Social Media voor IG

Level 1 50%

Nog 13 XP voor level 2

Hoihoi!

Ik ga de komende vijf maanden aan de slag met de social media strategie voor InsideGamer (sowieso Facebook, Twitter, Instagram en misschien Google+). Ik ga daar uitgebreid onderzoek naar doen, maar allereerst vraag ik me af hoeveel van de community de social media van IG ook volgt (gezien het een wat andere doelgroep lijkt te zijn op Facebook bijvoorbeeld).

Dus: volg je InsideGamer_NL al op Twitter? Zo niet, is daar een specifieke reden voor?
Like je InsideGamer al op Facebook (en staat deze aan voor je newsfeed)? Zo niet, waarom niet?

Ik ben erg benieuwd naar welk type content je zelf zou wensen op de social media en of je het überhaupt van toegevoegde waarde vindt. Voor wie graag betrokken wil worden bij het proces, laat dit in de reacties weten, dan benader ik je wanneer de daadwerkelijke fieldresearch van start gaat :)

Groetjes en bedankt!

Level 71 99%

Nog 273 XP voor level 72

Zelf gebruik ik Facebook, Twitter, Instagram, SnapChat, Path en Pinterest.

Ik volg InsideGamer nergens. Ik volg sowieso geen merken omdat het mij gaat om persoonlijk contact. Een redacteur zou ik sneller volgen.

Level 8 89%

Nog 105 XP voor level 9

Insidegamer volg ik altijd op Insidegamer, geen Twitter of Instagram voor mij.
Wel heb ik Facebook, maar dat is meer voor de mensen die ik in het echt ken.

Waarom geen Twitter etc, etc?, Omdat "social media" niet echt mijn ding is.
Tevens is het alles behalve sociaal toch?, lol

Succes met je strategie iig

Level 1 50%

Nog 13 XP voor level 2

Rano wrote on 9 februari 2015 13:59:

Zelf gebruik ik Facebook, Twitter, Instagram, SnapChat, Path en Pinterest.

Ik volg InsideGamer nergens. Ik volg sowieso geen merken omdat het mij gaat om persoonlijk contact. Een redacteur zou ik sneller volgen.

Pinterest is ook wel een goede. Zijn SnapChat en Instagram niet een beetje hetzelfde? Wat zie je daar zelf als toegevoegde waarde in om die naast elkaar te gebruiken?
Path ken ik nog niet! :) even opzoeken

Qua merk snap ik dat, het lijkt vaak nogal onpersoonlijk. Wat zou je ervan vinden als InsideGamer vrij persoonlijk zou zijn op de social media? Reageren op vragen, meediscussiëren. Wellicht onder de naam InsideGamer, maar er zit wel een redacteur achter het toetsenbord.

Level 1 50%

Nog 13 XP voor level 2

weazel wrote on 9 februari 2015 14:03:

Fair enough! Haha ja in de formele zin van het woord is het niet sociaal nee, toch brengt het mensen bijeen net als hier bijvoorbeeld op het forum, ook een vorm van een 'sociaal' medium :)

En dankjewel!

Level 8 92%

Nog 74 XP voor level 9

Ik gebruik geen Facebook, Twitter, Instagram,... Omdat ik er helemaal niets mee heb. Ik volg alleen Insidegamer.nl

Level 18 97%

Nog 132 XP voor level 19

Twitter is me te druk en gebruik ik enkel als ik snel antwoord nodig heb van een klantenservice.
Facebook/Hyves is niet iets waar ik interesse in heb. 
Instagram dat is toch met foto's? Niet echt mijn ding
Voor Google+ heb ik een account, maar deze gebruik ik niet actief. Volgens mij werkt het samen met Disqus(?) op websites voor de comments, maar verder doe ik er niets mee.
Het Youtube kanaal van IG volg ik niet omdat de 'nieuwste' video's daar potjes FIFA zijn van jaren geleden.
Het Twitch kanaal van IG volg ik volgens mij wel. Ik bezoek Twitch niet direct, maar ik word daar via andere sites zoals GT en IG naartoe geleid. 

Zoals je misschien al merkt behoor ik dan ook totaal niet tot de doelgroep van sociale media.  
Denk dat het voor heel veel mensen, vooral de jongere generatie wel leuk kan zijn om nieuwtjes te volgen op sites waar ze normaal gesproken ook uithangen. Misschien dat casual IG bezoekers het wel leuk of handig zouden vinden terwijl de hardcore leden die hier met een vast ritme komen en op het forum rondhangen er niet zo'n behoefte aan hebben. 

