Social Media voor IG

Level 1 50%

Nog 13 XP voor level 2

@Crimson Ik heb beide op Facebook en op Twitter "Vandaag op InsideGamer" uitstaan, eens kijken op welk platform hij het beter zal doen (het is lekker hapklaar voor Twitter, maar voelt wat geforceerd op Facebook imho, maar daar valt wel een weg in te vinden).

Level 11 90%

Nog 173 XP voor level 12

Ik wilde ook dingen posten hier, maar ik ben het eens met LittleC. De bedrijven waar ik social media plannen voor heb geschreven maakten de fout om het als EXTRA kanaal te gebruiken i.p.v. UNIEK kanaal. Kortom, heel plat gezegd, er zijn tomaten in de aanbieding en dat kan ik ook op Facebook knallen dat ze in de aanbieding zijn. NEEN! Zorg ervoor dat Facebook uniek is, dat het iets toevoegt. Dat is ook het kernprincipe van transmedia storytelling. Elk kanaal, of elk medium, voegt iets toe (je zult vast Henry Jenkins wel hebben gelezen). 

Maar goed, succes!

Level 14 97%

Nog 61 XP voor level 15

Ik denk dat een korte conclusie die je wel naar de site 'lokt' het beste is. Ik merk zelf dat ik het fijn vind als ik geen tijd heb om een review te lezen, maar wel alvast het oordeel weet. Als ik wel tijd heb, moet er wel een reden zijn om naar de site te komen. Een soort one-liner zoals IGN ze vaak gebruikt lijkt me ideaal. (Pokémon ORAS 3DS - Too much water)

Ik zag ook de tweet al over wat vandaag op IG te verwachten is. Als jullie de artikelen ook nog los tweeten met een linkje erbij, dan vergeten mensen niet daadwerkelijk te kijken :)

Level 11 84%

Nog 279 XP voor level 12

Ik vind de filmpjes altijd wel leuk, laatst die van Skyrim lockpicking en een tijdje terug iemand in GTA die een stunt deed van een gebouw. Gewoon simpele game gerelateerde clips, dat kunnen mensen altijd wel waarderen.

Een link naar bijvoorbeeld een nieuwsartikel vind ik niet nodig, die zie ik zelf elke dag al op de website.

Level 7 94%

Nog 44 XP voor level 8

Over Snapchat: ga een tijdje The Verge volgen op snapchat. (therealverge) Zij doen dat echt heel leuk. En Snapchat kun je natuurlijk niet met Instagram vergelijken.

Level 1 50%

Nog 13 XP voor level 2

@Jack O

Goeie, de tweet moest verwijderd worden omdat The Order-preview de Heroes-recensie vervangt (best jammer ergens dat tweets niet bewerkt kunnen worden, maar daar moeten we maar rekening mee houden), maar morgen doen we poging 2 haha.

@Twix Ik merk bij die filmpjes dat ze inderdaad goed scoren, maar dat de kans dat iemand 'hide all posts' of 'unlike page' aanvinkt is aanzienlijk groter dan bij het doorplaatsen van nieuws (waar dat in zijn geheel niet gebeurt) - maar de filmpjes leveren op zijn beurt ook wel weer likes voor op de pagina op. Die filmpjes doen het zo te zien ook beter vanaf vrijdagavond tot zondagmiddag, dus misschien is het eerder casual content voor het weekend en om het dan doordeweeks wat serieuzer te houden, wellicht. Gaan we uitzoeken ^^

En thanks netwerkkabel :) ik voeg hem toe aan mijn watchlist!

Level 33 98%

Nog 299 XP voor level 34

esmeeotter wrote on 10 februari 2015 23:48:

Als ik jou ook voor een toekomstig panelgesprek kan strikken ben ik blij :) 

I'm game.

Ik moet wel zeggen dat mijn kracht van input leveren ligt bij dingen waar ik wel eens over na heb gedacht - zoals over bijvoorbeeld IG. FB en andere social media hou ik me niet al te veel mee bezig zoals je kon lezen in mijn eerste post hier, dus ben ik ook niet helemaal in thuis. 

Ik zeg het maar alvast.

Level 1 50%

Nog 13 XP voor level 2

LittleC wrote on 12 februari 2015 22:25:

esmeeotter wrote on 10 februari 2015 23:48:

Als ik jou ook voor een toekomstig panelgesprek kan strikken ben ik blij :) 

I'm game.

