Social Media voor IG

Level 1 0%

Nog 26 XP voor level 2

hoi  |||

Level 3 87%

Nog 20 XP voor level 4

Hee Esmee,

Ik weet dat het wat laat is, in het begin van de discussie zag ik niet zoveel potentie in het gebruik van verschillende social media. Maar na wat zeer nuttige reacties hier ben ik toch van mening verandert. Sommige dingen die ik zeg zullen misschien herhalingen zijn maar anyways:

Facebook: Inderdaad kun je hier leuke filmpjes plaatsen, maar denk ook aan "hoogtepunten van een stream". Ik las dat jij dit weer meer wilt gaan doen, leuk (je moet het niveau van de gemiddelde Insidegamer stream wel iets omhoog tillen naar mijn mening). Naast die leuke filmpjes en hoogtepunten kun je hier ook jullie USP promoten, bijvoorbeeld door door te linken naar de member content van de maand of gewoon naar content waarvan jullie denken hé dit is iets vet. De site is nu natuurlijk kapot maar misschien wel een idee. Verder kun je hier meer aandacht vangen voor prijsvragen (wat jullie wss al doen).
Ikzelf volg jullie niet op FB. Dan is de vraag, wat kan mij overtuigen jullie te gaan volgen. Ik refresh jullie site vrijwel de hele dag dus veel mis ik niet, misschien zouden die hoogtepunten van streams een unique feature kunnen zijn van FB, niet iets wat je echt gaat missen als vaste klant maar wel iets wat nieuwe leden kan trekken en meer volgers op FB kan vergaren. Ik denk niet dat het aantal likes op FB erg belangrijk is, maar meer dat het nieuwe mensen kan doorsluizen en als jullie content goed is krijgen jullie vanzelf wel meer likes.

Twitter -> Ik denk dat hier veel valt te winnen. Zoals eerder genoemd is dit het platform voor kort direct contact met je leden. Kijk hoe bepaalde klantenservices(plural) het aanpakken, ik gebruik twitter niet heel veel meer, heb het vroeger meer gebruikt maar als ik het gebruik is het vaak om contact met een bepaalde site of bedrijf te krijgen.
Wat jullie kunnen posten naast deze reacties, idd foto's doorgepost van instagram, bijvoorbeeld af en toe een foto van jullie op de redactie sturen dat jullie hard aan het werk zijn. Daarnaast kan af en toe een linkje plaatsen naar een populair item denk geen kwaad wat betreft de mensen die jullie al volgen en zoals je zelf aangeeft is het effectief dus dat vooral doen. Hier kun je ook je streams aankondigen.

Naast Twitter en Facebook zit ik zelf niet echt op social media. Instagram kan wel leuk zijn mits je het goed gebruikt.

Ik zag alleen je eerste reactie: "Snapchat en Instagram zijn toch soort hetzelfde" hoop dat je het verschil nu wel weet nu je wat verder bent met je onderzoek. Laat ons ook weten hoe je nu verder gaat? Je bent lekker zichtbaar op Insidegamer! Succes

Level 1 50%

Nog 13 XP voor level 2

Hey Littlenogom! :) (met gebrek aan naam ghehe)

Thanks voor je feedback! Ja ik heb Snapchat uitgeprobeerd en snap er geen kut van om eerlijk te zijn, maar ik zal de doelgroep er wel niet voor zijn, dus dat wordt onderzoeken wat er voor anderen nou wel voor lol aan is.

Met de streams: niveau omhoog tillen. Hoe? :) Ikzelf heb zelden gestreamd en weet niet of ik onder niveau moet verstaan van goh vertel eens wat meer, inhoudelijk over de game, of bijvoorbeeld kwaliteit van het beeld, van de opnameapparatuur (want als ik thuis ga streamen zit ik met vrij crappy uploadsnelheid) et cetera. Niet dat dit met mijn scriptie te maken heeft, maar even ter zijde haha, ik ben nieuwsgierig^^.