Post was bewerkt op 10 februari 2015, 11:03 door Grubbelt

Level 1 50%

Nog 13 XP voor level 2

Instagram is inderdaad met foto's :) Ons idee is om bijvoorbeeld live verslag te doen wanneer we op een evenement zijn, zoals Dutch Comic Con, en mochten IG-leden daar zijn dan kunnen ze mee op de foto of zichzelf erin taggen als ze dat wensen.

Google+ hebben we momenteel nog maar 48 volgers, dus daar staan we ook nog niet zo sterk. Nog. Dit is vooral voor de Search Optimalisation Engine goed gezien Google zijn eigen service een beetje voortrekt en ons hoger in de lijst zet dan in de zoekresultaten. Of het als sociaal medium überhaupt succesvol is ga ik uitzoeken.

Youtube: die neem ik mee, thanks! We gaan die meer up-to-date maken, onder andere met commentaar en prijsvragen doorposten.

Dankjewel voor je input!

Vraag: Hoe zou je/zouden jullie ertegenover staan om wat met Pinterest te doen? We zaten te denken aan een wedstrijd wie het tofste pinboard voor IG in elkaar zet (art van mooie omgevingen of personages in-game, coolste 8-bit takes op games, neon-style game art, eigen toffe initiatieven) - er hoeft dan niet 1 enkele winnaar te zijn gezien je meerdere boards kunt posten.

Level 33 98%

Nog 299 XP voor level 34

esmeeotter wrote on 9 februari 2015 13:04:

Hoihoi!

Ik ga de komende vijf maanden aan de slag met de social media strategie voor InsideGamer (sowieso Facebook, Twitter, Instagram en misschien Google+). Ik ga daar uitgebreid onderzoek naar doen, maar allereerst vraag ik me af hoeveel van de community de social media van IG ook volgt (gezien het een wat andere doelgroep lijkt te zijn op Facebook bijvoorbeeld).

Dus: volg je InsideGamer_NL al op Twitter? Zo niet, is daar een specifieke reden voor?
Like je InsideGamer al op Facebook (en staat deze aan voor je newsfeed)? Zo niet, waarom niet?

Ik ben erg benieuwd naar welk type content je zelf zou wensen op de social media en of je het überhaupt van toegevoegde waarde vindt. Voor wie graag betrokken wil worden bij het proces, laat dit in de reacties weten, dan benader ik je wanneer de daadwerkelijke fieldresearch van start gaat :)

Groetjes en bedankt!

Goed dat hier (uitgebreid) onderzoek naar wordt gedaan alvorens er veranderingen komen.

Ik volg IG niet op Twitter want ik gebruik Twitter nooit (al heb ik wel een account). Ik like IG op FB maar het staat uit. Ik vind het niet nodig om de berichten aan te hebben staan aangezien ik nog dagelijks op de website kom.

Ik vind het tbh niet van veel toegevoegde waarde voor de vaste IG-bezoeker (lees: ik zal dat nooit van toegevoegde waarde vinden, tenzij er totaal andere dingen zouden verschijnen als op IG maar dat lijkt me niet de bedoeling). Het punt dat je zelf echter ook aanhaalt is een punt wat op *de andere website* ook een punt van discussie is: namelijk een andere doelgroep.

Het valt op dat er toch een scheiding is tussen de mensen die de artikelen lezen, content genereren en inhoudelijk ingaan op bijvoorbeeld discussies in de reacties (een groepje dat wel kleiner is geworden helaas) en de mensen die het nieuws vooral via FB volgen. Deze mensen zijn het meest geïnteresseerd in een leuke comic, iets GTA-related of een leuk filmpje. Dingen die je ook in de WTF-update zou terugvinden, omdat het kort is. En meer casual uiteraard.

Een erg zwart-witte uitbeelding, maar al een tijdje een punt van discussie onder leden dus er zal wel iets van waarheid inzitten. 

Nu is het maar de vraag welke doelgroep IG wil aanspreken.. of zich op focussen in de komende tijd. Zelf ben ik niet geboeid in FB, want dat is niet de manier waarop ik mijn nieuws wil ontvangen (sidenote: sowieso is 99% op mijn wall geblokkeerd) maar het is bijvoorbeeld wel een manier om een groter publiek in contact te laten komen met IG, al is het een oppervlakkig contact. 

