Pokemon Heartgold save-probleem

Level 1 0%

Nog 26 XP voor level 2

Hallo!

Ik heb via marktplaats Pokemon Heartgold gekocht, maar als ik het wil opslaan krijg ik deze melding in een blauw venster:

Error saving data.
Backup memory failed.
The game can be played, but it is impossible to save.
Please turn off the power.

Weten jullie wat dit is? Op het web vond ik niks concreets :( is dit misschien geen echte versie?

Greetzzz

Level 18 97%

Nog 132 XP voor level 19

Je moet de save file van de vorige eigenaar in het titel scherm verwijderen. Je kan maar één save file hebben, als je een 'nieuwe' game start kun je niet saven. Na even Google te raadplegen kwam ik erachter dat meer mensen met een tweede hands exemplaar tegen dat probleem aanlopen. 

"When you reach the screen where it shows either Dialga or Palkia, press up + select + B to delete your file."

Mocht dat niet helpen dan kan het zijn dat je een nep exemplaar hebt gekocht. Hier: http://techforums.nintendo.com/message/91758 kun je uitleg vinden hoe je dat kan controleren, de error message komt wel overeen. 

Als het een nep exemplaar blijkt te zijn dan raad ik je aan om meteen contact op te nemen met de verkoper en voor de zekerheid contact/betaal informatie te verzamelen, als die niet meewerkt aan een oplossing kun je Marktplaats en/of je bank/Paypal contacteren om je geld terug te vorderen.

Post was bewerkt op 21 september 2014, 04:19 door Grubbelt

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.