Het is inderdaad nog een lastige om met FB daadwerkelijk iets toe te voegen aan de beleving. Maar goed. Ik heb inmiddels de inleiding, interne analyse en voorwoord af (de makkelijkste dingen). Ik ben nu bezig mn Plan van Aanpak aanscherpen, het Theoretisch kader schrijven, de Best Practices onderzoeken (al voor een groot deel gedaan), trends binnen social media (ook aardig mee op weg) en dan het veldonderzoek onder de doelgroep (desk deel is bijna af nu).

Er zijn al wat interessante punten uitgerold. Ik kan binnenkort wel de belangrijkste conclusies met jullie delen, als jullie daar interesse in hebben?

Level 7 94%

Nog 44 XP voor level 8

Tuurlijk hebben we daar interesse in ;)

Level 3 87%

Nog 20 XP voor level 4

Ja zeker delen, zou het interessant vinden wat je ervan maakt. Ehm qua niveau bedoel ik niet zozeer technisch Al is het misschien handig om te zorgen dat dat redelijk is maar al stream jij van huis dan is het allemaal prima.

Maar al kijk ik soms de streams van Insidegamer die vanuit de redactie zijn vind ik het vaak niet heel boeiend, de reacties van de streamers op de comments op twitch zijn soms erg laat, terwijl al kijk je naar de gemiddelde twitch streamer met veel meer kijkers reageren die beter. Ook denk ik soms dat er een beter plan van aanpak achter een stream kan zitten. Het is natuurlijk ook een stukje persoonlijke smaak, ik prefereer een 75% nadruk op games en 25% op beetje geine en slap lullen, kijk toch de stream voor de games. Maar is slechts wat ik vind ;) Ben benieuwd hoe jij het gaat aanpakken. Het beste blijft je eigen stijl erin vinden.

Succes met je werk, ben benieuwd te horen en zien wat je ervan gaat maken.

Groetjes,

Pim (Dat je dat niet uit Littlenogom kon halen!)

Level 1 50%

Nog 13 XP voor level 2

Hot damn, al 148 responses binnen, lekker bezig iedereen! Heel erg bedankt  Er zitten nu al een hoop zeer handige tips bij.

Voor het onderzoek dien ik 2 panelgesprekken te houden, met elk 5 personen. Sommigen van jullie gaven al aan graag mee te willen doen en nu is het moment daar om een datum te prikken!

Mijn open data zijn: woensdag 6 mei, donderdag 7 mei, vrijdag 8 mei en de doordeweekse dagen 13-17 mei. Gezien velen van jullie studeren en/of werken, lijkt het mij handig om dit meer richting de avond te plannen, zo vanaf half zes. Het panelgesprek neemt geschat 1,5 uur in beslag. Niet gevreesd, we zorgen goed voor jullie met een hapje en een drankje.

Twee dingetjes: het is hier op locatie in Haarlem, waar ons kantoor gevestigd zit, en in ieder geval de audio wordt opgenomen. Van school uit moet het audiovisueel worden opgenomen – mocht iemand hier problemen mee willen hebben dan zetten we diegene bijvoorbeeld met zijn of haar rug naar de camera, daar werken we wel omheen. Overigens wordt het materiaal alleen intern bij de scriptie bekeken en verder niet verstrekt aan anderen.

Dus:
Who’s in!?
En:

Welke data komen jou het beste uit?

Level 33 98%

Nog 299 XP voor level 34

Oh, woeps. Ik had verwacht dat het gesprek via internetkanalen zoals Skype zou gaan. 

...

typte ik net serieus 'woeps'?

Level 3 87%

Nog 20 XP voor level 4

Geen idee waar ik dat kon aangeven maar ik kan best al heb je mensen nodig. Woon vlakbij Haarlem, als jullie een beetje bereikbaar zijn met OV stel ik me beschikbaar ;)

-Pim-

Level 1 50%

Nog 13 XP voor level 2

@littlenogom Super! We zijn goed bereikbaar met bus :) Kun je alle data of heb je voorkeur?

@LittleC Dat is helaas niet toegestaan vanuit school en ook niet handig ~ door elkaar praten, afleiding door het scherm en in-person kan ik fysiek dingen laten zien.