Ikzelf zie het liefst waardevolle content op alle media, en vind hersenloze "rotzooi" - mijn mening en niet iedereen vindt dat dus - wel terug als ik er behoefte aan heb. Liefst dus niet op IG. Een WTF-update daargelaten. Echter, begrijp ik goed dat een grote site als IG ook een (steeds) groot(er) publiek wil aanspreken. Dus dan moet je iedereen plezieren. Dan het liefst via FB, al zou ik áltijd opteren voor op z'n minst een mix van de twee. En die middenweg (of EEN weg kiezen) is nu dus jouw taak Esmee.

Je mag me verder ook wel contacteren voor dit 'experiment' maar enkel als je me denkt te kunnen overtuigen dat ik ineens wél geïnteresseerd zou zijn in nieuws via sociale media. I'd like to see someone try. Als iets in dit relaas niet duidelijk is of uitgebreider kan: vraag maar. Het is een interessant onderwerp dat veel sites wel zal bezighouden en ik ben benieuwd naar de conclusies die uit dit onderzoek getrokken worden.

En eh.. groetjes terug?

Level 1 50%

Nog 13 XP voor level 2

Hey Little C,

Dankje voor je uitgebreide feedback! Ons idee is om IG transmediaal te maken. Dit houdt in: elk (sociaal) platform staat op zich en vertelt een verhaal, maar samen vorm het een geheel. Ofwel, we kunnen erover denken om aparte (korte) artikelen voor Facebook te schrijven, zodat het voor IG'ers die zich enigszins met Facebook bezighouden van toegevoegde waarde is om ons te volgen.

Het klopt inderdaad dat makkelijke content scoort op Facebook: een kort grappig filmpje, 'controversiële' onderwerpen (richting console war bijvoorbeeld) en gerecycled materiaal uit de WTF-update. Echter is een middenweg zoals jij aangeeft toffer, want het draagt wel jullie/onze naam als merk, en onze uitstraling kan beter over alle platformen uitgespreid zoveel mogelijk hetzelfde zijn om zo hopelijk meer gezellige mensen bij de community te betrekken :) vooral met IG 5 wanneer de focus meer op de community komt te liggen.

Level 1 50%

Nog 13 XP voor level 2

En groetjes is een beetje een tik van me, constant de neiging om dat onder nieuwsberichten te zetten :') geen idee waarom, maar thanks :P

Level 15 91%

Nog 277 XP voor level 16

esmeeotter wrote on 9 februari 2015 13:04:

Hoihoi!

Groetjes en bedankt!

Ik volgde InsideGamer_NL altijd op Twitter, met de nadruk op volgde aangezien ik mijn Twitter-account heb verwijderd. De tweets die daar meestal van af kwamen waren de nieuwtjes en artikelen die op de site werden gepost, niet heel boeiend dus. Zolang ik mij kan herrineren kom ik al op deze site voor mijn dagelijkse portie nieuws, waardoor de tweets niet van toegevoegde waarde waren (weet niet of dit nog steeds de enige tweets zijn die jullie posten).

Op dit moment volg ik jullie -naast de website- ook op Facebook waar jullie in mijn newsfeed verschijnen. Wat de laatste tijd opvalt is dat jullie steeds meer gebruik maken van leuke filmpjes. Bijvoorbeeld een kort GTA-filmpje waarin een NPC door een trein wordt aangereden. Leuke filmpjes, maar Facebook staat er tegenwoordig vol mee. Daarnaast doen sites als Pixelcake exact hetzelfde. 
Het volgen van InsideGamer op facebook zou interessanter worden voor anderen als het van toegevoegde waarde is. Door middel van exclusieve content die alleen via social media bereikbaar is, of door middel van early acces tot bepaalde artikelen. 

Ik graag InsideGamer al jaren een warm hart toe en ik kom hier nog steeds dagelijks voor dagelijkse dosis games-gerelateerde artikelen en nieuwtjes. Helaasch is het zo dat InsideGamer nog wel eens oud nieuws post -alhoewel oud nieuws ook nieuws is ;)- of gewoon simpelweg iets later is. Hoop dat deze feedback enigsinds bruikbaar is. Mocht je nog extra vragen hebben, stel ze gerust hier of per PM. Als het goed is wordt ik op de hoogte gehouden van nieuwe reacties in dit topic.

