3DS spellen delen binnen gezin

Level 1 7%

Nog 24 XP voor level 2

Hallo,

Voor mijn dochters heb ik onlangs twee new 3ds gekocht. Ik had het zelf zo bedacht dat ik de fysieke games ga aanschaffen welke ze zouden kunnen delen. Maar nu blijkt dat bij bv Tomodachi Life de savegame op de cardridge wordt opgeslagen en dat ik dit niet binnen het gezin kan delen.

Dit houdt dus in dat we alleen spellen die meerdere savegames ondersteunen kunnen delen met elkaar. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Zijn hier nog leuke tips voor te verzinnen?

Is het bijvoorbeeld de moeite waard om een lijst samen te stellen bij welke 3ds games deze games welk te delen zijn zodat ieder zijn eigen savegame heeft?

Alvast bedankt voor de reacties.

Level 27 98%

Nog 132 XP voor level 28

Hoi yvof.

Zover ik weet worden alle speelgegevens opgeslagen op een 3DS cartdige en niet op het systeem zelf zoals dit bij consoles wel het geval is. Wel zijn er spellen dit het mogelijk maken meerdere speelgegevens op te slaan op de cartridge met meerdere slots (Zoals Zelda bijvoorbeeld waarbij je 3 savegames hebt.)
Hier is verder geen trucje voor. Het lijkt me goed om van te voren dus te informeren op internet of er meerdere savefiles mogelijk zijn, voor dat je een nieuw spel aanschaft.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.