PS Vita OLED schermprobleem

Level 1 7%

Nog 24 XP voor level 2

Wie heeft er nog meer last het welbekende OLED black spots probleem?, ik kreeg dit al op dag 1 van mijn aankoop en het interreseert me dus geen meter dat het normaal is. Ik heb mijn aparaat gekocht bij de Game Mania afgelopen maandag, en krreg er een papiertje bij met fabrieks garantie en daar stond ook duidelijk op dat `Hardware word niet omgeruild`, wel staat er dat je recht hebt op garantie voor alle gebreken met het aparaat. Het probleem met die zwarte rotzooi is dat ik het ook zie in de Soul Sacrifice demo en dus erg hinderlijk is. Kan ik naar de Gamemania gaan met het recht op het omruilen voor andere hardware in de vorm van een game mania bon?, of cash geld?, want wil geen maanden durende reparatie waar waarschijnlijk ook nog de nodige kosten aan worden meegerekend, en wil ook geen nieuw Vita toestel ben er wel klaar mee....

Level 22 93%

Nog 478 XP voor level 23

Ik neem aan dat je dit bedoeld? http://webassets.scea.com/forums/32500__MG_2681_1.jpg

Dit heeft iedere OLED Vita, dus reparatie is onzinnig. Als je echt goed zoekt tijdens het gamen met een donker scherm, kan je het inderdaad zien. Ik weet dat mijn scherm het ook heeft, maar ik kan me er niet aan storen, het valt totaal niet op en is enkel voorzichtig zichtbaar wanneer het hele scherm zwart is en je in een donkere ruimte begeeft.

Black spots of niet, ik prefereer een OLED scherm boven het LCD scherm van de 2000, die overduidelijk moet inleveren op kleur.

Level 26 92%

Nog 809 XP voor level 27

Het schijnt normaal te zijn voor die schermen, maar als je er echt last van hebt tijdens normaal spelen en normale verlichting zou ik er ook geen genoegen mee nemen. Ik kwam deze forum discussie tegen:

http://community.us.playstation.com/t5/PlayStation-General/An-important-note-about-the-OLED-screen-issues-black-spots/td-p/37156087

Level 22 93%

Nog 478 XP voor level 23

De discussie op die site is dat het volgens de topicopener bij sommige mensen erger is dan het zou moeten zijn. Maar hij heeft het mis. Al deze foto's, zoals ook degene die ik heb gepost, zijn genomen met een lange sluitertijd in een donkere kamer en zien er niet zo uit met het oog. Langere sluitertijd = vangt meer licht op, vandaar dat ook bij al die foto's de PlayStation Home button zo enorm oplicht.

Ik begrijp dat mensen zo een foto maken, het laat immers goed zien wat er 'mis' gaat bij OLED schermpjes, maar zo zichtbaar als op de foto's is het bij niemand. Onze ogen vangen immers niet 5 seconden aan fotonen in één keer.

Black Spots kunnen bij een ander niet ineens feller zijn. Hoe feller op de foto, hoe langer de sluitertijd.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.