PS: Toen InsideGamer werd overgenomen door Reshift Digital werd gezegd dat InsideGamer grafisch en achter de schermen 'gepimpt' zou worden. De vormgeving zou veranderen en technische issues zouden worden verholpen. Helaas heb ik sindsdien hier nooit meer iets van gehoord. Weet jij hier toevallig meer over?

Level 1 50%

Nog 13 XP voor level 2

It is the CrimsonChin! :)

Ah super, dat is een goed idee met Facebook. Zie je die early access voor je als bijvoorbeeld: nieuws wordt geschreven maar op Facebook knallen we alvast een samenvatting eruit of een tagline met "straks te lezen op de website"? Het is wel belangrijk dat bij veel posts teruggelinkt wordt naar de website, dus dat zou zich er goed voor lenen. En misschien 100-woorden reviews? Dat is dan wel in principe dezelfde content als op de website, dus ik weet niet hoe je daar tegenover zou staan.

Ja klopt, oud nieuws is wel een dingetje helaas. Gelukkig neem ik sinds januari de weekenden op me, zodat er dan ook nieuws verschijnt en dat niet op maandag nog eens opgepakt moet worden. Wel zitten we nou eenmaal met een tijdsverschil. De Japanse en Engelse websites die er het eerst mee komen zijn dan wakker, wij slapen bijvoorbeeld nog. Het is ook vanuit onze capaciteit gezien daarom niet mogelijk om er altijd zo snel mogelijk bij te zijn, zoals 's avonds. Wel zitten we 's avonds bijvoorbeeld met een Nintendo Direct achter de pc. Soms moet er ook een afweging gemaakt worden: belangrijk nieuws eerst, vervolgens minder belangrijk, en als er die dag al veel op de website staat of de tijd is om dan verplaatst het overgebleven nieuws zich naar de volgende dag, mits het dan rustiger is, om het alsnog wel leesbaar te hebben voor jullie.

Ja klopt! Ze zijn er hard aan bezig zelfs :) Het uiterlijke design laat helaas nog even op zich wachten, maar het nieuwe content management systeem duurt in ieder geval niet lang meer (ik mag geen datum noemen, maar sit tight), dan wordt in ieder geval de backend lekker opgeschoond en dat is een stuk fijner om mee te werken ook met het nieuws tikken, games koppelen, etc. Aan de technische issues wordt eigenlijk constant gesleuteld en die worden per geval zo snel mogelijk verholpen indien mogelijk. In ieder geval komt de membercontent lekker in de spotlight, maar zodra de nieuwe wireframes binnen zijn kan Martin ze laten zien, wat hij al van plan was :3

Level 15 91%

Nog 277 XP voor level 16

@Esmee

Betreft Facebook: Ik snap dat het belangrijk is dat bij veel posts teruggelinkt moet worden naar de website, aangezien dat jullie inkomstenbron is. Dat is ook een van de voordelen die Facebook kan bieden, namelijk het generen van extra clicks. Zoals je zelf al schetst is het geven van een samenvatting een idee door in 100-200 woorden een samenvatting/preview te geven van het artikel. Maar zorg dan voor een soort cliffhanger, waardoor potentiële bezoekers ook echt getriggerd worden om door te klikken. 

100-woorden reviews kunnen er voor kunnen zorgen dat je minder clicks genereert. In 100 woorden een review geven is als het ware de laatste alinea van een recensie waarin ook de conclusie staat: kopen of niet kopen. Als dit op Facebook staat zou ik geen reden zien om  de hele review te gaan lezen (oftewel te klikken).

Een tagline met ''straks te lezen op de website'' is ook een idee, maar bedenk je wel dat het early access moet blijven. Ik check niet ieder uur mijn Facebook-tijdlijn, dus het kan al snel achterhaald zijn. Je zou bezoekers kunnen vragen wanneer zij vooral hun Facebook checken en daar op anticiperen. Zelf kijk ik vooral 's ochtends bij het ontbijt of in de trein onderweg naar werk/studie. Zorg er vervolgens voor dat op die momenten iets gepost wordt. 

