Game pc koen, waarop letten?

Level 1 0%

Nog 26 XP voor level 2

Hallo... helemaal nieuw hier en onwetend als het gaat om game pc’s.

Ik wil dus een pc kopen voor games mee te spelen, tenminste voor mijn zoon, ik zal er denk ik weinig meer op komen. Waar moet je zoal op letten? Wel gelezen over SSD en HDD en i7 maar er zijn zoveel zaken die van belang zijn en zoveel merken dat ik het beeld een beetje kwijt raak. Budget is ongeveer rond 1000/1100 euro.

Wie kan mij een beetje op weg helpen?

Level 6 80%

Nog 111 XP voor level 7

I5 is voldoende

tweakers.net heeft standaard builds, waar je een idee op kan doen

https://tweakers.net/reviews/5929/3/desktop-best-buy-guide-januari-2018-basisgamesysteem.html

Level 1 0%

Nog 26 XP voor level 2

Het is hier voornamelijk belangrijk om te bekijken wat voor soort games je zoon zal spelen. Als hij eerder een shooter speelt, dan zijn voornamelijk je grafische kaart, processor, harde schijf en zelfs beeldscherm belangrijk. Als je zoon eerder MMO’s speelt, zoals bijvoorbeeld Runescape of iets dergelijks, iets wat grafisch minder is, dan kan je hier minder budget aan spenderen.
Het is ook van belang te bekijken hoeveel je budget is voor de PC in het algemeen en hoeveel budget je wil investeren in alles wat erbij komt kijken. Ik denk aan een beeldscherm, een muis, een toetsenbord, een headset. Dit kost allemaal toch ook om en bij de 300-400 euro, maar dan zal je PC een downgrade krijgen. Als je een goede grafische kaart koopt en een slecht beeldscherm, dan haalt het niet uit dat je grafische kaart sterk is. Om maar een voorbeeld te geven.
Een SSD is zeker een must, maar je kan deze beperken tot een bepaald GB. Ik gebruik zelf een combinatie van beide. Mijn niet-shooter games plaats ik dan op de HDD, maar shooters zijn het beste op de SSD. Ook je besturingssysteem plaats je best op je SSD.
Het zijn dus een aantal factoren die meespelen. Wat ik je wel zeker nog wil meegeven is dat I7’s voornamelijk gebruikt worden bij het grafische. Vandaag de dag zijn het wel de standaard aan het worden, maar voor gaming werd er vroeger nog steeds een I5 gebruikt.
Zorg er zeker voor dat elk component ook compatibel is. Je processor werkt dus niet samen met bepaalde harde schijven, maar dat is altijd iets wat zeer gevoelig. Daarom raad ik zeker aan om een al gebouwde standaard te kopen. Dit is wel vaak net iets duurder, omdat ze hiervan profiteren, maar dan ben je wel zeker dat het werkt. Je kan ook vertrekken vanuit dit systeem en dingen gaan toevoegen. Een processor, een harde schijf en je moederbord zijn vooral de ‘core’ van het syteem. De rest kan je vaak upgraden/downgraden naargelang de tijd.

Level 1 0%

Nog 26 XP voor level 2

Hallo Walterdoesburg,

Voor een bedrag tussen € 1.000,-  € 1.100,- is een prima pc'tje te maken. 

Processor: AMD Ryzen 5 1600 Boxed € 174,49
Moederboard: MSI B350 PC Mate € 78,-
RAM: Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D240FSB 8GB € 88,50
Grafische Kaart: MSI GeForce GTX 1070 GAMING Z 8G € 526,27
SSD: Crucial MX300 2,5" 275GB € 83,50

Harde schijf: Seagate Barracuda, 1TB € 41,70
Voeding: Corsair VS450 € 35,17
Behuizing: sharkoon VS4-S € 26,95

Totaal: € 1.054,58

Deze pc zal alle games die jij of je zoon wil spelen wel aan kunnen. De grafische kaart is op het moment erg gewild door cryptominers en is daarom niet altijd op voorraad dus zullen levertijden lang zijn. De Nvidia GeForce GTX 1060 is een kaart in een iets lagere klasse maar is vaker op voorraad en zal je games ook prima draaien. Met zowel een SSD als een HDD heb je zowel de snelheid van een SSD als het opslagvermogen van een HDD.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.