Samsung EVO 850 1TB

Level 1 0%

Nog 26 XP voor level 2

Hey iedereen,

ik had meegedaan met de wedstrijd om een Samsung EVO 850 1TB te winnen bij InsideGamer. Gisteren heb ik hem in de bus gekregen waarvoor hartelijk dank! Nu moest ik er enkel een (review)video van maken en dit heb ik ook gedaan. Hopelijk is het een beetje goed, want het is de eerste keer dat ik dit doe. En met een smartphonecamera is dit nog niet zo handig:-D.

Verder heb ik mij ook nog bezig gehouden met wat snelheidsvergelijkingen. Hieronder enkele cijfers van het opstarten van het spel:

Game                       Samsung SSD         Stock HDD         Externe WD my pasport 2TB
Uncharted 4              34.56sec                 54.20sec           39.11sec
Horizon Zero Dawn    25.26sec                 33.05sec           41.66sec
TC Ghost Recon        34.6sec                   41.45sec           /
ROT Tomb Raider     10.49sec                  14.00sec          14.53sec
Destiny                     15.13sec                 16.35sec            /

Van Tom Clancy's Ghost Recon heb ik ook eens de download (Patch 1.07 (9.205GB)) en installatietijd opgenomen omdat dit toch een grote game is en de installatie gebeurt in een apart installatie proces screen.
SSD: Download  25min39sec Installatie 36min02sec
Stock HDD: Download 25min29sec Installatie 36min39sec

En dit zijn de opstartijden van PS4pro zelf:
SSD: 30.83sec
HDD: 41.80sec

Mijn slotconclusie:
het is leuk dat alles wat soepeler loopt maar de prijs is deze lichte verbetering niet waard. Bij Coolblue staat deze SSD 339€ geprijsd en op deze zelfde website kan je voor 100€ of minder een HDD van 2TB kopen. En ik persoonlijk verkies capaciteit boven snelheid. Zeker als het maar over seconden gaat.
Maar toch ben ik zeer blij dat ik deze heb gekregen van InsideGamer en verkies deze natuurlijk boven mijn stock 1TB HDD die in mijn PS4pro zit. Heel erg bedankt IG!!

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.