Ik ga er van uit dat jullie per dag wel ongeveer weten welke artikelen en reviews online komen. Op Facebook kan je dan iedere ochtend een post online gooien met ''Vandaag op InsideGamer'' zodat je snel kan zien of er leuke artikelen/reviews online komen op de site. 
Goed om te horen dat de membercontent lekker in de spotlight blijft staan, daar onderscheidt InsideGamer zich van t.o.v. andere media. Volgens mij levert deze content wel minder clicks op dan andere artikelen van InsideGamer. Naast het doorschuiven naar de frontpage zouden jullie deze ook kunnen doorschuiven naar Facebook op een bepaalde manier. Leuk voor zowel jullie als de auteur.

Verder had Simon Zijlemans ooit een idee geschetst in zijn vlogs over een soort talentenjacht, maar dan wel schrijftalenten ;). Leuk idee, helaasch is daar nooit iets van gekomen. misschien een leuk voor Facebook exlusive content? So you thinks you can write :'D.   

Een kleine toevoeging omtrent het laat posten van nieuwtjes: sinds InsideGamer is overgenomen is het wel minder geworden. Dit zal mede komen doordat IG naast Power Unlimited gestationeerd is en dus hun krachten (kunnen) bundelen. Het is trouwens te merken dat je het weekend op je hebt genomen. Vroegâh verscheen er amper een artikel in het weekend, nu is dat aanzienlijk verbeterd, kudos daarvoor Esmee!

Ben benieuwd naar het design en de technische verbeteringen. Martin had destijds een videootje online gegooid wat de gevolgen waren van deze overnamen, helaas was het daarna eng stil hierover. Had trouwens deze vraag al eens eerder gesteld in de comments maar daar is helaas nooit op gereageerd. Ik verwacht binnenkort dus wel een artikeltje over de progressie die gemaakt is op dit gebied. 

PS: Facebook kan ook gelezen worden als Twitter, alhoewel ik merk dat Twitter langzaam leegstroomt. En Instagram niet heel veel toevoegt.

Post was bewerkt op 10 februari 2015, 16:03 door CrimsonChin

Level 8 89%

Nog 105 XP voor level 9

esmeeotter wrote on 9 februari 2015 16:04:

weazel wrote on 9 februari 2015 14:03:

Fair enough! Haha ja in de formele zin van het woord is het niet sociaal nee, toch brengt het mensen bijeen net als hier bijvoorbeeld op het forum, ook een vorm van een 'sociaal' medium :)

En dankjewel!

Ja klopt, ghehe
Beetje drammen toch ;p

Groetjes!

Opperpoes
Level 6 74%

Nog 145 XP voor level 7

CrimsonChin wrote on 10 februari 2015 15:45:

@Esmee

Betreft Facebook: Ik snap dat het belangrijk is dat bij veel posts teruggelinkt moet worden naar de website, aangezien dat jullie inkomstenbron is. Dat is ook een van de voordelen die Facebook kan bieden, namelijk het generen van extra clicks. Zoals je zelf al schetst is het geven van een samenvatting een idee door in 100-200 woorden een samenvatting/preview te geven van het artikel. Maar zorg dan voor een soort cliffhanger, waardoor potentiële bezoekers ook echt getriggerd worden om door te klikken. 

100-woorden reviews kunnen er voor kunnen zorgen dat je minder clicks genereert. In 100 woorden een review geven is als het ware de laatste alinea van een recensie waarin ook de conclusie staat: kopen of niet kopen. Als dit op Facebook staat zou ik geen reden zien om  de hele review te gaan lezen (oftewel te klikken).

Een tagline met ''straks te lezen op de website'' is ook een idee, maar bedenk je wel dat het early access moet blijven. Ik check niet ieder uur mijn Facebook-tijdlijn, dus het kan al snel achterhaald zijn. Je zou bezoekers kunnen vragen wanneer zij vooral hun Facebook checken en daar op anticiperen. Zelf kijk ik vooral 's ochtends bij het ontbijt of in de trein onderweg naar werk/studie. Zorg er vervolgens voor dat op die momenten iets gepost wordt. 

Ik ga er van uit dat jullie per dag wel ongeveer weten welke artikelen en reviews online komen. Op Facebook kan je dan iedere ochtend een post online gooien met ''Vandaag op InsideGamer'' zodat je snel kan zien of er leuke artikelen/reviews online komen op de site. 
Goed om te horen dat de membercontent lekker in de spotlight blijft staan, daar onderscheidt InsideGamer zich van t.o.v. andere media. Volgens mij levert deze content wel minder clicks op dan andere artikelen van InsideGamer. Naast het doorschuiven naar de frontpage zouden jullie deze ook kunnen doorschuiven naar Facebook op een bepaalde manier. Leuk voor zowel jullie als de auteur.

