1. Geannuleerde 'Titan' was sci-fi mmo-shooter

Geannuleerde 'Titan' was sci-fi mmo-shooter

Blizzards gesneuvelde mmo, 'Titan', was een mix tussen een mmo en shooter.

Oud-medewerkers van Blizzard die naar eigen zeggen aan de mmo gewerkt hebben, vertellen dat. De game speelt zich volgens hen af op de aarde in de toekomst, waar de mensheid net een buitenaardse invasie heeft weten af te weren. Daarna begint een koude oorlog waar drie groeperingen tegen elkaar vechten.

Spelers hebben overdag een baan als bijvoorbeeld slager of monteur, maar 's nachts halen ze hun wapens tevoorschijn om de rivaliserende groeperingen af te knallen. De game zou klassen als Reaper, Jumper, Titan, Ranger, en Juggernaut, elk met verschillende eigenschappen, hebben gekreven. Titan zou wisselen tussen een first person shooter en een third person-camera, afhankelijk van de situatie.

Eén kleine troost: een van de medewerkers zegt dat het team achter Titan nog intact is, en dat het project mogelijk voortleeft onder een andere naam. Spannend!

Dit artikel delen

Over de auteur

Gijs Scheltens Gijs is niet weg te slaan uit stealthgames en speelt het liefst een spel met een spannend verhaal, interessante personages en een sterke sfeer. Werkt achter de schermen aan de wekelijkse Gamer.nl Podcast.

Reacties

  • Destiny 2.0 dat wel een MMO is

  • En hier begint het creëren van een nieuwe hype! Zo begon het precies hetzelfde bij Destiny. Werd ook gezegd dat het een MMO was en dat was het toch een stuk minder dan verwacht. Nu wordt het hier ook geroepen, mensen gaan nu roepen dat het een Destiny killer wordt en dat wordt het dan weer niet en dan kan het vervolgens zijn hype niet waarmaken… The vicious circle continues!

  • @EpicFox Uhh… >geannuleerde< Titan.

  • @EpicFox
    Ja klopt, het is behoorlijk tegengevallen op dat vlak. Hoewel Bungie nooit in de mond heeft genomen een MMO te maken.



    Het is in ieder geval jammer dat de stekker uit Titan is getrokken als ik het zo lees. Misschien toch ook vanuit Activision, omdat Destiny (hoewel geen MMO) in de pijplijn zat en ze niet op concurrentie tussen de twee zaten te wachten.

  • Nog een beetje hoop dat de game alsnog wordt uitgebracht. 't Concept doet me wel wat!

  • Tadaa, dat zei ik toch gisteren? PR bullshit zodat mensen WoW blijven kopen en niet iets anders verwachten

  • En waar zie jij die informatie staan waardoor jij claimt zo gelijk te hebben? :/ Dit spel staat geheel los van WoW en heeft er totaal niks mee te maken. Volgens jouw logica zou Diablo niet kunnen bestaan omdat ze Starcraft hebben. 2 Geheel verschillende games. Enige overeenkomst is het multiplayer gedeelte, de game zelf en de doelgroep zijn compleet anders. Daarnaast zou Titan free2play zijn…

  • Burn

  • Man hou toch op. Het enige wat je gisteren aan het vermelden was was aluminium hoedjes onzin. Want wat was je punt ook alweer? oh ja, het cancelen van een enorm groot project.een "PR" move zou zijn zodat mensen WoW "blijven kopen", een MMO die al behoorlijk lang veel subscribers aan het verliezen is, en dat project Titan dan oppeens weer tevoorschijn komt, want het is namelijk een groot complot.



    Wat een onzin zeg. Laat wel zien dat je maar heel weinig van de geschiedenis van Blizzard af weet. Blizzard heeft namelijk al vaker grote projecten geschrapt. Het bedrijf vindt hun reputatie om kwalitatief hoge games te maken belangrijk en mocht een game dit naar hun mening niet bereiken, dan wordt het gecanceld.



    Dat dit "PR bullshit" is is gewoon een domme opmerking.

  • Oh please, niet zo naïef doen. Volgens mij werd er nergens vermeld dat Titan free to play zou worden. Daarbij is een spel met maandelijkse kosten heel anders dan Starcraft of Diablo.



    Denk je nou echt dat ze zo'n project schrappen om hun kwaliteit hoog te houden? Ze hebben nog twee a drie expansions op de lijst staan voor World of Warcraft. Als ze nu door zouden gaan met Titan (wat volgens mij gewoon maandelijkse kosten zou hebben), dan stappen mensen over van WoW naar Titan en gaat WoW langzaam dood. Daarbij denk ik niet dat ze willen concurreren met hun eigen series. Tuurlijk, als mensen overstappen naar Titan, dan zouden ze alsnog geld binnenkrijgen van dezelfde mensen, maar dan moet Titan wel succesvol zijn en dat is niet gegarandeerd. WoW daarentegen heeft zichzelf al bewezen als cashcow en heeft nog 6 miljoen loyale gebruikers, een aantal waar een nieuwe game van zou dromen.



    Maar goed, denk vooral verder over de gamesindustrie als 'passievolle, kwalitatief hoogstaande' industrie waar kwaliteit voorop staat. Het gaat om pegels, of je nou wilt of niet.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord