Gaming laptop advies nodig

Level 1 0%

Nog 26 XP voor level 2

Ik ben vrij nieuw als het gaat om gamen omdat mijn ouders het niet toestaan veel games op de computer te zetten/kopen thuis. Nu hebben ze me aangeboden om een laptop te kopen waarop ik kan gamen maar ook schoolwerk kan maken. 
Ik heb zelf al wat zitten zoeken (vooral ook dat er goed geheugen en een goede processor in zit). Maar ik heb geen idee wat echt een goede laptop is voor zowel school als gamen. 

Mijn oog viel op de Lenovo Ideapad g70-70 en de Asus r752lav. Heeft iemand hier ervaring mee of eventueel andere tips voor het zoeken en vinden van een geschikte laptop? 

Alvast bedankt!

Level 18 97%

Nog 132 XP voor level 19

Ga naar het forum van Tweakers.net. Stel daar je vraag en geef wat informatie zoals welke games je wil spelen (League of Legends en Minecraft of The Witcher en Battlefield) en laat weten wat voor laptops je al had opgezocht. Daar weten ze vast wel een goede, niet al te dure, laptop aan te raden.

Level 6 80%

Nog 111 XP voor level 7

Koop GEEN Gaminglaptop. Koop een laptop en een desktop. Gaminglaptops gaan niet zo lang mee. 
Tevens kijkend naar wat je hebt uitgekozen, kun je geen zware games mee spelen. Beide bevatten intel graphics.

Level 1 0%

Nog 26 XP voor level 2

Hallo,
Ik heb jullie advies nodig.

Ik weet niet wat voor een laptop ik nodig heb.
Ik weet niet of dat een Game laptop of een 'normale' laptop moet zijn.

Ik ben zelf een youtuber, en daarom heb ik een goede pc nodig waarmee ik goed kan editen en meerdere tabladen te gelijk open kan hebben staan. Hij moet ook 'snel' kunnen renderen.
Ik doe zelf ook aan photoshop en Cinema4d. Dus ik zou ook graag willen dat deze programma's gewoon kunnen werken en gewoon op goede snelheid kunnen renderen.

Ik ga over 2 jaar studeren dus de laptop moet ook wel lang mee kunnen gaan en ook genoeg geheugen hebben voor al mijn documenten en video's.

Ik weet alleen niet of ik daar een game laptop voor nodig heb, of dat het meer een normale laptop moet zijn.

Als een normale laptop beter zou zijn, zouden jullie dan misschien erbij willen zetten waarbij ik op moet letten bij het kopen van deze laptop? Bijv, de juiste processor of videokaart bijv.

Oja, bijna vergeten: Ik speel zelf niet 'PC' games. Maar ik heb wel een Elgato Game Capture. Die het beeld van je console dus opneemt.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen! :)
Mvg,
Tom B.

Moderator
Level 14 98%

Nog 36 XP voor level 15

De rekencapaciteit die nodig is voor gamen is grotendeels ook nodig voor video/foto's bewerken. Zorg er dus voor dat je zowel een goede processor als videokaart hebt. Desktop is altijd beter/goedkoper, maar als je echt een laptop wilt zul je wat dieper in de buidel moeten tasten.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.