Nintendo E3 Thread 2014 Editie

Redacteur
Level 58 99%

Nog 549 XP voor level 59

Op 10 juni om 18:00 uur Nederlandse tijd is het zo ver: na die dag kunnen we definitief beslissen of de Wii U nog te redden valt of niet! Net als vorig jaar heeft Nintendo gekozen voor een Nintendo Direct-uitzending in plaats van een grootse persconferentie. Wat kondigt Nintendo hier aan voor Wii U en wat vinden wij dat ze moeten aankondigen? Welke spellen zijn speelbaar? Wat vinden Jan en alleman van
Super Smash Bros. 4, Zelda U (?) en vele andere titels? Komt er een prijsverlaging aan?

Daarnaast zal Nintendo ongetwijfeld de 3DS niet in de steek laten, en ook hier een boel nieuwe software voor aankondigen. Tijdens en na de Nintendo Direct discussiëren we verder in dit topic, maar voor nu: wat verwachten jullie en wat willen we allemaal zien op de E3?

Post was bewerkt op 18 mei 2014, 11:30 door Wessel Schillemans

Level 71 99%

Nog 273 XP voor level 72

Dit wordt misschien wel een van de belangrijkste E3's van Nintendo. Het is aan- of afhaken voor mijn gevoel.

Level 26 92%

Nog 768 XP voor level 27

Iets dat ze sowieso MOETEN laten zien is de nieuwe Zelda, die vervolgens nog het liefst dit jaar in de schappen ligt ook. Ik betwijfel of dat spel zo snel uitkomt, maar het zou wel erg veel helpen.

Naast Smash Bros. en Mario Kart, en die Zelda game, is het nu misschien eens tijd om F-Zero ook weer eens uit de ijskast te pakken. Deze game heeft misschien niet een supergrote fanbase, maar toch zeker groter dan de huidige installbase van de Wii U, en als ze F-Zero goed uitpakken (en dan vooral een robuuste online mode), dan kunnen ze zowaar een vette system seller in handen hebben. 

Wat andere Nintendo franchises betreft; misschien dat ze een nieuwe Metroid Prime kunnen maken, wellicht ook met een soort van online functie. Maar dat zie ik niet gebeuren. Star Fox? Dat zal denk ik niet veel systemen verkopen. Wat waarschijnlijk wél weer zal helpen is als ze een grootse Pokémon game gaan opzetten. Een goede Pokémon game verkoopt echt als een tiet, en dat zal op de Wii U zeker niet anders zijn als ze met een vette Pokémon game op de proppen komen. Verder zullen ze misschien Super Mario Galaxy 3 laten zien. Mario verkoopt ook altijd hartstikke goed, en de Galaxy games lijken populairder te zijn dan 3D World in ieder geval, van wat ik heb gezien. Misschien een leuke nieuwe Mario RPG. Als dit een RPG met Square Enix zal zijn, zoals toen met Super Mario RPG, dan zie ik dit ook wel als een potentiële system seller.

Verder moet Nintendo uiteraard ervoor zorgen dat ze nog een redelijke 3rd party support behouden, en dit ook op de E3 kenbaar maken. En dan niet alleen komen met Bayonetta en Watch Dogs en Katz en Hello Kitty en...... ja. Misschien nieuwe games als een nieuwe No More Heroes, een (tijdelijke) exclusieve Resident Evil a lá Revelations, RPG's zoals Pandora's Tower, dát soort dingen hebben ze nodig. Maar gaan ze leveren? Ik ben bang van niet, maar we zullen zien....

Als ze niet met een hoop vette games op de proppen komen, dan zullen ze wel met een prijsverlaging MOETEN komen. Alleen ben ik bang dat ook dit niet zo snel gaat gebeuren. Misschien rond de kerst ofzo?

Level 15 95%

Nog 161 XP voor level 16

Rano wrote on 18 mei 2014 11:51:

Dit wordt misschien wel een van de belangrijkste E3's van Nintendo. Het is aan- of afhaken voor mijn gevoel.

Alweer? Vorig jaar en het jaar ervoor ook al

Level 12 92%

Nog 158 XP voor level 13

Ik hoop op veel titels die ze aankondigen voor 2014 en 2015 voor de Wii U, al laten ze nog geen gameplay beelden zien. Als Nintendo de consument maar overtuigd dat er genoeg goede titels uitkomen, met alleen 2 a 3 grote Nintendo titels, gaat Nintendo het niet redden. Ze zullen echt elke 2 maanden met een grote titel moeten komen. En de prijs moet vast naar 279 euro, met een grote titel op disk erbij (MK8 of Smash Bros U).