Level 14 97%

Nog 61 XP voor level 15

Ik heb die week van 6 mei vrij, maar er staat van alles in de planning. Ik wil dus wel graag, maar nog geen idee of ik kan. Ik laat het weten!

Level 3 87%

Nog 20 XP voor level 4

Ik kan in principe alle data

Level 1 50%

Nog 13 XP voor level 2

Top! Dankjulliewel beide ^^ Als ik er nog 3 vind kunnen we gaan plannen!

Level 33 98%

Nog 299 XP voor level 34

esmeeotter wrote on 23 april 2015 09:40:

@LittleC Dat is helaas niet toegestaan vanuit school en ook niet handig ~ door elkaar praten, afleiding door het scherm en in-person kan ik fysiek dingen laten zien.

Ik begrijp het hoor, maar dan kan ik er moeilijk bij zijn.

Level 21 91%

Nog 553 XP voor level 22

esmeeotter wrote on 18 maart 2015 21:55:

Hey Littlenogom! :) (met gebrek aan naam ghehe)

Thanks voor je feedback! Ja ik heb Snapchat uitgeprobeerd en snap er geen kut van om eerlijk te zijn, maar ik zal de doelgroep er wel niet voor zijn, dus dat wordt onderzoeken wat er voor anderen nou wel voor lol aan is.

Met de streams: niveau omhoog tillen. Hoe? :) Ikzelf heb zelden gestreamd en weet niet of ik onder niveau moet verstaan van goh vertel eens wat meer, inhoudelijk over de game, of bijvoorbeeld kwaliteit van het beeld, van de opnameapparatuur (want als ik thuis ga streamen zit ik met vrij crappy uploadsnelheid) et cetera. Niet dat dit met mijn scriptie te maken heeft, maar even ter zijde haha, ik ben nieuwsgierig^^.

Het is inderdaad nog een lastige om met FB daadwerkelijk iets toe te voegen aan de beleving. Maar goed. Ik heb inmiddels de inleiding, interne analyse en voorwoord af (de makkelijkste dingen). Ik ben nu bezig mn Plan van Aanpak aanscherpen, het Theoretisch kader schrijven, de Best Practices onderzoeken (al voor een groot deel gedaan), trends binnen social media (ook aardig mee op weg) en dan het veldonderzoek onder de doelgroep (desk deel is bijna af nu).

Er zijn al wat interessante punten uitgerold. Ik kan binnenkort wel de belangrijkste conclusies met jullie delen, als jullie daar interesse in hebben?

Wat is precies je doel van dit onderzoek? Wil je een marketingplan maken, een strategie verzinnen voor social media, of alleen in kaart brengen hoe de doelgroep actief is op social media zonder hier een strategie of marketingplan voor te maken?

Ik heb de enquête ook ingevuld, ik ben wel benieuwd naar wat punten die al zijn opgevallen! Hoe hoog heb je de betrouwbaarheid gemaakt trouwens, want ik neem aan dat het alleen om online enquêtes gaat? Succes in iedere geval :P

Level 1 50%

Nog 13 XP voor level 2

@mdog
95% betrouwbaarheid, maar de enquêtes stromen zo hard binnen dat we mogelijk tegen 99% aan gaan zitten.

Mijn doel is het opzetten van een social media strategie, een die de website met de kanalen verbindt. De bedoeling is dat alles eenzelfde iets gaat uitstralen (de vormgeving wijkt nu nog af met het oog op IG5 bijvoorbeeld, maar ook de stijl zelf). De kanalen moeten iets unieks toevoegen, dan wel de website ondersteunen - gezien de website de centrale pilaar is voor velen.

Hiervoor stel ik een contentplan op met guidelines: wat verschijnt per kanaal, wanneer, door wie en hoe?

Er is al veel meer uit de enquêtes gerold, waar ik later dieper op in zal gaan, maar eerst wil ik een koppeling met de panelgesprekken om een vollediger, uitgetekend beeld te krijgen.