Verder had Simon Zijlemans ooit een idee geschetst in zijn vlogs over een soort talentenjacht, maar dan wel schrijftalenten ;). Leuk idee, helaasch is daar nooit iets van gekomen. misschien een leuk voor Facebook exlusive content? So you thinks you can write :'D.   

Een kleine toevoeging omtrent het laat posten van nieuwtjes: sinds InsideGamer is overgenomen is het wel minder geworden. Dit zal mede komen doordat IG naast Power Unlimited gestationeerd is en dus hun krachten (kunnen) bundelen. Het is trouwens te merken dat je het weekend op je hebt genomen. Vroegâh verscheen er amper een artikel in het weekend, nu is dat aanzienlijk verbeterd, kudos daarvoor Esmee!

Ben benieuwd naar het design en de technische verbeteringen. Martin had destijds een videootje online gegooid wat de gevolgen waren van deze overnamen, helaas was het daarna eng stil hierover. Had trouwens deze vraag al eens eerder gesteld in de comments maar daar is helaas nooit op gereageerd. Ik verwacht binnenkort dus wel een artikeltje over de progressie die gemaakt is op dit gebied. 

PS: Facebook kan ook gelezen worden als Twitter, alhoewel ik merk dat Twitter langzaam leegstroomt. En Instagram niet heel veel toevoegt.

Ik was er keihard op teruggekomen in Commentaar 

Level 15 91%

Nog 277 XP voor level 16

Martin Verschoor wrote on 10 februari 2015 16:03:

CrimsonChin wrote on 10 februari 2015 15:45:

@Esmee

Ik was er keihard op teruggekomen in Commentaar 

Moet eerlijk bekennen dat ik Commentaar niet iedere week kijk :X, welke aflevering/week?

Level 1 50%

Nog 13 XP voor level 2

@Crimson

Cliffhangers is wel een hele goede... Gezien je kwantitatieve en kwalitatieve input, zou je beschikbaar zijn (dit geldt overigens voor alle geïnteresseerden) om deel te nemen aan een panelgesprek hier op kantoor? Ik kan nog geen datum prikken gezien ik vanuit school eerst de nodige research moet doen, maar als ik nu in ieder geval al weet dat er gegadigden zijn dan maakt dat een stuk makkelijker. Panelgesprek is eigenlijk een discussie tussen jullie (waarbij ik me zoveel mogelijk afzijdig houd op het stellen van vragen na) en daar rollen dan goede ideeën uit met betrekking tot de social media.

Vandaag op InsideGamer gaan we doen! Awesome :) ben benieuwd hoe die gaat scoren, maar zal hem vanaf morgen gelijk gaan oppakken. Ik denk dat ik die dan om 9 uur al op Facebook zet (gezien sommige artikelen om 10 uur live gaan). Dankjewel voor die tip!

Membercontent naar (in ieder geval) Facebook is ook een goeie - dan gaat diegene zelf en vrienden het hopelijk ook sharen. De talentenjacht kunnen we weer opstarten ^^ Zelf lijkt het me ook erg leuk om verhalende content te schrijven (ik ben daar beter in dan in reviews) en zo bijvoorbeeld een eigen take op bestaande gamelore of een nieuw personage in een game te schetsen of een vette cross-over tussen anime en games. En de tekenaars onder ons zouden dan bijvoorbeeld een invasie kunnen starten op Pinterest.

Level 15 91%

Nog 277 XP voor level 16

esmeeotter wrote on 10 februari 2015 16:18:

@Crimson

Cliffhangers is wel een hele goede... Gezien je kwantitatieve en kwalitatieve input, zou je beschikbaar zijn (dit geldt overigens voor alle geïnteresseerden) om deel te nemen aan een panelgesprek hier op kantoor? Ik kan nog geen datum prikken gezien ik vanuit school eerst de nodige research moet doen, maar als ik nu in ieder geval al weet dat er gegadigden zijn dan maakt dat een stuk makkelijker. Panelgesprek is eigenlijk een discussie tussen jullie (waarbij ik me zoveel mogelijk afzijdig houd op het stellen van vragen na) en daar rollen dan goede ideeën uit met betrekking tot de social media.