Games waarvan ik denk of hoop dat deze E3 voor de Wii U worden getoond:

- Mario Kart 8 (2014) (Nintendo toont wel vaker net uitgebrachte games)
- Hyrule Warriors (Q3 2014)
- Smash Bros U (Q4 2014)
- Bayonetta 2 (Q4 2014/Q1 2015)
- Yarn Yoshi (Q1 2015)
- Sonic Boom (Q1 2015)
- Pokken Fighters (Q2 2015)
- Xenogears (Q2 2015)
- Nintendo Skylanders RPG game (Q2 2015)
- Mario RPG (Q2 2015)
- LEGO City Undercover II (Q2 2015) (uitgegeven door Nintendo)
- F-Zero (Q3 2015)
- The Legend Of Zelda U (Q3 2015)
- Mario Galaxy achtige game (Q4 2015)

Maar mijn verwachtingen zijn altijd zo hoog, dat ik vaak teleur gesteld ben na een Nintendo presentatie op de E3. Dus als Nintendo Niet veel toppers van games gaat aankondigen voor 2014 en 2015, dan zullen veel gamers de Wii U toch niet kopen, ook al willen ze graag MK8 of Smash Bros U kopen. Omdat er te weinig goede games aangekondigd zullen worden. Dan zullen dit de slechtste Mario Kart en Smash Bros U verkopen worden in het eerste jaar. Dan verwacht ik pas dat deze groep de Wii U pas gaat kopen als deze onder de 200 euro gaat kosten.

Stiekem had ik de hoop dat Nintendo net als Microsoft zou luisteren naar de gamer, en net als Microsoft een XBOX ONE zonder Kinect 2.0, Nintendo een Wii U bundel op de markt zou brengen zonder GamePad maar met de Wii U Pro controller voor 199 euro met MK8. Maar nu Nintendo games heeft aangekondigd die helemaal gebruik gaan maken van de GamePad, gaat men dat niet doen.

Als Nintendo dus alleen 1 a 2 grote titels voor 2015 op deze E3 aankondigt, en de rest voor 2015 een verrassing laat. Zullen vele de Wii U toch links laten liggen als er veel grote titels door Microsoft, Sony en de andere uitgevers worden aangekondigd voor de PS4 en XBOX ONE, dan hebben hun genoeg te gamen. En om dat een console te kopen voor tegen de 300 euro waar maar 2 a 3 toppers per jaar op verschijnen (en deze moet je dan ook maar goed vinden), weet ik niet of Nintendo deze gamer kan overtuigen.

Waar ik steeds aan denk, had Nintendo de Wii U niet goedkoper kunnen produceren en in de markt kunnen zetten. Door de Specs dezelfde kracht te laten hebben zoals de Wii U nu ook is, maar meer naar een PC structuur te gaan zoals PS4 en XBOX ONE nu ook zijn? Dit is meer een vraag voor een ander topic, maar ik denk er over na omdat games dan eenvoudiger te ontwikkelen waren, en Nintendo sneller games kan maken, of games met minder personen en dus meer mensen over houden die aan andere games zouden kunnen werken. Zo zouden er meer games uitgebracht kunnen worden.

Maar ik hoop dat Nintendo ons gaat verrassen ...

Level 61 97%

Nog 1699 XP voor level 62

derde of vierde jaar met fucking Smash brothers. Ik kan niet wachten!!

Level 5 73%

Nog 107 XP voor level 6

Wat er ook gebeurd, ze moeten dit jaar de nieuwe Zelda laten zien, anders hebben ze een heel groot probleem. Dit word een hele belangrijke E3 voor Nintendo

Level 17 96%

Nog 165 XP voor level 18

Moderator
Level 67 97%

Nog 2156 XP voor level 68

Nintendo moet gewoon knallen deze E3. Het is erop of eronder! Heerlijk ! Naast Microsoft de twee koningen van de E3 denk ik.

Moderator
Level 67 97%

Als dit echt is komt er gewoon een Paper Mario, F-Zero ,StarFox en Metroid aan.

Level 13 90%

Nog 239 XP voor level 14

Radiant Silvergun wrote on 18 mei 2014 17:59:

Van alle zogenaamde *leaks* vind ik deze nog het meest betrouwbaar ogen. Helemaal omdat Monolith samen met Nintendo aan de nieuwe Zelda zou moeten werken. Iets wat niet voor de hand ligt als je zelf een lijst verzint (lijkt mij) maar wat wel aangeeft dat Zelda een andere richting op zal gaan.

Level 17 96%

Nog 165 XP voor level 18

Als het echt is maar dat denk ik helaas niet.

Level 5 73%

Nog 107 XP voor level 6

The Decider wrote on 18 mei 2014 18:15:

Van alle zogenaamde *leaks* vind ik deze nog het meest betrouwbaar ogen. Helemaal omdat Monolith samen met Nintendo aan de nieuwe Zelda zou moeten werken. Iets wat niet voor de hand ligt als je zelf een lijst verzint (lijkt mij) maar wat wel aangeeft dat Zelda een andere richting op zal gaan.

Level 5 73%

Nog 107 XP voor level 6

Kut, ik wou reageren, lukte niet helemaal...
Ik wou zeggen dat die studio ook met skyward sword en a link between worlds had geholpen

Level 6 78%

Nog 120 XP voor level 7

Uiteraard kijk ik ontzettend uit naar de nieuwe zelda.Met de grafische kracht van de Wii u kunnen ze deze keer een betoverende wereld creëren. Een nieuwe Metroid voor de Wii u zal zeker een goede afwisseling zijn op het aanbod.Wat me ook tof lijkt is een remake van de galaxy serie.

