1080p 144+ FPS of 4K 60 FPS?

Level 5 80%

Nog 78 XP voor level 6

Hoi mede gamers,

Ik vroeg me af wat mensen het liefst willen tijdens het gamen.
Zelf ben ik meer van veel FPS en 1080p resolutie. De extra pixels maakt de game ervaring voor mij niet beter.
Wat is jullie mening?

Groeten:)

Moderator
Level 14 98%

Nog 36 XP voor level 15

Mijn inziens is 1080p net te laag. Ik zou niet voor native 4K willen kiezen, maar wel voor bijvoorbeeld WQHD (1440p). Voor online shooters op PC is 60 fps een "must", maar 144 fps is meer voor professionele gamers. Net als bij resolutie (SD/HD vs HD/4K) is het verschil tussen 30/60 fps veel groter dan 60/144 fps.
De grote vraag is natuurlijk of je zo veel geld wilt investeren om de nieuwste games op 144fps (en/of een hogere resolutie) af te spelen. Dit zal bij lange na niet voor iedereen gelden, maar om een vergelijking met sport te maken zijn er ook zat "amateur sporters" welke professionele uitrusting kopen.

Level 1 0%

Nog 26 XP voor level 2

Ik heb al moeite om het verschil tussen 30 en 60 fps te zien, terwijl ik een pixeltje meer altijd wel kan waarderen.

4K 60 fps voor mij dus.

Level 2 41%

Nog 46 XP voor level 3

4k HDR is voor mij een must. FPS boeit me niet zolang de game soepel loopt.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.