AC: Unity-maker: 'Game-industrie laat 60 fps-standaard vallen'

Nieuws | -

Volgens de lead level designer van Assassin's Creed: Unity stapt de game-industrie af van de 60 fps-standaard. Doe dat nou niet, beste Ubisoft-ontwikkelaar, Nicolas Guérin om precies te zijn! Je studio heeft het al zo moeilijk de laatste dagen.


Volgens Guérin is 60 fps "twee keer zo moeilijk te behalen als 30fps en ziet "het er niet eens heel mooi uit". Hij ziet ook dat andere games de ondersteuning van 60fps laten vallen, zoals de Ratchet & Clank-serie.

Verder vergelijkt hij games met films om zijn punt te maken: "De Hobbit-film zag er ook heel gek uit". Volgens de creative director van Unity, Alex Amancio, gaat het verhaal van 30 fps wel voornamelijk op voor actieavonturen zoals Assassin's Creed. Shooters zouden wel goed gedijen bij 60 fps.

Hoe dan ook zijn de uitspraken van de twee op zijn minst onhandig, gezien de commotie rondom AC: Unity de afgelopen dagen. Eerder deze week werden gamers al heel boos omdat de PS4-versie van de game volgens de producer achtergehouden werd om deze identiek aan de Xbox One-versie te maken. Ubisoft claimde kort daarna echter dat daar absoluut geen sprake van was.


Plaats een reactie


Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.