Ik moet wel zeggen dat mijn kracht van input leveren ligt bij dingen waar ik wel eens over na heb gedacht - zoals over bijvoorbeeld IG. FB en andere social media hou ik me niet al te veel mee bezig zoals je kon lezen in mijn eerste post hier, dus ben ik ook niet helemaal in thuis. 

Ik zeg het maar alvast.

Prima :) Ik cover de social media en dan kun jij uit je IG-standpunt meedenken welke ideeën wel/niet passen, over de tone of voice, type content etc. Daarbij is het aan mij om een duidelijk beeld te schetsen tegen die tijd van wat we voor ogen hebben. Komt helemaal goed ^_^ Super!

Level 33 98%

Nog 299 XP voor level 34

Level 6 99%

Nog 4 XP voor level 7

esmeeotter wrote on 9 februari 2015 13:04:

Hoihoi!

Ik ga de komende vijf maanden aan de slag met de social media strategie voor InsideGamer (sowieso Facebook, Twitter, Instagram en misschien Google+). Ik ga daar uitgebreid onderzoek naar doen, maar allereerst vraag ik me af hoeveel van de community de social media van IG ook volgt (gezien het een wat andere doelgroep lijkt te zijn op Facebook bijvoorbeeld).

Dus: volg je InsideGamer_NL al op Twitter? Zo niet, is daar een specifieke reden voor?
Like je InsideGamer al op Facebook (en staat deze aan voor je newsfeed)? Zo niet, waarom niet?

Ik ben erg benieuwd naar welk type content je zelf zou wensen op de social media en of je het überhaupt van toegevoegde waarde vindt. Voor wie graag betrokken wil worden bij het proces, laat dit in de reacties weten, dan benader ik je wanneer de daadwerkelijke fieldresearch van start gaat :)

Groetjes en bedankt!

Ik like IG wel op FB, maar voor mij is het eigenlijk niet van toegevoegde waarde aangezien ik de site al dagelijks bezoek.  Ik zie dan ook geen enkele reden voor 'Vaste bezoekers' om veelal gebruik te maken van de Social media van IG. Aangezien zij de artikelen, reviews en video's toch wel meekrijgen. En het zou ook een beetje 'fout' voelen als sommige content exclusief zou zijn voor social media.

Ik vind het dan ook handiger voor het 'casual' publiek dat niet dagelijks op IG komt, zo krijgen zij toch nog het grote nieuws, reviews etc mee en zullen zij dus meer op IG komen.  Wat wel een mogelijkheid is om meer te doen met de visie van IG op social media, de Community dus, wat willen jullie hiermee? Denken jullie dan aan het forum, member content, iets anders, of allebei? Dit is voor veel mensen denk ik nog erg onduidelijk.

Verder wil ik best wel medewerking verlenen voor dit 'experiment', ik wilwel zien of je me toch weet te overtuigen .

Level 33 98%

Nog 299 XP voor level 34

Shuckles wrote on 13 februari 2015 19:33:

Verder wil ik best wel medewerking verlenen voor dit 'experiment', ik wil wel zien of je me toch weet te overtuigen .

Je bent niet de enige Shucklesssss

Ben wel benieuwd. Hoge druk op Esmee haar schouders nu 

Level 1 50%

Nog 13 XP voor level 2

Ik voel de druk!

Ik zie bij KLM of Facebook dat ze Engelse en Nederlandse teksten afwisselen. Nu zijn wij een Nederlandse site (ondanks de naam), maar misschien dat dit voor Facebook wel een inzetbare strategie is, bijvoorbeeld korte Engelse versies van gamerecensies (doorlinken naar de website gaat hier echter wel verloren en het uiteindelijke doel is meer bezoek naar de website en de groei van een gezellige community, maar het zou wel passen bij het uniek gebruiken van een sociaal media kanaal).

PS: @LittleC, er waren twee Harley Quinns op Tsunacon gisteren :)

Level 15 99%

Nog 28 XP voor level 16

Even mijn kleine input voor je plan, Esmee.

Mijn punt is een beetje afhankelijk van de (indeling van de) nieuwe website. Op dit moment is het door technische beperkingen lastig om membercontent door te plaatsen naar jullie frontpage. Ik heb begrepen van Martin dat membercontent echt een focuspunt moet worden in de nieuwe versie van IG. Maar ik denk dat het doorplaatsen van goeie membercontent op social media bijna een must moet zijn.

