Full HDTV probleem

Level 12 87%

Nog 278 XP voor level 13

Laatst heb ik een full HDTV gekocht en nu zien retro games er niet meer uit.(bij mijn hd ready geen problemen mee gehad)

Zou dit aparaatje helpen om normale graphics mee te krijgen op mn tv?

http://www.allekabels.nl/hdmi-omvormer/1792/1197715/scart-naar-hdmi-omvormer-en-schakelaar.html

Wat denken jullie?

Level 26 92%

Nog 809 XP voor level 27

Hoe zien ze er uit dan? Veel paars en groen bijv? (dat heb ik bij 1 van onze tv's)

Gelukkig heb ik boven nog een tv staan waar de megadrive prima op werkt, maar het zou toch fijn zijn als ik het ooit overal aan de praat krijg met 1 of ander truukje

Level 14 89%

Nog 297 XP voor level 15

Nee, ik had het ook met mijn MegaDrive (via RGB scart kabel) op mijn full hd tv.

Je kan een scart scanline maker kopen, dan krijg je weer het oude CRT beeld.

Dit heb je nodig!

http://arcadeforge.net/Scaler-and-Strike-Devices/SLG-SCART::43.html

En wat goede RGB scart kabels voor je consoles.

Level 12 87%

Nog 278 XP voor level 13

Het apparaatje wat ik noemde werkt helaas niet!. Jij heb die SLG scart dus Da fixer?

Level 14 89%

Nog 297 XP voor level 15

Nee helaas niet,maar oude retro consoles zijn niet gemaakt voor onze LCD tv's. Ik heb ooit toen mijn MegaDrive aangesloten op mijn 107 cm full hd tv dat zag er zelf met RGB scart er niet uit. Dat probleem heb ik opgelost met een omgebouwde wii, maar je kan ook van die "scanline" makers kopen. Dat je het oude CRT gevoel weer terug krijgt, alleen die kunnen best duur zijn.

Post was bewerkt op 25 januari 2014, 22:44 door Da Fixer

Level 1 0%

Nog 26 XP voor level 2

Het beste is gewoon om een tv te kopen die uit het tijdperk komen van de console zelf (CRT).
Deze consoles zijn bedoeld om op dit soort tv's te werken.

Level 14 89%

Nog 297 XP voor level 15

Klopt, maar een goede RGB naar VGA converter en zo scanline maker doen ook wonderen. Ik heb laatst mijn ZX Spectrum 128k (vraag maar aan je pa wat dat is) aan gesloten via een RGB naar VGA converter op een oude TFT scherm die ik nog had liggen.
En veel Full HD tv's hebben last van lag op de scart aansluiting.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.