Vandaag op InsideGamer gaan we doen! Awesome :) ben benieuwd hoe die gaat scoren, maar zal hem vanaf morgen gelijk gaan oppakken. Ik denk dat ik die dan om 9 uur al op Facebook zet (gezien sommige artikelen om 10 uur live gaan). Dankjewel voor die tip!

Membercontent naar (in ieder geval) Facebook is ook een goeie - dan gaat diegene zelf en vrienden het hopelijk ook sharen. De talentenjacht kunnen we weer opstarten ^^ Zelf lijkt het me ook erg leuk om verhalende content te schrijven (ik ben daar beter in dan in reviews) en zo bijvoorbeeld een eigen take op bestaande gamelore of een nieuw personage in een game te schetsen of een vette cross-over tussen anime en games. En de tekenaars onder ons zouden dan bijvoorbeeld een invasie kunnen starten op Pinterest.

Glad i could help, mocht je meer vragen hebben dan hoor ik het graag. Ben zelf ook benieuwd wat jullie gaan doen met de tips van iedereen. Ik ga morgen weer -zoals iedere ochtend- de InsideGamer Facebookpagina in de gaten houden!

Als ik jullie kan helpen d.m.v. een panelgesprek dan ben ik bereid daar aan deel te nemen. Wel even een goede datum prikken, aangezien ik zelf ook nog studeer ;).

Post was bewerkt op 10 februari 2015, 16:47 door CrimsonChin

Level 1 50%

Nog 13 XP voor level 2

@Crimson

Yes ga ik voor zorgen :D (datumprikker.nl is best wel aan uitkomst daarmee)
En desnoods pikken we een andere locatie en doen we het 's avonds als dat voor iedereen (die deel wil en gaat nemen) uitkomt ^^

Level 33 98%

Nog 299 XP voor level 34

esmeeotter wrote on 10 februari 2015 13:09:

Hey Little C,

Dankje voor je uitgebreide feedback! Ons idee is om IG transmediaal te maken. Dit houdt in: elk (sociaal) platform staat op zich en vertelt een verhaal, maar samen vorm het een geheel. Ofwel, we kunnen erover denken om aparte (korte) artikelen voor Facebook te schrijven, zodat het voor IG'ers die zich enigszins met Facebook bezighouden van toegevoegde waarde is om ons te volgen.

Het klopt inderdaad dat makkelijke content scoort op Facebook: een kort grappig filmpje, 'controversiële' onderwerpen (richting console war bijvoorbeeld) en gerecycled materiaal uit de WTF-update. Echter is een middenweg zoals jij aangeeft toffer, want het draagt wel jullie/onze naam als merk, en onze uitstraling kan beter over alle platformen uitgespreid zoveel mogelijk hetzelfde zijn om zo hopelijk meer gezellige mensen bij de community te betrekken :) vooral met IG 5 wanneer de focus meer op de community komt te liggen.

Geen probleem en dat lijkt me de juiste visie. Blij te horen dat community terug in het licht komt te staan bij IG5.

esmeeotter wrote on 10 februari 2015 13:09:

En groetjes is een beetje een tik van me, constant de neiging om dat onder nieuwsberichten te zetten :') geen idee waarom, maar thanks :P

Haha geeft niet.

Level 33 98%

Nog 299 XP voor level 34

esmeeotter wrote on 10 februari 2015 15:05:

It is the CrimsonChin! :)

Ah super, dat is een goed idee met Facebook. Zie je die early access voor je als bijvoorbeeld: nieuws wordt geschreven maar op Facebook knallen we alvast een samenvatting eruit of een tagline met "straks te lezen op de website"? Het is wel belangrijk dat bij veel posts teruggelinkt wordt naar de website, dus dat zou zich er goed voor lenen. En misschien 100-woorden reviews? Dat is dan wel in principe dezelfde content als op de website, dus ik weet niet hoe je daar tegenover zou staan.

