Pc upgrade

Level 1 0%

Nog 26 XP voor level 2

Hallo allemaal,

Helaas merk ik dat mijn pc steeds meer moeite krijgt met het spelen van de huidige games. Ik vroeg mij daarom af wat ik zou kunnen upgraden om games zoals Battlefield 1, Ghost recon: wildlands en the Witcher 3 enz. weer goed te kunnen draaien.

Mijn pc specs:

Operating System: Windows 7 Professional 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_gdr.150928-1507)
System Manufacturer: ASUS
System Model: All Series
BIOS: BIOS Date: 11/25/13 10:38:00 Ver: 07.05
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-4670 CPU @ 3.40GHz (4 CPUs), ~3.4GHz
Memory: 8192MB RAM
Available OS Memory: 8130MB RAM
DirectX Version: DirectX 11

Card name: NVIDIA GeForce GTX 770
DAC type: Integrated RAMDAC
Display Memory: 1703 MB
Dedicated Memory: 1989 MB
Shared Memory: 3809 MB
Current Mode: 1920 x 1080 (32 bit) (60Hz)
Monitor Name: Generic PnP Monitor
Monitor Model: BenQ RL2455
Monitor Id: BNQ7F1C
Native Mode: 1920 x 1080(p) (60.000Hz)

Als er extra informatie nodig is hoor ik het graag!

Level 1 0%

Nog 26 XP voor level 2

Ik kan je geen tips geven, maar lees graag mee.

Level 1 0%

Nog 26 XP voor level 2

De enige winst die er te halen is een andere videokaart...GTX 1070 of een R480

Er zit geen noemenswaardig prestatie-verschil tussen jouw cpu en de huidige Skylake-serie, in elk geval niet dusdanig dat je daar met gamen duidelijke vooruitgang mee zou merken.

Het werkgeheugen verhogen van 8 naar 16 Gb gaat ook niet veel opleveren, het systeem in het geheel wordt er niet sneller door en 98% van de games vraagt nog altijd minder dan 8 Gb ram dus daar wordt je ook niet wijs van.

Blijft de videokaart over. De meeste games van tegenwoordig zijn vooral gebaat bij meer V-ram, dus een kaart met 6 Gb V-ram of meer levert je het meeste op als het om algehele prestaties gaat.

Battlefield 1 is wel een buitenbeentje wat dat betreft, de systeemeisen daarvoor zijn erg hoog. Wil je dat op ultra spelen èn een fatsoenlijke framerate halen dan moet je systeem minimaal beschikken over een Core i7 van de laatste generatie i.c.m. een GTX 1070 maar dat zou in jouw geval een nieuwe pc betekenen ( nieuwe cpu, moederbord en event. ram en videokaart ).
Lijkt me een beetje ver gezocht..

Met een dikke videokaart ben je het voordeligst uit en haal je de meeste winst dus....

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.