Membercontent is uniek! Ik ken geen enkele andere site met een groep jongens en meiden die zulke toffe en hoogwaardige content maakt. Dat is een unique selling point voor IG en dat mag je best van de toren blazen op social media. Ikzelf kreeg een paar leuke reacties op de posters die ik heb gemaakt naar aanleiding van jullie berichtje erover op Facebook. Het levert vast een paar extra views en reacties op en dat is voor elke maker van de membercontent veel waard.

Daarnaast is het denk ik content die een boel (potentiële nieuwe) bezoekers aanspreekt. Top-zoveel lijstjes doen het natuurlijk altijd goed en er is laatst een memberartikel gepost die inhaakte op re-reviews. Het bespreken van een game als ie al een tijd uit is. Memberrecensies voldoen in mijn ogen behoorlijk goed aan deze behoefte.

Er staat nu bijvoorbeeld een recensie op de frontpage van The Elder Scrolls Online. De kwaliteit even daargelaten, het is hartstikke interessant wat de mening van iemand anders is, een tijd na de release. Een systeem waarin je elke membercontent die behoorlijke kwaliteit heeft makkelijk kan doorlussen naar sociale media lijkt me dus interessant voor in je plan.

Level 1 50%

Nog 13 XP voor level 2

Hey Mr Awesome,

Dankjewel voor je input! Mee eens, de membercontent is hier echt tof om te lezen/bekijken en vaak ook van goede kwaliteit. Die eerste post was een experiment, dus goed om te horen dat je daar engagement op kreeg! - gezien wij geen likes/reacties erop hebben en dus lijkt het alsof het niet goed scoort. Het is een mooi stuk om te blijven pushen, ook alvorens de nieuwe website komt (laten we het klaarstomen noemen). Als we daarmee veel nieuwe bezoekers aantrekken is dat een mooie overgang, gezien de focus vanaf nu duidelijker wordt in ieder geval op de sociale media kanalen (en dan later de website wegens het technische gedeelte, maar dan is in ieder geval de ruggengraat er alvast).

Level 1 50%

Nog 13 XP voor level 2

esmeeotter wrote on 16 februari 2015 11:23:

Ik zie bij KLM of Facebook dat ze Engelse en Nederlandse teksten afwisselen. Nu zijn wij een Nederlandse site (ondanks de naam), maar misschien dat dit voor Facebook wel een inzetbare strategie is, bijvoorbeeld korte Engelse versies van gamerecensies (doorlinken naar de website gaat hier echter wel verloren en het uiteindelijke doel is meer bezoek naar de website en de groei van een gezellige community, maar het zou wel passen bij het uniek gebruiken van een sociaal media kanaal).

Ik ben hier wel erg benieuwd naar ^^

Level 5 89%

Nog 42 XP voor level 6

Ik zou geen wonderen van Google+ verwachten qua interactie. Het wordt je als gebruiker maar opgedrongen, maar relatief weinig mensen die er actief gebruik van maken, afgezien van het reactiesysteem van YouTube dat eraan gekoppeld zit

Op teveel plekken vertegenwoordigd zijn kan ook averechts werken. Merkmoeheid, kwaliteitsverlies, etc. Ook in termen van hoeveelheid content per dag. Te weing content is te weinig interactie, teveel content kan voor irritatie zorgen.

Vanzelfsprekend geen copy-paste verhalen gebruiken, kurkdroge omschrijvingen of "wij van WC-eend" praatjes vermijden, hou het persoonlijk en schuif redacteuren naar voren voor een eigen inbreng. Er zit een verschil in tussen enkel het plaatsen van een video waarin de personage op het meest ongelukkig moment afgeschoten wordt of een persoonlijke tekst toevoegen in de trant van "Net weer even X opgestart en natuurlijk gaat het op het allerlaatste moment helemaal mis" (incentive-to-action)

Level 1 50%

Nog 13 XP voor level 2

@Demonitzu

Dankjewel voor je inbreng! Google Plus is inderdaad meer voor zoekmachine-relevantie, ik zie er weinig respons op. Dat is een goeie, liever een aantal kanalen die sterk staan dan vele kanalen die het net niet zijn.