Level 13 90%

Nog 239 XP voor level 14

JptjeNL wrote on 18 mei 2014 19:25:

Uiteraard kijk ik ontzettend uit naar de nieuwe zelda.Met de grafische kracht van de Wii u kunnen ze deze keer een betoverende wereld creëren. Een nieuwe Metroid voor de Wii u zal zeker een goede afwisseling zijn op het aanbod.Wat me ook tof lijkt is een remake van de galaxy serie.

Nog een reden om dit gerucht sterker te vinden dan voorgaande geruchten: "Het feit dat deze bron 'Super Mario Galaxy' niet noemt. Iemand die zelf een lijstje samenstelt zou hier (in mijn optiek) sneller voor kiezen. We moeten afwachten :)

Als het allemaal waar is (ikzelf zet de waarschijnlijkheid op 50%):
- Komt 'X' nog dit jaar, wat ik heel fijn vind!
- Ben ik nog niet heel enthousiast over de Q3-titel: Yoshi's Yarn (overtuig me Nintendo)
- Lijkt Star Fox op de Wii U mij heel interessant! 
- Denk ik nog steeds dat Zelda op de Wii U veel sneller uitkomt dan wij denken
(dit wordt een grote verassing op de E3)
- Paper Mario op de Wii U ? (Big Fucking Yeah!!!)
- Metroid op de Wii U (dat lijkt mij wel een zekerheidje)
- F-Zero Instant-Must-have-edition
- 3 nieuwe franchises? Dat zou leven in de verkoop kunnen blazen..

Ik ben -psyched-. Het kan nu alleen nog maar tegenvallen!

Level 15 95%

Nog 161 XP voor level 16

Hij is echt. Rolde vanochtend nog uit mijn printer.

Level 13 90%

Nog 239 XP voor level 14

Wow! Print dan ook even de onbekende ip's. Thnx!

Moderator
Level 67 97%

Boeie, Metroid en F-Zero. Wat willen we deze E3 nog meer ?! Niks toch...

Level 17 96%

Nog 165 XP voor level 18

Ik wil.niks lievers. Maar jammer genoeg klopt er geen reet van.

Level 12 92%

Nog 158 XP voor level 13

Ik zou het een hele knappe lijst vinden, ALS deze lijst ook waar is. Maar net als met alle andere lijsten, leuk om erover te discussiëren. Ik hoop gewoon dat Nintendo ons verbaasd dit jaar, vooral F-Zero spreekt me zeer aan.

Alleen vrees ik ook 1 uitspraak voor de komende E3. Dat er games getoond worden die heel goed gebruik gaan maken van de GamePad (volgens Nintendo). Maar welke, en hoe. Ik kan het me niet voorstellen met games waar de actie snel voorbijgaat op je tv scherm. Dus ik vermoed 1 a 2 party games en hoop dat ze het niet door je strot duwen in Zelda (al vrees ik daar wel voor). Bijvoorbeeld dat je de gamepad voor je moet houden om zo te richten of verborgen schatten te zoeken, daar zit ik niet echt op te wachten (maar dat is persoonlijk). Ben meer van je ogen gericht houden op 1 scherm bij een game waar veel actie in zit, bij een party game is dat geheel iets anders.

Level 28 93%

Nog 753 XP voor level 29

Ik roep dit bijna iedere generatie consoles van Nintendo sinds de N64: kondig een Zelda aan en ik ren gillend als een klein meisje naar de winkel om een console te kopen. Ik vind het nu eigenlijk ook wel zo prettig dat ik dan meteen een rijtje leuke reeds verschenen Nintendo titels kan meenemen en ik waarschijnlijk kan profiteren van een prijsdaling. 

Verder verwacht ik niets spectaculairs van Nintendo. Lekker aanmodderen met de Wii U en een rijtje bekende franchises aankondigen voor de 3ds.

Level 49 97%

Nog 941 XP voor level 50

Newgamessuck wrote on 18 mei 2014 15:03:

Rano wrote on 18 mei 2014 11:51:

Alweer? Vorig jaar en het jaar ervoor ook al

Dat was het vorig jaar ook. Ze kozen voor afhaken. Dit jaar zouden ze dat kunnen herstellen. Of ze gaan nog verder het moeras in.

Nog meer Mario en casual crap = Doei Nintendo!

Level 15 95%

Nog 161 XP voor level 16

Dan doei Nintendo voor jou waarschijnlijk :).

Nintendo zal echt niet verassen. Bijna alles wat ze gaan tonen weten we al (met als grootste release Zelda). Het is aanmodderen voor de WiiU tot een opvolger komt (of een overname :i).

De 3ds gaan ze nu uitmelken en gebruik maken van de installbase. Daar komen vast een hoop games voor. Voor iedereen wat, van kids tot gamers.

Level 17 96%

Nog 165 XP voor level 18

Ze kunnen niet meer falen voor de Wii u doen ze dat wel zal het doorwerken naar hun opvolger. Dus dan is het over en uit in de cobsole wereld voor Nintendo.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.