquête van THUD kunnen zijn :'D Ga het meteen invullen btw.

Ik weet niet wie THUD is :P, maar heel erg bedankt voor het invullen :)

Level 33 98%

Nog 299 XP voor level 34

Ja een inside-joke van het forum :P Wel mooi dat jullie als twee vrouwen voor dit onderwerp gaan. Heb je wat met games gezien de live-id's of was het gewoon uit interesse oid?

Level 2 33%

Nog 52 XP voor level 3

LittleC wrote on 27 november 2013 14:46:

Ja een inside-joke van het forum :P Wel mooi dat jullie als twee vrouwen voor dit onderwerp gaan. Heb je wat met games gezien de live-id's of was het gewoon uit interesse oid?

We gamen allebei al heel lang (ben zelf begonnen met computer> mmorpgs) en hebben allebei engels geleerd door gamen zegmaar. Maar er is eigenlijk niks op internet te vinden over hoever die invloed van games strekt. Dus toen dachten we, nouja, echt wat voor ons :P

Level 33 98%

Nog 299 XP voor level 34

MsCookie96 wrote on 27 november 2013 14:56:

We gamen allebei al heel lang (ben zelf begonnen met computer> mmorpgs) en hebben allebei engels geleerd door gamen zegmaar. Maar er is eigenlijk niks op internet te vinden over hoever die invloed van games strekt. Dus toen dachten we, nouja, echt wat voor ons :P

Awesome 

Level 2 33%

Nog 52 XP voor level 3

LittleC wrote on 27 november 2013 15:01:

Awesome 

Hihi (A)

Level 58 99%

Nog 478 XP voor level 59

Moet dan gelijk denken aan de engelse die hun eigen taal aan het verklote zijn  ^^D

Level 2 33%

Nog 52 XP voor level 3

Hahaha

Level 18 97%

Nog 132 XP voor level 19

MsCookie96 wrote on 27 november 2013 14:42:

Bedankt voor de toelichting! Is het oke als we dit als quote gebruiken in een deel van ons pws? Erg bedankt ook voor het invullen :)

Van mij mag je dat best gebruiken, als het wat toevoegt. :P

Level 2 33%

Nog 52 XP voor level 3

Grubbelt wrote on 27 november 2013 15:24:

MsCookie96 wrote on 27 november 2013 14:42:

Van mij mag je dat best gebruiken, als het wat toevoegt. :P

Dankje!

Level 58 99%

Nog 478 XP voor level 59

MsCookie96 wrote on 27 november 2013 15:02:

LittleC wrote on 27 november 2013 15:01:

[...]

Awesome 

Hihi (A)

En nu spelen ze op de Xbox, awesome <3

Level 33 98%

Nog 299 XP voor level 34

Heb ik jou wat gevraagd Stan? 

Level 58 99%

Nog 478 XP voor level 59

LittleC wrote on 27 november 2013 16:00:

Heb ik jou wat gevraagd Stan? 

Nope, just observing :'D

Level 24 91%

Nog 705 XP voor level 25

Dus als het 2 meisjes zijn, hoeven we ze er niet op te wijzen dat er hier een apart topic voor is?

Level 43 95%

Nog 1274 XP voor level 44

Ikzelf heb voornamelijk Engels geleerd in offline games. Games zoals (de oudere) Final Fantasy's bijvoorbeeld, zeer rijk aan teksten en ik mistte in het begin vaak de details van het verhaal. Koppig als ik was, speelde gewoon door, de kern kwam wel over bij mij. Zoals Grubbelt al meldde, het is een bepaald soort Engels wat je leert, zo leer je geen supermarkt met al zijn producten te benoemen, afhankelijk van welk spel je speelt. Verschillende soorten games, verschillende soorten Engels.