Thanks voor de incentive-to-action tip, dat leest veel fijner/maakt nieuwsgieriger dan wat ik normaal erbij zet :D

Level 1 50%

Nog 13 XP voor level 2

Het beeld dat ik momenteel voor ogen heb (maar nog moet onderbouwen - loop momenteel even tegen een muur aan qua late deadlines van school voor ze eindelijk feedback geven en we officieel met ons onderzoek mogen starten):

Twitter - Doorplaatsen van 'hot' nieuws, reviews AAA-titels (Dit scoort nou eenmaal goed, te zien in Twitter Analytics), foto's redacteuren zo nu en dan (kan doorgepost vanaf Instagram) en screenshots. Altijd beeld bij tekst, zo vaak mogelijk link naar website. Contact consument ook belangrijk (op tijd reageren, retweeten waar InsideGamerNL genoemd wordt)

Pinterest - Voornamelijk vrouwelijk publiek, dus momenteel hebben de borden nogal wat vrouwelijke touches, maar ikzelf vind IG een vrouwtoegankelijke website (als we de aloude jongen-meisje discussie qua games erbij willen pakken) en we kunnen er nog veel meer aantrekken

YouTube - Verzameling filmpjes naast eigen content (zat te denken aan eSports, maar ook cosplay - opnieuw een potentiële doelgroep, de cosplayers)

Google+ - IG zit nu in een paar communities (waaronder Cosplay, yeuy) en plaatst wat 'belangrijk' nieuws door en zo veel mogelijk artikelen van de redacteuren. Gezien Google+ op dit moment enkel voor SEO gebruikt wordt, maar hier wil ik wel een unieke twist op gaan vinden gezien het aantal gebruikers blijft stijgen (en om een of andere reden hebben we 50 volgers daar en Gamer.nl 19k...).

Facebook - In het weekend mag de luchtigere content. Een grappig filmpje of stripje/plaatje (filmpjes scoren het beste) op de vrijdagavond of zaterdagmiddag doen het goed. Echter resulteert dit ook in negatieve feedback (unlike page in het ergste geval). Doordeweeks het doorplaatsen van reviews, wat artikelen, membercontent (dit mag ook meer op Twitter, Google+ en Instagram bedenk ik me net), discussies aanwakkeren, contact consument (tijdig reageren op inbox messages waar voorheen minder sprake van was en als pagina wat actiever zijn en reageren op reacties bijvoorbeeld, zodat de Facebook IG-doelgroep meer feeling zeg maar krijgt met IG). Ook foto's.

Instagram: foto's, redacteuren gaan meer op de voorgrond komen. Ik heb gevraagd om foto's wanneer ze hun favo game opstarten of een nieuwe game.

Verdere plannen:
1. Een nieuwe coverfoto voor Facebook, sowieso meer kleur, mag persoonlijker.
2. Een wekelijkse community streamavond (redacteur streamt samen met aantal leden uit de community, bijv Borderlands, Diablo, Minecraft, Halo, etc etc - via het forum deze leden eruit plukken) ik zal de eerste paar try-outs op me nemen als ik de streamsetup thuis werkende krijg
3. 'The road to IG5', laat ik het zo even noemen. We denken over een persoonlijkere insteek/aanwezigheid van de redacteuren op IG (persoonlijke column, uitgebreider profiel, nieuwe redacteurenfoto's bijvoorbeeld met hun favo gamepersonage - dit zijn ideeën op de plank)

Level 1 50%

Nog 13 XP voor level 2

Om de social media wat meer aanwezig te maken hebben we twee ideeën voor de nieuwe website:

- Buttons van social media (Facebook, Twitter, Google+)
- Kleine feed met laatste update (kan bijvoorbeeld ook Pinterest in mee worden genomen)

Wat vinden jullie prettiger?

Level 7 94%

Nog 44 XP voor level 8

Buttons voor social media sowieso. Kun je die kleine feed nog wat meer toelichten?

Level 1 0%

Nog 26 XP voor level 2

esmeeotter wrote on 9 februari 2015 16:02:

Qua merk snap ik dat, het lijkt vaak nogal onpersoonlijk. Wat zou je ervan vinden als InsideGamer vrij persoonlijk zou zijn op de social media? Reageren op vragen, meediscussiëren. Wellicht onder de naam InsideGamer, maar er zit wel een redacteur achter het toetsenbord.

En daar sla je de spijker op de kop. Als je bijvoorbeeld Twitter alleen gebruikt als een afvuurkanon voor links naar IG zal je daar niet veel zieltjes meegaan winnen.

Google+ is ook wel een interessante om te gebruiken. Mede omdat er nog weinig op gebeurt kan je groei-kans daar vrij groot zijn als je het goed aanpakt. Daarentegen is de Nederlandse taal daar wel dood. Daar wordt met name Engels geschreven en gesproken.

