Geen geluid op Ps3 via HDMI

Level 1 0%

Nog 26 XP voor level 2

hallo,

Ik heb sinds een paar maanden een playstation gekocht en ben er heel erg blij mee en heeft tot nu toe perfect gewerkt. Ik stream mijn beeld en geluid met een HDMI kabel en heeft tot nu toe goed gewerkt. Een paar dagen geleden wilde ik een film streamen met Popcorn Time via een VGA kabel. Dit werkte ook perfect en ik heb hier verder geen problemen mee gehad (ik weet dat Popcorn Time illigaal is.). Toen ik die dag daarop mijn playstation weer aansloot vroeg de playstation of ik de video en audio via de HDMI kabel wilde uitvoeren en ik heb ja geselecteerd. maar toen ik eenmaal in het menu was kwam en geen geluid en heb ik dit nog niet op kunnen lossen.

wat ik al heb gedaan:
-Playstation klantenservice gebeld (wisten het niet maar ook niet verteld over Popcorn Time)
-Philips klantenservice gebeld (zelfde antwoorden, geen garantie)
-playstation op een andere tv aangesloten (geluid werkte perfect)
-HDMI kabel vervangen (niet opgelost)
-Tv gereset (nope)
-playstation naar standaard instellingen (ook niet)
-popcorn time verwijderd (niets)
-software geupdate van de tv (weer niet)

Ik weet nu eigenlijk niet meer wat het kan zijn...

Iemand oplossingen/suggesties?

Groeten,
Daan

Level 18 97%

Nog 132 XP voor level 19

Staat je volume niet op 0?

Level 1 0%

Nog 26 XP voor level 2

Nee ook al naar gekeken...

Level 18 97%

Nog 132 XP voor level 19

In de televisie settings de audio terugzetten naar HDMI/PS3 kanaal? Misschien dat het nog op VGA staat, aangezien je probleem is ontstaan na het gebruik van een andere kabel.

Level 6 80%

Nog 111 XP voor level 7

op je ps3 instellen dat het via hdmi moet lopen?

Level 1 0%

Nog 26 XP voor level 2

Ik heb al met Philips klantenservice gebeld voor het probleem maar mijn tv heeft daar geen instelling voor. 

Op mijn PS heb ik al HDMI en aangepast geprobeerd maar heeft ook niet geholpen....

Level 18 97%

Nog 132 XP voor level 19

Je had geluid via HDMI
Je verandert de kabel naar een VGA kabel - Verder verander je geen settings(?)
Met de VGA kabel heb je wel geluid? Neem aan dat je dan een aparte kabel hebt aangesloten voor geluid? Want een VGA kabel doet geen geluid als ik het goed heb.
Misschien een kabel vergeten los te halen oid? (Je setup is console -> HDMI kabel -> TV met interne speakers?)

Waarschijnlijk heb je het al gedaan, maar ik zou de console helemaal loskoppelen, al de stekkers uit je televisie halen en alles opnieuw inpluggen en dan opletten op welke kabels je echt gebruikt.

Level 1 0%

Nog 26 XP voor level 2

Hoi Grubbelt,

Mijn setup is inderdaad console - tv met interne speakers via een HDMI.
Ik heb ook al alles gereset en losgekoppeld en weer aangezet.
Ik deed via VGA en dan met de speakers van mijn PC.
verder is alles los en er zit alleen een HDMI in mijn tv..
Is er een mogelijk dat dit door Popcorn Time komt  en zo ja, wat kan ik daaraan doen?

Level 18 97%

Nog 132 XP voor level 19

Ik neem aan dat je zelf ook al op Google hebt gezocht maar misschien heb je hier wat aan:
- https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/968/~/ps3-audio-problems-(distorted-or-no-sound)
- Video over de manual HDMI settings (kind, maar informatief): https://youtu.be/kgT8dFzfcSA

Ik denk dat je probleem in de PS3 HDMI settings te vinden is. Misschien had je het op auto staan en is het na het kabel gewissel opgefokt. Even net zoals in de video handmatig wat uit/aanvinken? Verder zou ik het dan ook niet weten.

Level 1 0%

Nog 26 XP voor level 2

Meestal moet je je sound output selecteren via je ps3 settings als het nog steeds niet werkt is je sound via HDMI kapot (heb ik al meerdere keren gezien)

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.