Als ik dan nóg een tijdje verder terug ga, simpele woorden, zoals "Challenge", "Easy" en "Jump", leerde ik van Super Nintendo games. Als ik een spel makkelijk wilde spelen als kind, zette ik het op easy. Het klinkt erg makkelijk nu, maar toch, die kleine dingen helpen wel beetje bij beetje, ik was toen ook een jaar of vijf/zes denk ik. Wat ik ook vaak deed, is de woorden lezen, om pas later te beseffen wat het betekende door de context. Vaak sprak ik woorden ook keihard verkeerd uit, maar omdat ik niemand had die mij leerde hoe het wel moest, sprak ik het verkeerd uit, al wist ik wel hoe ik het schreef.

Natuurlijk leerde ik ook Engels van de tekenfilms, waarvan er veel nog in Engels waren. Maar uiteindelijk kwam het leeuwendeel wat ik leerde van het Engels uit games. Op de middelbare school haalde ik daarom ook alles met gemak. ^_^

Level 2 33%

Nog 52 XP voor level 3

Henky-VII wrote on 27 november 2013 17:22:

Ikzelf heb voornamelijk Engels geleerd in offline games. Games zoals (de oudere) Final Fantasy's bijvoorbeeld, zeer rijk aan teksten en ik mistte in het begin vaak de details van het verhaal. Koppig als ik was, speelde gewoon door, de kern kwam wel over bij mij. Zoals Grubbelt al meldde, het is een bepaald soort Engels wat je leert, zo leer je geen supermarkt met al zijn producten te benoemen, afhankelijk van welk spel je speelt. Verschillende soorten games, verschillende soorten Engels.

Als ik dan nóg een tijdje verder terug ga, simpele woorden, zoals "Challenge", "Easy" en "Jump", leerde ik van Super Nintendo games. Als ik een spel makkelijk wilde spelen als kind, zette ik het op easy. Het klinkt erg makkelijk nu, maar toch, die kleine dingen helpen wel beetje bij beetje, ik was toen ook een jaar of vijf/zes denk ik. Wat ik ook vaak deed, is de woorden lezen, om pas later te beseffen wat het betekende door de context. Vaak sprak ik woorden ook keihard verkeerd uit, maar omdat ik niemand had die mij leerde hoe het wel moest, sprak ik het verkeerd uit, al wist ik wel hoe ik het schreef.

Natuurlijk leerde ik ook Engels van de tekenfilms, waarvan er veel nog in Engels waren. Maar uiteindelijk kwam het leeuwendeel wat ik leerde van het Engels uit games. Op de middelbare school haalde ik daarom ook alles met gemak. ^_^

Level 2 33%

Nog 52 XP voor level 3

Top, dankjewel voor je reactie! Mogen we jouw reactie ook gebruiken in ons PWS, deze is zeker heel waardevol :). Als andere mensen verhalen hebben, please post them! En allemaal erg bedankt voor het invullen

Level 73 99%

Nog 940 XP voor level 74

Gedaan. Ik zie overigens wel een gapend gat in de validiteit van jullie onderzoek: aangezien de enquête in het Engels is, sluit je sowieso al de mensen uit die veel gamen, maar geen Engels hebben geleerd.

En veel van jullie vragen zijn subjectief of sturend.

Maar goed, 6VWO, ik zal niet al te moeilijk doen met mijn elitaire wetenschappelijke geneuzel.

En een persoonlijk ding: Why the fuck zit ik al in de hoogste leeftijdscategorie met m'n 28 jaar? Ik voel me gediscrimineerd!

Level 2 33%

Nog 52 XP voor level 3

Tidow wrote on 28 november 2013 23:23:

Gedaan. Ik zie overigens wel een gapend gat in de validiteit van jullie onderzoek: aangezien de enquête in het Engels is, sluit je sowieso al de mensen uit die veel gamen, maar geen Engels hebben geleerd.

En veel van jullie vragen zijn subjectief of sturend.

Maar goed, 6VWO, ik zal niet al te moeilijk doen met mijn elitaire wetenschappelijke geneuzel.

En een persoonlijk ding: Why the fuck zit ik al in de hoogste leeftijdscategorie met m'n 28 jaar? Ik voel me gediscrimineerd!

We moesten ergens de grens trekken qua leeftijdscategorieën :P, wel heel erg bedankt voor je verdere commentaar en opbouwende kritiek, kunnen we zeker iets mee. Dankjewel :)

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.