Level 11 90%

Nog 173 XP voor level 12

esmeeotter wrote on 19 februari 2015 15:18:

Het beeld dat ik momenteel voor ogen heb (maar nog moet onderbouwen - loop momenteel even tegen een muur aan qua late deadlines van school voor ze eindelijk feedback geven en we officieel met ons onderzoek mogen starten):

Twitter - Doorplaatsen van 'hot' nieuws, reviews AAA-titels (Dit scoort nou eenmaal goed, te zien in Twitter Analytics), foto's redacteuren zo nu en dan (kan doorgepost vanaf Instagram) en screenshots. Altijd beeld bij tekst, zo vaak mogelijk link naar website. Contact consument ook belangrijk (op tijd reageren, retweeten waar InsideGamerNL genoemd wordt)

Pinterest - Voornamelijk vrouwelijk publiek, dus momenteel hebben de borden nogal wat vrouwelijke touches, maar ikzelf vind IG een vrouwtoegankelijke website (als we de aloude jongen-meisje discussie qua games erbij willen pakken) en we kunnen er nog veel meer aantrekken

YouTube - Verzameling filmpjes naast eigen content (zat te denken aan eSports, maar ook cosplay - opnieuw een potentiële doelgroep, de cosplayers)

Google+ - IG zit nu in een paar communities (waaronder Cosplay, yeuy) en plaatst wat 'belangrijk' nieuws door en zo veel mogelijk artikelen van de redacteuren. Gezien Google+ op dit moment enkel voor SEO gebruikt wordt, maar hier wil ik wel een unieke twist op gaan vinden gezien het aantal gebruikers blijft stijgen (en om een of andere reden hebben we 50 volgers daar en Gamer.nl 19k...).

Facebook - In het weekend mag de luchtigere content. Een grappig filmpje of stripje/plaatje (filmpjes scoren het beste) op de vrijdagavond of zaterdagmiddag doen het goed. Echter resulteert dit ook in negatieve feedback (unlike page in het ergste geval). Doordeweeks het doorplaatsen van reviews, wat artikelen, membercontent (dit mag ook meer op Twitter, Google+ en Instagram bedenk ik me net), discussies aanwakkeren, contact consument (tijdig reageren op inbox messages waar voorheen minder sprake van was en als pagina wat actiever zijn en reageren op reacties bijvoorbeeld, zodat de Facebook IG-doelgroep meer feeling zeg maar krijgt met IG). Ook foto's.

Instagram: foto's, redacteuren gaan meer op de voorgrond komen. Ik heb gevraagd om foto's wanneer ze hun favo game opstarten of een nieuwe game.

Verdere plannen:
1. Een nieuwe coverfoto voor Facebook, sowieso meer kleur, mag persoonlijker.
2. Een wekelijkse community streamavond (redacteur streamt samen met aantal leden uit de community, bijv Borderlands, Diablo, Minecraft, Halo, etc etc - via het forum deze leden eruit plukken) ik zal de eerste paar try-outs op me nemen als ik de streamsetup thuis werkende krijg
3. 'The road to IG5', laat ik het zo even noemen. We denken over een persoonlijkere insteek/aanwezigheid van de redacteuren op IG (persoonlijke column, uitgebreider profiel, nieuwe redacteurenfoto's bijvoorbeeld met hun favo gamepersonage - dit zijn ideeën op de plank)

Ok, Esmee, dit is als feedback bedoeld, maar hier komt ie:

Twitter:
Ga Twitter alsjeblieft niet als (zoals hierboven al wordt gezegd) afvuurkanon gebruiken voor links. Tenminste, niet alleen links. Waarom gebruik je Twitter niet voor communicatie met je doelgroep? 'Wat is een leuke game om de maandag mee te typeren?', 'Welke games zijn het best voor ''eventjes tussendoor''?', 'Welke game typeert je humeur?'. Deze vragen klinken misschien als cheap marketing dingetjes, maar het gaat om het principe waar je contact houdt met je doelgroep. Een fundamentele basis voor web 2.0, en dus ook social media, is het tweerichtingsverkeer. Dus niet alleen maar nieuws de wereld in gooien, maar haal informatie uit je volgers. Maak er vervolgens een leuk artikeltje van en zet het op InsideGamer (en dus gelijk unieke content van je eigen volgers). Je moet trouwens ook niet altijd alles retweeten waar InsideGamerNL in staat (ligt aan de inhoud lijkt mij?)

