Computer oververhit?

Level 1 0%

Nog 26 XP voor level 2

Hallo,

Ik heb net een nieuwe desktop in elkaar gestoken met een Athlon X4 en een evo 212 koeler, maar toch wordt de CPU 60° als hij niets doet en zelfs 90° als ik game. Aan wat kan dit liggen?
De koeler paste er net niet perfect op. Er steekt misschien een mm van de processor aan 1 kant uit, kan dit hierdoor zijn?

Alvast bedankt!!

Level 6 80%

Nog 111 XP voor level 7

heb je ervaring met bouwen of wat dit de eerste keer? Hoe heb je hem besteld? Passen de onderdelen bij elkaar, heb je daar na gekeken?

Level 18 97%

Nog 132 XP voor level 19

Je computer werkt dus je processor zit er goed in
- Heb je het plastic kapje verwijderd (lijkt me logisch maar ok)
- Zit er voldoende koelpasta op (een druppel) en is dat goed dun uitgesmeerd? (zit er überhaupt koelpasta op)
- Heb je de processor koeler goed geplaatst, niet scheef of dwars en heb je deze goed aangedraaid of vastgeklikt?
- Draait de fan op het processor koelings blok wel?

Level 1 0%

Nog 26 XP voor level 2

Techmode wrote on 20 december 2014 02:00:

heb je ervaring met bouwen of wat dit de eerste keer? Hoe heb je hem besteld? Passen de onderdelen bij elkaar, heb je daar na gekeken?

Ervaring zou ik het niet noemen, wel al gezien op de unief.
Dan heb ik ook de computer van mijn broer probleemloos in elkaar gestoken.
Maar nu is er blijkbaar iets verkeerd gegaan.

Level 1 0%

Nog 26 XP voor level 2

Grubbelt wrote on 20 december 2014 11:51:

Je computer werkt dus je processor zit er goed in
- Heb je het plastic kapje verwijderd (lijkt me logisch maar ok)
- Zit er voldoende koelpasta op (een druppel) en is dat goed dun uitgesmeerd? (zit er überhaupt koelpasta op)
- Heb je de processor koeler goed geplaatst, niet scheef of dwars en heb je deze goed aangedraaid of vastgeklikt?
- Draait de fan op het processor koelings blok wel?

- Plastic kapje verwijderd idd
- Ik heb de koelpasta op de koeler zelf gedaan, uitgesmeerd en dan gemonteerd, waarschijnlijk slecht idee?
- De koeler staat correct maar er steekt wel 1 mm van de processor uit, misschien ligt het hier aan?
- Alle fans draaien, zowel van de cpu als van de case, gpu en voeding

Level 18 97%

Nog 132 XP voor level 19

Nah, de koelpasta zit bij stock koelers ook op de koeler zelf, dat spreidt uit als je de koeler monteert. De koelpasta is bedoelt als laagje tussen koeler en CPU dus dat maakt niet zoveel uit. Denk niet dat die 1mm veel uitmaakt, zit de koeler wel goed vastgeklikt/gedraaid zodat die strak contact maakt met de CPU?

Je kan bekijken of de temperatuur in de kast niet te hoog is en dat daardoor je CPU ook warmer wordt, misschien dat je fan op de cpu koeler niet de goede richting op staat o.i.d.?

Level 1 0%

Nog 26 XP voor level 2

Grubbelt wrote on 20 december 2014 12:31:

Nah, de koelpasta zit bij stock koelers ook op de koeler zelf, dat spreidt uit als je de koeler monteert. De koelpasta is bedoelt als laagje tussen koeler en CPU dus dat maakt niet zoveel uit. Denk niet dat die 1mm veel uitmaakt, zit de koeler wel goed vastgeklikt/gedraaid zodat die strak contact maakt met de CPU?

Je kan bekijken of de temperatuur in de kast niet te hoog is en dat daardoor je CPU ook warmer wordt, misschien dat je fan op de cpu koeler niet de goede richting op staat o.i.d.?

Ja hij zit echt stevig vast. Dat kan het zeker niet zijn. De temp van de andere onderdelen liggen allemaal rond de 25°C & het moederbord word 40°C (waarschijnlijk door de warme CPU). Dus daar kan het niet aan liggen denk ik? En we hebben de fan naar buiten gericht (naar boven en hij hangt onder de fins). Ik heb echt geen idee.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.