Slowchat - Deep Space Nine

Level 6 80%

Nog 111 XP voor level 7

Nou nou, het kan wat vriendelijker, hier :roll:

Level 33 98%

Nog 299 XP voor level 34

Rano wrote on 30 mei 2016 12:48:

LittleC verwoord het netjes.

Is het een idee dat jullie met een extern ontwikkelteam gaan werken? Dit schiet toch niet op? IG (zeker in de beginjaren) gebouwd door semi-vrijwilligers.

Dank, Rano. Ik vind het in ieder geval verontrustend dat mijn verzoek om mijn mogelijk verkeerde aannames te weerleggen niet wordt ingewilligd.

Level 71 99%

Nog 273 XP voor level 72

LittleC wrote on 31 mei 2016 17:43:

Is het een idee dat jullie met een extern ontwikkelteam gaan werken? Dit schiet toch niet op? IG (zeker in de beginjaren) gebouwd door semi-vrijwilligers.

Dank, Rano. Ik vind het in ieder geval verontrustend dat mijn verzoek om mijn mogelijk verkeerde aannames te weerleggen niet wordt ingewilligd.

Ja, dat is erg jammer.

"Sarcastische opmerking *liefde*" lijkt de standaard reply.

LittleC wrote on 26 mei 2016 18:03:

Wat de uitgever betreft: hoe laag staan jullie precies op de lijst als je fucking anderhalf jaar moet wachten om gehoord/geholpen te worden? En dan begrijp ik die uitleg over de E3 ook niet goed... Ik dacht overigens dat het in de video's over een onafhankelijke designer ging die met het concept aan de slag zou gaan? Of is dat wel volledig klaar en is het wachten op de integratie? 

Ik vind het overigens geen manier van werken; dat je een site onder je vleugel zomaar kunt laten verkommeren voor zó lang. Maar het lijkt eerder regel dan uitzondering: op Pixelcake wordt ook al een hele tijd om verschillende dingen geroepen (van simpel tot ingewikkeld) en daar verandert ook geen flikker. En zij zitten met dezelfde structuur. Een kwalijke ontwikkeling in de webwereld.

Dat komt omdat uitgevers geen ontwikkelaars zijn. Ze waren vroeger goed in het maken van tijdschriften. Maar websites hebben ze anno 2016 nog steeds geen kaas van gegeten. Ik kan geen Nederlands initiatief voor me halen dat een traditionele uitgever uit het niets zelf een site heeft opgebouwd. Overnemen was en is de trend. En vervolgens bloedt alles dood zodra de oprichters de tent verlaten hebben.

Level 75 98%

Nog 1816 XP voor level 76

Martin Verschoor wrote on 31 mei 2016 11:04:

Dat is zeker een idee, en hebben we ook meerdere malen geopperd. Alleen zou het 't proces op dit moment alleen maar vertragen

"...alleen maar vertragen"

Zeg me niet dat je niet in de lach schoot toen je dit typte. Verder is LittleC nog netjes, dat terwijl er eigenlijk genoeg shit te vertellen valt waar je niet blij van wordt. Maar blijf genoeg excuses vertellen over het hoe en waarom. Feit is: jullie zijn incompetent en dat blijkt. 

Lachen ook, die previews die tijden geleden werden gepost. Had die tijd in daadwerkelijke ontwikkeling gestoken ipv een weggelopen community blij maken met gebakken lucht. 

Zo gênant om die excuserende "hurr durr funny!" posts te zien van de redactie.

Koekiemonster wrote on 31 mei 2016 11:48:

Ja heel raar. Nee, jullie doen het geweldig. Als contentteam doe je toch je best om verder vooruit te komen?
Het is toch ook voor jezelf als je leuke content op zo een sloebersite komt?

Ook dit. Wtf man, je doet het toch ergens voor? IG is als de Titanic waarbij de bemanning met zandbak emmertjes het water probeert weg te scheppen. Ja, lachen om te zien maar het helpt weinig.

Maar het is wachten op weer een "grappige" post. Een dom filmpje of een semi-serieuze maar niet op de issue ingaande reactie van IG. Goed werk!