Youtube:
Probeer als InsideGamer zijnde ook filmpjes van je eigen gebruikers te liken, zodat alle volgers van InsideGamer op Youtube dit ook te zien krijgt in hun beginscherm.

Facebook:
Bij uitstek een prachtig platform om tweerichtingsverkeer te bewerkstelligen. Haal informatie uit je fans en communiceer het op je website. Maak unieke Facebook acties of discussies en vat het samen in een artikel die je weer via andere kanalen kan communiceren. Contact met consument, zoals je inbox checken is niet echt deel van een plan, dat is eerder een must (net als op Twitter). Ideeën voor een Facebook actie (kan je ook vragen aan de mensen hier). Photoshop wedstrijdje, beste IG meme, leukste game uitspraak volgens de volgers (bepalen welke de leukste is door likes), gedachtewolkjes online zetten en mensen laten invullen en vervolgens op IG zelf posten met de namen van de winnaars (dus niet enkel Gerard die wat bedenkt. Overigens heb ik dit zelf eens gedaan en was best succesvol. Degene met de meeste likes voor een gedachtewolkje, die wint), noem maar op. Het gaat om de interactie en vooral de terugkoppeling naar de fans. Dat ze zichzelf zien op de website, dat ze iets bijdragen aan 'hun' favoriete website. 

Instagram:
Maak een prachtige actie waar je de foutste filters op bepaalde gamehoesjes gebruikt zodat het ineens een ander spel lijkt. Wat dacht je van Destiny met een oranje-kleurig filter, waardoor het in 1 keer een tropische game lijkt? Leukste filters zet je wederom op de website.

Kortom, niet een plan neerleggen waar wederom sociale media kanalen worden gebruikt als extra kanalen voor linkjes, maar probeer er iets unieks mee te doen. Zorg dat je fans voor jou werken. Als zij op de website staan met hun content, dan zullen zij dit verspreiden naar hun vrienden en krijg je ook meer fans/likes/volgers.

Level 1 50%

Nog 13 XP voor level 2

xNetwerkkabel wrote on 24 februari 2015 13:00:

Buttons voor social media sowieso. Kun je die kleine feed nog wat meer toelichten?

De kleine feed heb ik zelf voor ogen dat je niet voor elk sociaal medium een feed-blokje hebt, maar een feed-blokje waar de laatste Tweet/Facebook-post/Google+ op verschijnt waar je vervolgens op kunt klikken om naar de site van het betreffende medium te gaan

Level 1 50%

Nog 13 XP voor level 2

@Niels
Niet alles retweeten is logisch, maar ook hier dient een plan voor opgesteld te worden, net als voor het reageren op mensen. Dit dient zeker wel in een social media plan te staan, niet alleen content maar ook communicatie - waar social media op draaien.

Is ook niet de bedoeling dat het links doorposten is, zoals ik al eerder stelde.

Dat van de filters is een leuk idee.

Level 1 50%

Nog 13 XP voor level 2

DeadOrb1t wrote on 24 februari 2015 13:31:

esmeeotter wrote on 9 februari 2015 16:02:

Qua merk snap ik dat, het lijkt vaak nogal onpersoonlijk. Wat zou je ervan vinden als InsideGamer vrij persoonlijk zou zijn op de social media? Reageren op vragen, meediscussiëren. Wellicht onder de naam InsideGamer, maar er zit wel een redacteur achter het toetsenbord.

En daar sla je de spijker op de kop. Als je bijvoorbeeld Twitter alleen gebruikt als een afvuurkanon voor links naar IG zal je daar niet veel zieltjes meegaan winnen.

Google+ is ook wel een interessante om te gebruiken. Mede omdat er nog weinig op gebeurt kan je groei-kans daar vrij groot zijn als je het goed aanpakt. Daarentegen is de Nederlandse taal daar wel dood. Daar wordt met name Engels geschreven en gesproken.

Helaas blijven we vooralsnog, ondanks mijn voorlopige pogingen, nog steeds op 50 volgers steken haha. Maar daar zit inderdaad een mooie groei-kans, nu moet ik enkel de parel nog ontdekken. Het posten van relevante content in communities scoort goed maar is inderdaad vrijwel alleen maar Engels dus wordt het nu beperkt tot een plaatje/foto met een kort stukje Engelse tekst zonder link in communities en Nederlandse tekst op de wall.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.