Gaming router

Level 7 97%

Nog 19 XP voor level 8

Beste mede members

Zowel mijn broer en ik hebben een playstation 4 thuis, echter krijgen we het niet voor elkaar om beide nat type 2 (of 1) te krijgen. We hebben alles geprobeerd, port forwarding en alle andere mogelijkheden. Nu is mijn vraag aan jullie of er misschien een router is die er gegarandeerd voor kan zorgen dat ik en mijn broer allebei nat type 2 kunnen krijgen.

Wij hebben Ziggo met een ubee 3200EVW modum/router.

Moderator
Level 14 98%

Nog 36 XP voor level 15

Met de router van Ziggo heb ik zelf al de nodige problemen gehad bij vrienden. Op 1 console is 't nog wel werkend te krijgen, maar een 2e is een ramp. Zelf gebruik ik een Asus RT-N66U. Werkt als een trein! Op 2 consoles, laptop en 2 pc's. Wifi gaat helemaal goed.

Level 7 97%

Nog 19 XP voor level 8

Ooh top, super bedankt voor de reactie! En jij hebt ook Ziggo? Wij hebben allebei een kabel, speciaal om beter internet te krijgen.... Ik zal eens even kijken of dit voor ons kan werken!

Moderator
Level 14 98%

Nog 36 XP voor level 15

Ik heb ook Ziggo inderdaad. 120 Mbit/s down en 12 Mbit/s up. Houdt er rekening mee dat je het modem wel in "bridge mode" moet laten zetten door de klantenservice als je een losse router gebruikt. Dit zodat de Ubee modem/router combinatie alleen een modem wordt en de losse router zeg maar alle router taken over neemt.

Level 7 97%

Nog 19 XP voor level 8

Ooh oké. Ik ben niet zo thuis met technische zaken dus ik zal het zeker eens proberen. Mocht het niet werken dan kan ik de router altijd nog terug brengen naar de winkel neem ik aan;)

Echt super bedankt voor je reactie nogmaals! Want ik neem aan dat je dan NAT type 2 hebt op beide consoles? het gaat namelijk om de party chat voor mij en mijn broer op de ps4.

Moderator
Level 14 98%

Nog 36 XP voor level 15

Nat type 2 zegt me weinig, maar ik heb 't even opgezocht. Ik heb zelf een Xbox One en 360 en heb op allebei Open Nat, wat gelijk staat aan NAT Type 0 (volledig open). Dit heb ik uiteraard niet richting mijn PC's geconfigureerd:

NAT Type 1 (Open) – You are either NOT behind a router/firewall OR you have already DMZ enabled. You shouldn’t run into any issues whilst gaming, but this may cause security issues.

NAT Type 2 (Moderate) –Your PS3/PS4 is connected properly and you shouldn’t run into any issues.

NAT Type 3 (Strict) – You may be able to connect to the PSN and perform downloads/updates other functions may not work as intended.

Level 7 97%

Nog 19 XP voor level 8

Oké ja NAT 1 is ook prima natuurlijk. Ik probeer het gewoon en dan zie ik wel wat het oplevert. Komt goed hopelijk;)

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.