Sony reageert op campagne tegen DRM

Nieuws | -

Enkele hooggeplaatste Sony-medewerkers hebben gereageerd op de Twitter-campagne tegen het belemmeren van tweedehands games.

Via Twitter uiten consumenten hun zorgen over deze kwestie, met de hashtag #PS4NoDRM en #PS4USEDGAMES. Allemaal in de hoop dat Sony (en concurrent Microsoft) het leest en per direct een eind maakt aan eventuele maatregelen. In dat eerste zijn ze in ieder geval geslaagd.

"Dit is waarom ik van PlayStation-fans houd, de passie-emmer (ok, dat klonk beter in het Engels, red.) stroomt over", aldus Sony's head of marketing John Koller. Hij krijgt bijval van Sony Amerika's producer Nick Accordino: "Weet dat we jullie gehoord hebben. <3."

Ook de neppe Twitter-account van Sony's CEO Kaz Hirai heeft gereageerd

Dit is natuurlijk verre van een bevestiging dat Sony geen DRM doorvoert, maar het is op zijn minst een reactie. Daar moeten we het momenteel mee doen. Ondertussen zullen Microsoft en Sony intern wel tot in de avonduurtjes aan het discussiëren zijn. Eens niet over gloednieuwe titels die ze op de E3 gaan tonen, maar over theoretische tweedehands exemplaren van games die nog niet eens in de winkels liggen.


Plaats een reactie


Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.