[advies] PC upgrade

Level 1 0%

Nog 26 XP voor level 2

Mijn systeem dateert uit 2008 en is wel toe aan een aantal nieuwe impulsen. Het gaat om een acer predator (Ja zo'n oranje ding!). De huidige specs zijn als volgt:

intel q8200
nvidia gtx 260
4gb ram
moederbord idk 

Aangezien ik sinds vorige week helemaal hooked ben aan Heroes of the storm wil ik graag mijn systeem een beetje upgrade. Niet te veel, want ik heb mijn ps4 voor de echte game ervaring. Dit systeem is voornamelijk bedoeld voor HotS, LoL etc. En daarom is mijn budget ook niet erg hoog. Waarschijnlijk is het de videokaart, cpu en moederbord wat vervangen dient te worden. Helaas ben ik hier echt een leek in. En hoop dat een van jullie mij hierbij kan helpen. Het budget ligt ongeveer rond de 200€ (als dat haalbaar is).

alvast bedankt   _O_

Moderator
Level 14 98%

Nog 36 XP voor level 15

Videokaart upgraden zou voldoende kunnen zijn. M'n 2e PC waar HotS prima ook draait heeft een E8400 (ietsiepietsie beter dan de Q8200) en een HD5870. Voor zo'n 120 euro kun je bijvoorbeeld een GTX750 kunnen aanschaffen en dan ben je klaar. Wel even zeker zijn dat je moederbord de videokaart ondersteund, maar dat lijkt mij wel 't geval.

Level 1 0%

Nog 26 XP voor level 2

ja het probleem is alleen dat ik niet weet wat  voor moederbord erin zit.

Moderator
Level 14 98%

Nog 36 XP voor level 15

Staat altijd wel een modelnummer op toch? ;)

Level 1 0%

Nog 26 XP voor level 2

oke, heb het even opgezocht met cpu-z. Het gaat om een "Acer MC72XE" chipset: nforce 780i SLI SPP.

Moderator
Level 14 98%

Nog 36 XP voor level 15

Ik kan heel weinig informatie over dit MB vinden. Zo te zien heeft deze wel meerdere PCI-Express aansluitingen dus zou 't moeten functioneren... Maar 100% zeker ben ik niet. Houdt er ook rekening mee dat je voeding de zwaardere videokaart ook aan moet kunnen.

Level 1 0%

Nog 26 XP voor level 2

Oke, het upgrade vervalt aangezien mijn pc nu echt dood is _O_ 
Ik ga nu dus gewoon wat nieuwe onderdelen kopen. En zat zelf aan deze te denken:
-amd athlon x4 860k 
-msi a78m-e45
-ram (dunno gewoon 4gb ong)
-nvidia GTX750 of ......

is het met dit systeem wel mogelijk om bijv; HotS en LoL gewoon op high minimaal te spelen? Ben niet van plan om er de laatste spellen mee te spelen. 

Of andere suggesties? Hiervoor ben ik ong 260euro kwijt. (incl hdd,ram,cpu,vidkaart,mobo)

Level 6 80%

Nog 111 XP voor level 7

pak intel, geen amd

Level 1 0%

Nog 26 XP voor level 2

dus een intel i3? is beter dan een mad x4 860k / fx 6300 ?

Level 18 97%

Nog 132 XP voor level 19

Forum van Tweakers.net kan je denk ik beter helpen

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.