Level 1 0%

Nog 26 XP voor level 2

Waarom killed ReShift IG niet gewoon en laat jullie ingaan op Gamer.nl? Jullie zitten toch al naast elkaar... en die site werkt wel.

Community Manager & Redacteur
Level 32 97%

Nog 323 XP voor level 33

Oke, veel om op te reageren en grapjes in deze klote situatie zijn blijkbaar niet meer toegestaan. Het laat zich raden dat de redactie van IG de extreem trage ontwikkeling van de nieuwe site ook verschrikkelijk vind, maar (en dit is een hele belangrijke maar) er is een reden dat de site niet wordt opgedoekt omdat een nieuwe versie van de site lang op zich laat wachten. Die is eigenlijk heel simpel: er komen dagelijks nog heel erg veel bezoekers met plezier op InsideGamer die niet met dezelfde hooggespannen verwachtingen op de nieuwe site zitten te wachten. Omdat het ze niet zoveel uitmaakt of omdat ze er überhaupt niet van weten. IG wordt gewoon nog steeds goed bezocht, er werkt een redactie aan die schrijven over games nog steeds tof vind en we maken al enige tijd een programma dat ook goed bekeken wordt. Dat het allemaal niet meer zoals vroeger was is niet een probleem dat uniek is voor IG. Kijk bijvoorbeeld naar de grote Amerikaanse sites en je ziet dat bezoekerscijfers en inkomsten teruglopen. De tijd dat je gigantische sites over games had is een beetje voorbij en daarmee ook de tijd dat er enorm geïnvesteerd wordt in een site zoals InsideGamer.

Dat wil niet zeggen dat het helemaal stil ligt, maar wel dat we op dit moment niet de hoogte prioriteit hebben. Zelfs niet na zo lang gewacht te hebben. Het huidige IG is voor het merendeel van de gebruikers ‘goed genoeg’ en hoewel ik en de rest van de vaste reageerders hier in de slowchat daar waarschijnlijk anders over denken is dat wel het zakelijk feit. Het liefst zou ik de artikelen die ik schrijf op een mooie nieuwe site zien, maar we doen het met wat we hebben. De hele site weggooien omdat een betere versie lang op zich laten wachten is een beetje de baby met het badwater weggooien

Dat we dus soms een beetje sarcastisch reageren of een grappig filmpje plaatsen ipv een in-depth reactie te geven over hoe het intern bij Reshift verloopt is misschien frusterend, maar je moet begrijpen dat we daar gewoon niet heel erg veel uitspraken over kunnen doen. Dat is voor jullie frusterend, maar voor ons dus ook.

Maar waarom steek je dan nog steeds moeite in de site? Simpelweg omdat ik het nog steeds leuk vind, omdat ik de interactie met de nieuwe lichting bezoekers tof vind en we als IG een heleboel vette dingen kunnen organiseren. 

Dus ik begrijp die irritatie en frustratie, maar al te goed maar tegelijkertijd zou ik jullie toch willen verzoeken om de al te venijnige reacties tegen mij en Martin voortaan achterwege te laten. Als de staat van IG zoveel woede bij je oproept is het misschien beter dat je de site de rug toe keert. No hard feelings.

Level 1 0%

Nog 26 XP voor level 2

Jullie kunnen natuurlijk ook gewoon van het begin zo'n soort serieuze, goed omschreven reactie plaatsen in plaats van alles afdoen met arrogante kutgrappen ;-)

Bedankt voor die reactie in ieder geval. Stukken beter al. Ga zelf later er dieper op in want nu dingen te doen.

Level 33 98%

Nog 299 XP voor level 34

Ik heb eigenlijk nog nooit zoveel verzuurde reacties meegemaakt (zowel hier dus, als de frontpage). Dat gaat niet altijd over een nieuwe versie maar wel vaak over de kwaliteit/staat van de site en de artikelen, content of wat dan ook. Een teruglopend bezoekersaantal zal hier toch altijd ook iets mee te maken hebben. Want dan komen we terug op feit dat de nieuwe site heel wat mogelijkheden met zich mee zal brengen - mits het inderdaad is wat we verwachten - en het feit dat jullie nu moeten roeien met de riemen die jullie hebben.