Level 21 91%

Nog 553 XP voor level 22

Cool, ik had al het idee dat veel mensen van zich willen laten horen :P Een social media strategie kan echt heel handig zijn. Ik zie heel veel bedrijven waarbij Facebook een totaal andere wereld lijkt dan de website zelf, en het is natuurlijk mooi als het inderdaad eenzelfde iets gaat uitstralen. Ik ben wel benieuwd wat de toegevoegde waarde van social media is voor IG. Heel veel bedrijven hebben een Facebook account, alleen maar om het hebben ervan. Het voegt niets toe, ze plaatsen leuke dingetjes maar niet meer dan dat. Ik ben benieuwd naar het resultaat! Plaats je de conclusies uit je scriptie ook in dit forum of op de homepage?

Level 1 50%

Nog 13 XP voor level 2

Ik ga de resultaten zeker met jullie delen, gezien een deel van jullie me er flink mee geholpen heeft :) Dan hebben jullie gelijk inzicht in wat onze plannen zijn voor de social media en hoe dat naast de website gaat staan!

Level 1 50%

Nog 13 XP voor level 2

Zijn er meer mensen die kunnen? Ik heb er sowieso echt nog 3 nodig

Level 1 50%

Nog 13 XP voor level 2

Het is trouwens 6,7,8 mei en 11-15 (niet 13-17) mei

Level 11 86%

Nog 248 XP voor level 12

Ik zou graag meer over jullie willen weten. Wat is jullie motivatie en waarom zijn jullie gamers. Ook zou ik graag iedere dag/week een column willen lezen over een onderwerp dat belangrijk was in de week. En dat via social media te verspreiden. Ook zou ik meer foto's of korter filmpjes willen zien van achter de schermen op social media. Ook misschien vaste rubrieken op bepaalde dagen lijken mij belangrijk voor social media. Voor de rest ik gebruik meer twitter. En ik klik zelf meer op de links met artikelen waar ik bij denk dat het interessant is voor mij.

Level 1 50%

Nog 13 XP voor level 2

@Angnos kun en wil je meedoen aan een panelgesprek?

Level 11 86%

Nog 248 XP voor level 12

Ja lijk mij wel wil wel natuurlijk weten wanneer precies de datum is dan kan ik vrij vragen voor mij werk. Dan pas kan ik echt zeggen dat ik kan. En wat word er eigenlijk verwacht van de panel leden? En worden de adviezen gebruikt met de site?

Level 1 50%

Nog 13 XP voor level 2

Awesome!

Het is 6, 7, 8, mei of 11-15 mei, in de avond. Als je aangeeft welke data je kan, dan kies ik een datum waarop de meeste mensen kunnen :)
Er wordt verwacht dat je bekend bent met InsideGamer (jij bent onze doelgroep, dus wij willen weten wat je interessant en belangrijk vindt om ons hierop te richten met de sociale media). Ik stel vragen die boven zijn gekomen uit het onderzoek, bijvoorbeeld welke typen content je terug wilt zien op welke kanalen, en jullie geven daar feedback op of roepen nieuwe vragen op.

Hmm wat bedoel je precies met je laatste vraag? De adviezen neem ik mee in mijn scriptie, waarmee ik een social mediastrategie opstel die bij IG past en die gaan we echt invoeren ja :) Dit is gericht op de social media - adviezen en feedback op de website zijn altijd handig, maar niet de focus van de panelgesprekken en mijn scriptie, ik moet echt informatie hebben over de social media^^

Level 11 86%

Nog 248 XP voor level 12

Ik kan niet 6 mei en 13 mei. Voor de rest kan ik wel. Ik hoor later wel wanneer het dan is. Ik volg dit topic en lees alles dus hoor het wel :) En mijn laatste vraag heb je net beantwoord (De adviezen neem ik mee in mijn scriptie, waarmee ik een social mediastrategie opstel die bij IG past en die gaan we echt invoeren ja) ;)

Level 1 50%

Nog 13 XP voor level 2

Top, dankjewel! Kans is heel groot dat het 7 mei wordt, daar heb ik nu 5 mensen voor - even kijken wie nog meer kan en wil, dan kan ik zodanig schuiven dat ik 2 volle panelgesprekken heb zonder overlap :)

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.