Ja klopt, oud nieuws is wel een dingetje helaas. Gelukkig neem ik sinds januari de weekenden op me, zodat er dan ook nieuws verschijnt en dat niet op maandag nog eens opgepakt moet worden. Wel zitten we nou eenmaal met een tijdsverschil. De Japanse en Engelse websites die er het eerst mee komen zijn dan wakker, wij slapen bijvoorbeeld nog. Het is ook vanuit onze capaciteit gezien daarom niet mogelijk om er altijd zo snel mogelijk bij te zijn, zoals 's avonds. Wel zitten we 's avonds bijvoorbeeld met een Nintendo Direct achter de pc. Soms moet er ook een afweging gemaakt worden: belangrijk nieuws eerst, vervolgens minder belangrijk, en als er die dag al veel op de website staat of de tijd is om dan verplaatst het overgebleven nieuws zich naar de volgende dag, mits het dan rustiger is, om het alsnog wel leesbaar te hebben voor jullie.

Plaats zelfgegenereerde content altijd boven snelheid van nieuwtjes. Je zal áltijd enkele zeiksnorren hebben die zeggen "dat je dat nieuws x aantal geleden ook op andere site kon lezen" (en als je al een tijdje op de website zit, dan weet je ook wie dat zijn, want het zijn vaak dezelfden) maar dan kan je verwijzen naar unieke content: (video)reviews, previews, perstripjes + bijhorende artikelen/video's, rubrieken, ... die veel tijd innemen maar belangrijker zijn in jullie ogen, én naar de feiten die je nu zelf opsomt, nl. het tijdsverschil en het feit dat praktisch alles nu ook gewoon via NeoGAF wordt verspreid, en het dus altijd wat later opgepikt zal worden.

Het zou ook geen slecht idee zijn om de nieuwe policy in een artikel te gooien, en zeker te highlighten bij het verschijnen van nieuwe versie (IG5). Misschien ook de algemene visie van IG eens verwoorden en deze tekst een mooi plaatsje geven in de nieuwe versie (zowel op het forum als frontpage). Dat lijkt me trouwens ook een punt wat nauw aansluit bij je nadenken over sociale media e.d.: de visie die IG wilt inslaan vanaf nu. Focus op community... wat betekent dat? Hoe zien jullie dat? Wat verwachten jullie zelf van de community en wat eisen jullie als redactie van jezelf? 

Zeker voor lancering van nieuwe site moet dit even duidelijk worden - en achteraf natuurlijk ook naar gestreefd worden.

Level 1 50%

Nog 13 XP voor level 2

Als ik jou ook voor een toekomstig panelgesprek kan strikken ben ik blij :) Lekker veel input, echt top! Ik las het al uit meerdere hoeken: je komt hier niet voor het nieuws maar voor de sfeer, dus die sfeerbeleving is belangrijk om bovenaan de prioriteitenlijst te hebben staan (waar het plaatsen van die unieke content dus onder valt).

Ik ben morgen helaas niet op kantoor om het met Martin door te nemen, maar die zal dit zelf ook zien. We schakelen terug naar je over hoe en wat met betrekking tot het verduidelijken van onze policy :D

Level 14 97%

Nog 61 XP voor level 15

Ik volg IG op Facebook en Twitter. Alleen de belangrijkste nieuwtjes vind ik interessant, maar zoals al wordt gezegd moeten jullie benadrukken waarin jullie je onderscheiden. Reviews, artikelen en videospecials moeten naar mijn mening vooral geplaatst worden.

Daarnaast vind ik het ook altijd leuk als we foto's zien van aankomende prijsvragen of grappige dingen die gebeuren op de redactie.

Level 1 50%

Nog 13 XP voor level 2

Jack O wrote on 11 februari 2015 08:56:

Ik volg IG op Facebook en Twitter. Alleen de belangrijkste nieuwtjes vind ik interessant, maar zoals al wordt gezegd moeten jullie benadrukken waarin jullie je onderscheiden. Reviews, artikelen en videospecials moeten naar mijn mening vooral geplaatst worden.

Daarnaast vind ik het ook altijd leuk als we foto's zien van aankomende prijsvragen of grappige dingen die gebeuren op de redactie.

Goed om te weten, dankjewel voor je feedback! In welke vorm zie jij het liefst een verwijzing naar de review? Een tagline, een conclusie of een korte tekst die wel informeert maar ook nieuwsgierig maakt (of anders, namelijk).

De redactie mag inderdaad wel wat meer in beeld komen, ook op foto dan, daar wordt altijd leuk op gereageerd. Eens kijken wat haalbaar is (gezien grappige dingen vaak net voorbij zijn voor je je camera kan grijpen haha).

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.