Ik snap dus echt niet dat er dan geen eigen initiatief wordt genomen vanuit jullie zelf uit. Mogelijk wordt "het proces vertraagd"... maar kom op zoals 7th zei: alleen al dit typen moet je toch achter de oren doen krabben? Dan zou je waarschijnlijk ook heel wat meer ruimte plus inspraak hebben in het ontwikkelproces. Want hoe het er nu voor staat, zou ik dat ontwikkelteam van ReShift helemaal niet vertrouwen. Zijn zij trouwens diegene die de nieuwe Gamer.nl hebben ontwikkeld? Want dan zou ik mijn hart al helemaal vasthouden. Zijn de bugs daar momenteel al uit? Een serieuze vraag overigens; ik zou het niet weten. 

Velen hébben de site ook al de rug toegekeerd. Ik geloof niet dat iemand als 7th of Koek de site nog op regelmatige basis bezoeken. Maar omdat het een groot deel van hun/ons leven heeft beslaan, komen ze eens terug voor een stand van zaken. Dat dit volgens schatting maximaal eens per maand is, maakt het terugkomen steeds extra pijnlijk.

Level 32 97%

Nog 323 XP voor level 33

Even kort: ik vind de reacties kritiek op de fp niet zuurder dan normaal. Ik schrijf al meer dan tien jaar over games en in de tijd dat ik voor IG schrijf is het eigenlijk altijd wel zo geweest dat volgens sommige bezoekers vroeger alles beter was. Dat is misschien zo of dat is niet misschien zo, maar dat hoort er gewoon een beetje bij in mijn optiek.

Opperpoes
Level 6 74%

Nog 145 XP voor level 7

7threst wrote on 31 mei 2016 21:16:

Martin Verschoor wrote on 31 mei 2016 11:04:

Dat is zeker een idee, en hebben we ook meerdere malen geopperd. Alleen zou het 't proces op dit moment alleen maar vertragen

"...alleen maar vertragen"

Zeg me niet dat je niet in de lach schoot toen je dit typte. Verder is LittleC nog netjes, dat terwijl er eigenlijk genoeg shit te vertellen valt waar je niet blij van wordt. Maar blijf genoeg excuses vertellen over het hoe en waarom. Feit is: jullie zijn incompetent en dat blijkt. 

Lachen ook, die previews die tijden geleden werden gepost. Had die tijd in daadwerkelijke ontwikkeling gestoken ipv een weggelopen community blij maken met gebakken lucht. 

Zo gênant om die excuserende "hurr durr funny!" posts te zien van de redactie.

Ja heel raar. Nee, jullie doen het geweldig. Als contentteam doe je toch je best om verder vooruit te komen?

Ook dit. Wtf man, je doet het toch ergens voor? IG is als de Titanic waarbij de bemanning met zandbak emmertjes het water probeert weg te scheppen. Ja, lachen om te zien maar het helpt weinig.

Maar het is wachten op weer een "grappige" post. Een dom filmpje of een semi-serieuze maar niet op de issue ingaande reactie van IG. Goed werk!

Nee, ik schoot niet in lach, wat ik daarmee wilde zeggen dat ik (we) nu niet de middelen hebben om iemand extern aan het werk te zetten. En aangezien het OD-team een heel eigen platform heeft gemaakt waar onze sites op draaien (deze dus nog niet) is het niet handig (lees, daar heb ik geen budget voor) om het iemand anders te laten maken, omdat het huidige OD-team van de hoed en de rand weten ik vind ook dat zij het moeten afmaken, waarmee ze begonnen zijn. Maar we hebben het hier meerdere malen over gehad, omdat er regelmatig andere klussen tussendoor komen en dus niet aan IG wordt gewerkt. Maar dit is sowieso niet een beslissing die wij/ik als redactie maken. En om nou de redactie een stempel incompetent te geven. Hoezo? Zij maken de content en hebben met het ontwikkelen (naast de ideeen) weinig mee te maken.  En als je daar mij mee bedoelt: oke 

Het OD-team is inderdaad ook verantwoordelijk voor Gamer en ook voor de nieuwe site waar ze nu hard aan klussen, daardoor wordt daarvoor steeds een nieuwe versie voor uitgerold, zodat wij straks een zo'n smooth mogelijk backbone hebben. 

