1. AC: Unity-maker: 'Game-industrie laat 60 fps-standaard vallen'

AC: Unity-maker: 'Game-industrie laat 60 fps-standaard vallen'

Volgens de lead level designer van Assassin's Creed: Unity stapt de game-industrie af van de 60 fps-standaard. Doe dat nou niet, beste Ubisoft-ontwikkelaar, Nicolas Guérin om precies te zijn! Je studio heeft het al zo moeilijk de laatste dagen.


Volgens Guérin is 60 fps "twee keer zo moeilijk te behalen als 30fps en ziet "het er niet eens heel mooi uit". Hij ziet ook dat andere games de ondersteuning van 60fps laten vallen, zoals de Ratchet & Clank-serie.

Verder vergelijkt hij games met films om zijn punt te maken: "De Hobbit-film zag er ook heel gek uit". Volgens de creative director van Unity, Alex Amancio, gaat het verhaal van 30 fps wel voornamelijk op voor actieavonturen zoals Assassin's Creed. Shooters zouden wel goed gedijen bij 60 fps.

Hoe dan ook zijn de uitspraken van de twee op zijn minst onhandig, gezien de commotie rondom AC: Unity de afgelopen dagen. Eerder deze week werden gamers al heel boos omdat de PS4-versie van de game volgens de producer achtergehouden werd om deze identiek aan de Xbox One-versie te maken. Ubisoft claimde kort daarna echter dat daar absoluut geen sprake van was.

Dit artikel delen

Over de auteur

Gijs Scheltens Gijs is niet weg te slaan uit stealthgames en speelt het liefst een spel met een spannend verhaal, interessante personages en een sterke sfeer. Werkt achter de schermen aan de wekelijkse Gamer.nl Podcast.

Reacties

  • Het ziet er eens niet zo mooi uit? Wat is dit? 60 fps in games ziet er normaal prachtig en vloeiend uit. Ik snap dat ze naar excuses zoeken omdat ze een target niet kunnen halen, maar om dit soort onzin eruit te gooien is weer een ander uiterste.



    Die grote studios staan steeds meer ondere grotere druk, dan gaan ze in paniek allemaal van dit soort PR eruit gooien. Maar dat is weer hun eigen schuld, hehe.

  • Het lijkt meer een kansloze manier om Unity te verdedigen, in de gameplay beelden is te zien dat de game geen steady 30fps haalt, maar eerder 20.



    Tja Ubi, dat krijg je als je ieder jaar er een AC eruit wil persen. De E3 beelden zien er ieder jaar fantastisch uit, maar richting de release wordt dat steeds langzaam afgebouwd, en ziet de daadwerkelijke gameplay er een stuk minder uit.



    De ruwe kantjes van het steeds sneller uitbrengen van games als AC worden steeds duidelijker.

  • Ik vind het ook raar om 60fps in een spel te vergelijken met 60fps in een film. Toegegeven, ik vond The Hobbit 2 ook raar in 60fps, het gaat net allemaal te vloeiend. Maar in games is het wel heel relaxed.

  • De Hobbit was in 48fps.

  • ben het met ramon eens.



    het is gewoon luiheid, en makkelijk geld verdienen dat is het.
    als trotse bezitter van een ps4/xbox one moet je dit gewoon boycotten, laat ze maar voelen dat wij dit WEL belangrijk vinden. we gamen niet meer zoals in 2007

  • Vier jaar werken is luiheid?

  • Bij het kijken van The Hobbit heb ik niets gemerkt van de hogere fps in negatieve zin, vond het een visueel prachtige film. De enige films waarbij 60fps er te snel/raar uitziet zijn de 'natuur' films (schaam). Denk dat het ook een kwestie van gewenning is.

  • Een film is sowieso heel anders dan een game. Een film vereist geen snelle user input en ieder frame bevat al motion blur. Als dat PR-mannetje ook maar een klein beetje weet waar dit over gaat, dan weet hij dat hij zojuist de meest achterlijke vergelijking ooit heeft gemaakt.

  • dit is dus waarom ik geen console koop.



    2014 en niet eens 1080p en 60 fps op alle games. nee ipv dat, gaan ze bullshit excuses maken.



    lol. pc gaming ftw. mods beste pixels en graphics en frames. beste controls.



    console sucks

  • Het gaat niet om luiheid, maar meer om het feit dat de vele studios veel te veel hooi op de vork nemen aangaande het ontwikkelingsproces + de druk van de mannen bovenaf. Zij willen dat zo snel mogelijk games uit zien komen, maar dat kan niet meer in het huidige klimaat. Games kunnen er niet zo achteloos eruit gestampt worden in korte tijd.



    Echt, de industrie wil dat niet meer begrijpen. Ik wou dat de grote publishers teruggingen naar een iets kleiner model: een grote mega blockbuster per jaar aangevuld met wat games die een kleiner budget vereisen. En dan niet indie blabla, maar PS2/Xbox/GC niveau qua budgets. Zou goed zijn voor de output en diversiteit.

  • Btw fps in games en fps in films werkt totaal verschillend en kun je niet vergelijken.

  • Vraag mij echt af waarom ubisoft dit nou weer zegt. Kunnen de Consoles het gewoon niet aan? Is het te duur of te moeilijk voor Ubisoft?

  • Why not both?

  • De consoles kunnen niet genoeg grafische groei aan in combinatie met een hogere frame rate. Daarom laten verschillende ontwikkelaars, na minder dan een jaar na de release (!) nú al de 60fps 'standaard' vallen.



    Enorm beschamend.

  • tuurlijk kunnen ze dit wel aan, met groot gemak zelfs.
    het is gewoon gemakzucht van de ontwkkelaar die er geen tijd in wilt stoppen.



    60fps en 1080p en hoger gaan gewoon de standaard worden op deze consoles, en ubisoft moet heel erg oppassen dat zij niet achter gaan blijven.

  • En dat baseer je op welke games die tot nu toe zijn uitgekomen?



    Afgezien van indies en remakes blijft enkel CoD nog over die dat haalt :lol:

  • 1080 p en 60 fps gaat het wel lukken dmv optimalisaties en updates. Het duurt gewoon nog even. 4 k gaming dat duurt echt nog wel een jaar of 7/8

  • 4K gaming gaat nooit gebeuren op de PS4 en Xbox One bij blockbusters :lol:

  • ^Dat zeg ik ook niet heb het over pc. Zelfs met indies krijg je 20 fps of zo. Aahahah.

  • 4K gaming op PC is vandaag al mogelijk als je een flink budget hebt. Dat betekent dat het over 2 jaar prima betaalbaar is. Grotere titels bouwen nu al ondersteuning voor 4K in ;)

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren