raspberry pi

Level 12 91%

Nog 190 XP voor level 13

Iemand die ervaring heeft met de raspberry pi?

Level 34 95%

Nog 780 XP voor level 35

nee, maar frambozen zijn lekker dus frambozen taart vast ook wel

Level 14 89%

Nog 297 XP voor level 15

Ja werkt perfect i.c.m RetroPie ;)
Ik heb zelf zo RetroPie console gemaakt fully loaded met games en ik gebruik een gewone PS3 controller voor al mijn retro games :P

Level 8 91%

Nog 84 XP voor level 9

Jep, ik heb een Raspberry Pi met Retro Pi. Zorg wel dat je de laatste versie van de Raspberry Pi aanschaft (3B Quad Core), deze is net wat sneller/beter dan zijn voorgangers. Ik heb hem hier (https://www.sossolutions.nl/raspberry-pi-3b-quad-core-retro-console-emulator) kant en klaar gekocht. Dat scheelt een hoop gedoe, omdat ik niet zo handig ben met pc's. Het downloaden en inladen van roms is heel makkelijk.

Level 12 90%

Nog 207 XP voor level 13

Ik heb er nog blog over geschreven op IG :)

http://www.insidegamer.nl/community/fun/31325/how-to-een-eigen-game-console-bouwen-deel-1

Nooit aan deel 2 toegekomen trouwens maar dit zijn de basics :)
Ik heb zelf een Retropie met een paar duizend games en heel veel arcade bezels

Level 14 89%

Nog 297 XP voor level 15

Nice, ik ben bezig met een RBPi 3 mod in een oude PSX behuizing.
Moest wel een shitload aan spullen/onderdelen kopen, maar op aliexpress kan je een hoop vinden.
En goed _O-

Op fb kan je de RetroPie groep vinden, daar kan je heel veel ideeen en tips vinden ;)

Level 1 0%

Nog 26 XP voor level 2

Lijkt me een goed plan om zo de consoles en games veilig in de kast te houden en op een HD-tv te spelen aan een aanvaardbare kwaliteit.

Level 14 89%

Nog 297 XP voor level 15

Indeed, ik heb ooit een Mega Drive op mijn oude lcd tv aangesloten zag er niet uit.
Toen al mijn retro weg gedaan en overgegaan op emulatie (op pc). Dat gaf het beeld wat ik gewent was. Sinds Retropie + Raspberry Pi 3 PSX emulatie aankan leek het mij weer leuk om zo iets voor de huiskamer tv te maken. En dat heb ik gedaan, gisteren nog een 8bitdo BT snes controller binnen gekregen. Want zo snes controller speelt fijner tijdings oude 8/16bit spellen dan een ps3 controller.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.