De issue is duidelijk en nog duidelijker voor ons. En we doen het zeker ergens voor...elke dag consumeert een Amsterdam Arena aan mensen onze content en die willen we natuurlijk het mooist presenteren, maar yet again, ik ben inderdaad niet competent om zelf een site in elkaar te zetten. We zijn met de redactie verantwoordelijk voor de content en we doen meer dan ons best om een mix neer te zetten van serieus en humor, want lachen is niet verboden en games zijn ook leuk.

Level 33 98%

Nog 299 XP voor level 34

Thijs Barnhard wrote on 1 juni 2016 13:09:

Even kort: ik vind de reacties kritiek op de fp niet zuurder dan normaal. Ik schrijf al meer dan tien jaar over games en in de tijd dat ik voor IG schrijf is het eigenlijk altijd wel zo geweest dat volgens sommige bezoekers vroeger alles beter was. Dat is misschien zo of dat is niet misschien zo, maar dat hoort er gewoon een beetje bij in mijn optiek.

Ik draai zelf ook al heel wat jaren mee en heb echt nog nooit zoveel verzuurde reacties meegemaakt. Het is altijd wel iets waarover geklaagd wordt. Dat had je vroeger zeker ook, maar het ging er toch vaak wat vrediger aan toe. Dat kan er ook mee te maken hebben omdat de community erg versplinterd is. Vroeger had je ook geen mods op de FP, maar de laatste tijd was dat echt nódig en nu zijn ze er ook. Je had toen ook de vaste leden die alles 'in goede banen' probeerden te leiden (of dat nu bewust of onbewust was) en wat intelligente tegenwind gaven. Dat is grotendeels weggevallen en nu (of daardoor) steken die verzuurde reacties eruit. 

Jij kan het anders ervaren maar ik vind met moeite een hechte community terug, en zie vooral veel gebitch.

Level 30 98%

Nog 252 XP voor level 31

die adblock reclame is real :lol: dacht dat het een shop was.

Jan is ruthless

Level 49 98%

Nog 488 XP voor level 50

http://www.insidegamer.nl/forum/topic/87370/?page=41

Ik begrijp het niet. Wij missen ook wel eens een deadline, maar dit soort extreme uitlooptijden kennen wij niet. Ik ken de situatie verder niet, maar je kunt jezelf niet in twee splitsen.

Wij moeten nu binnen een maand 3 apps, 4 portals en een website vernieuwen. Ik ben de enige Web Designer/ Front-end developer en ik ben verantwoordelijk voor alle 8  en ik doe ook nog eens Online Marketing. Er wordt gewoon van mij verwacht dat ik het ga halen. Ik laat weten hoe het afloopt, maar ik verwacht dat het wel gaat lukken.

Hierboven een quote van december over IG5. Ik zou nog laten weten hoe dit is afgelopen. Nou ik heb de laatste week 3 tot 4 nachten en dagen door moeten werken om het af te krijgen, maar ik heb het voor elkaar gekregen. Op vrijdag was de deadline en die deadline was keihard want ik zat die zaterdag daarna in het vliegtuig naar Thailand. Ik heb het mezelf ook niet makkelijk gemaakt en compleet nieuwe front-ends gebouwd. Eigenlijk was de deadline gewoon onredelijk, maar toch heb ik het voor elkaar gekregen.

Nu vraag ik mij af, waarom lukt dit bij IG dan niet? Ik snap dat het werk bij IG niet in de front-end of apps zit, maar kom op zeg.

WesleyW wrote on 31 mei 2016 21:55:

Waarom killed ReShift IG niet gewoon en laat jullie ingaan op Gamer.nl? Jullie zitten toch al naast elkaar... en die site werkt wel.

Gamer.nl is alleen maar slechter geworden, het oude design was vele malen moderner en beter. Het ziet er werkelijk waar niet uit. Ik snap echter dat je met wensen van het management te maken hebt, want dat heb ik ook en ik had vaak ook wat dingen anders gedaan, maar toch.

Level 71 99%

Nog 273 XP voor level 72

Is IG5 stopzetten geen optie? Zolang de ontwikkeling bezig is, zal men zeuren over IG5. Waarom wordt de huidige site niet gefixt? De hardnekkigste bugs eruit halen. Een nieuw likje CSS over de knoppen. Dat is toch met beperkte middelen te doen lijkt me.

Level 33 98%

Nog 299 XP voor level 34

Proficiat CX.

Level 42 96%

Nog 873 XP voor level 43

Bedankt voor de eerlijke reactie Thijs en Martin, daar kan ik en de rest denk ik ook veel meer mee.
Ik zal de site niet volledig de rug toe keren, want daar kom ik hier al veel te lang voor. :P Maar ik weet dus dat ik er voorlopig niet op hoef te wachten, IGv5 zal ooit misschien een keer komen of misschien ook wel niet.

Level 75 98%

Nog 1816 XP voor level 76

Het is zeker een nette reactie, helemaal in het licht van de wat zure posts die ik en andere gebruikers hebben gemaakt, dus netjes. En natuurlijk, grapjes moeten kunnen, maar het lijkt wel alsof alle kritiek, ook legitieme, met een meme weggeveegd worden. Dat is gewoon jammer.  :)

Wat Rano zegt is wellicht beter. Werken met wat je hebt en daarop voortborduren ipv hopen dat een nieuw framework wel de site brengt waar jullie, en de gebruikers, het willen hebben. Met beperkte middelen kun je dan best al wat stappen zetten.

Level 49 98%

Nog 488 XP voor level 50

We moeten even een kickstarter projectje starten denk ik. :)

Level 12 84%

Nog 330 XP voor level 13

Toch wel jammer om te zien hoe vier grote media-platformen in het Nederlandse game-wereldje zo achteruit zijn gegaan of zelfs zijn opgehouden te bestaan.

Achteruit gegaan -> InsideGamer en Gamer.nl; de voorgaande edities van beide platformen waren zoveel malen beter in zowel design als functionaliteit. De tweede huidige zijn beperkt in functionaliteit en er bepaald niet mooier op geworden. Gamer.nl is al over op de nieuwe techniek en het is behoorlijk kut gebleken. Dit belooft niet veel goeds voor InsideGamer v5, gezien ze achter de schermen dezelfde techniek gaan gebruiken wat uiteraard zijn invloed gaat hebben op de voorkant van de site.

En de magazines Gamer en OPM, wat beide echt begrippen waren in het game-wereldje, maar helaas genoodzaakt waren ermee te stoppen (wat uiteraard een trend bleek te zijn bij de tijdschriften). Het lag niet aan hun kwaliteit. Vond het beide topbladen.

Desondanks kijk ik nog wel uit naar IGv5 en ik moet zeggen dat de gekozen huisstijl me wel aanspreekt, maar ik houd mijn verwachtingen - gezien GNL - laag om teleurstelling te voorkomen.

Edit: net een oude video bekeken uit de hoogtijdagen van InsideGamer. Een aflevering van Uitgespeeld waar nog daadwerkelijk een discussie wordt gevoerd in videovorm. Niet alleen de site in haar functionaliteit is ongelooflijk gesimplificeerd, het geldt ook voor de video-items.

Het is echt zonde wat er van InsideGamer terecht is gekomen. Zonder schuldigen aan te wijzen, dat maakt me niet eens uit. Het is gewoon zonde om te zien dat de hoogtijdagen van zowel IG als GNL achter haar liggen. De betere content dient men vandaag de dag ergens anders te vinden.

Post was bewerkt op 10 juni 2016, 01:08 door DivFable

Level 6 80%

Nog 111 XP voor level 7

OPM was geweldig:)

Level 32 97%

Nog 323 XP voor level 33

Ik heb OPM nooit gelezen, maar jammer dat je er zo over denkt @DivFable. Ik heb mijn zegje over deze kwestie op de vorige pagina al gedaan en ik weet verder niet zo goed wat ik er aan moet toevoegen. Ik vind het iig tof dat je nog langs komt en dat over de content tja. Ik heb in de 'gloriedagen' van de IG genoeg verschrikkelijke artikelen voorbij zien komen. Ik zie die kritiek wel vaker, maar als iemand die er vrij dicht bovenop zit kan ik mij er eigenlijk nooit in vinden.

Level 34 95%

Nog 780 XP voor level 35

Ik denk dat het ook een beetje komt doordat de 'oude garde' ook wat ouder is geworden. Daarmee zijn ze misschien niet meer de doelgroep van IG (ik gok dat dat man 12-25 is oid).
Persoonlijk lijkt het mij niet zozeer dat er echt meer verschrikkelijke artikelen zijn, het is vooral wat oppervlakkiger en minder verdieping dan er eerst bij zat. Nu kan ik dat ook fout hebben natuurlijk.
 Daarnaast lijkt het me ook dat de doelgroep nu ook anders geprikkeld dient te worden t.o.v. een jaar of 10 terug.

Level 32 97%

Nog 323 XP voor level 33

darkshooterr wrote on 10 juni 2016 12:22:

Ik denk dat het ook een beetje komt doordat de 'oude garde' ook wat ouder is geworden. Daarmee zijn ze misschien niet meer de doelgroep van IG (ik gok dat dat man 12-25 is oid).
Persoonlijk lijkt het mij niet zozeer dat er echt meer verschrikkelijke artikelen zijn, het is vooral wat oppervlakkiger en minder verdieping dan er eerst bij zat. Nu kan ik dat ook fout hebben natuurlijk.
 Daarnaast lijkt het me ook dat de doelgroep nu ook anders geprikkeld dient te worden t.o.v. een jaar of 10 terug.

Ik denk dat je daarmee grotendeels ook de spijker op zijn kop slaat.

Level 12 84%

Nog 330 XP voor level 13

Thijs Barnhard wrote on 10 juni 2016 10:15:

Ik heb OPM nooit gelezen, maar jammer dat je er zo over denkt @DivFable. Ik heb mijn zegje over deze kwestie op de vorige pagina al gedaan en ik weet verder niet zo goed wat ik er aan moet toevoegen. Ik vind het iig tof dat je nog langs komt en dat over de content tja. Ik heb in de 'gloriedagen' van de IG genoeg verschrikkelijke artikelen voorbij zien komen. Ik zie die kritiek wel vaker, maar als iemand die er vrij dicht bovenop zit kan ik mij er eigenlijk nooit in vinden.

Ja, ik vind jullie reacties ook wel voldoende zo en ik begrijp zeer goed dat jullie nogal in een lastige hoek worden gedrukt wanneer er constant kritiek op jullie wordt geleverd. Wat valt er op een gegeven moment nog over te zeggen? En ik geloof ook dat jullie het zelf ook erg vervelend vinden.

Ik heb dan ook niet zo zeer een reactie nodig op de mijne, alles is al wel zo'n beetje gezegd en ik neem het jullie (jij en Martin en de rest) ook helemaal niet persoonlijk kwalijk. Zoals ik al zei, zonder schuldigen aan te wijzen, ik vind het gewoon uiterst jammer en wilde dat er even uit hebben. That's all.

Verder wens ik jullie allemaal veel sterkte met de ontwikkeling van de nieuwe site. Ik blijf toch wel langs komen zo af en toe.

Level 32 97%

Nog 323 XP voor level 33

DivFable wrote on 10 juni 2016 16:18:

Thijs Barnhard wrote on 10 juni 2016 10:15:

Ja, ik vind jullie reacties ook wel voldoende zo en ik begrijp zeer goed dat jullie nogal in een lastige hoek worden gedrukt wanneer er constant kritiek op jullie wordt geleverd. Wat valt er op een gegeven moment nog over te zeggen? En ik geloof ook dat jullie het zelf ook erg vervelend vinden.

Ik heb dan ook niet zo zeer een reactie nodig op de mijne, alles is al wel zo'n beetje gezegd en ik neem het jullie (jij en Martin en de rest) ook helemaal niet persoonlijk kwalijk. Zoals ik al zei, zonder schuldigen aan te wijzen, ik vind het gewoon uiterst jammer en wilde dat er even uit hebben. That's all.

Verder wens ik jullie allemaal veel sterkte met de ontwikkeling van de nieuwe site. Ik blijf toch wel langs komen zo af en toe.

Dat vind ik wel tof om te horen!

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.