1. Details over de zijmissies in Horizon: Zero Dawn

Details over de zijmissies in Horizon: Zero Dawn

Guerrilla Games heeft nevenactiviteiten in Horizon: Zero Dawn naast het uitspelen van de hoofdgame onthuld.

In Horizon: Zero Dawn kruipt de speler in de huid van Aloy terwijl het unieke landschap wordt verkent. De mensheid heeft de technologische vooruitgang uit het oog verloren en neemt het op tegen mechanische wezens die nu de wereld heersen.

Naast het volgen van het verhaal, kan de speler ook aan de slag met diverse activiteiten. Een voorbeeld hiervan is het bezoeken van corruptiezones welke volledig zijn bewoond door mechanische wezens. Door het gevecht aan te gaan, kan de speler een hoop ervaring opdoen wat later in de game waardevol kan zijn.

Tevens is de speler vrij om tijdens de reis op wezens te jagen om zodoende belangrijke materialen te verzamelen. Hierdoor kan er betere uitrusting worden gemaakt. Naast de vrije jacht zijn er ook meerdere jachtuitdagingen beschikbaar. Hier moet de speler zich bewijzen in een specifieke opdracht om zodoende ervaring op te doen en medailles te winnen. Deze medailles geven weer toegang tot nieuwe uitdagingen.

Vervolgens zijn stamuitdagingen een manier om het avontuur op te zoeken. De mensheid is verdeeld in verschillende stammen over de gehele wereld die missies aan de speler bieden. Elke stam heeft zijn eigen beeld van de wereld en geloofsovertuiging, wat mogelijk resulteert in diversiteit in de missies.

Tot slot wordt de speler geconfronteerd met willekeurige gebeurtenissen, waarbij de speler wordt geacht een handje te helpen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het terugvinden van een verloren item.

Dit is slechts een greep van de activiteiten die de spelers tijdens het avontuur kunnen doen. Guerrilla heeft aangegeven dat er naast bovenstaande onderdelen meerdere activiteiten in het spel aanwezig zijn.

Horizon: Zero Dawn verschijnt op 1 maart 2017 exclusief voor PlayStation 4. Ook gaat de game bij release de 4K-functionaliteit van PlayStation 4 Pro ondersteunen.


Dit artikel delen

Over de auteur

Gert-Jan Veldhuizen Kan genieten van een goede pot Call of the Toeter & Euro Fishing Song Festival. In Gears ga ik vaak veeg door gibben. Weh!

Reacties

  • please niet het Ubisoft model.. please!

  • De insteek gaat hopelijk meer de CD Projekt Red op. Maar ze zijn wel het lineaire van Killzone gewend. Als je die 2 mixt krijg je inderdaad het Ubisoft AC model… fingers crossed dat dat het niet gaat worden.

  • ben er ook bang voor… die corruptiezones klinken als radar-torens van Far cry. verover die zone, speel gebied + (zij)-missies vrij…etc etc. maar ik houd hoop. :9

  • Net of dat de "ubisoft formule" über slecht is, nee dus.

  • Nee, maar ik ken hem inmiddels wel.

  • De 1000x vermoord die gozer, vind dat briefje, race dat ventje of klim op die toren ben je toch wel op uitgekeken. Watch Dogs precies hetzelfde.
    Muntjes gooien tussen een menigte was ook 2x leuk.



    Dus ja, als je AC1 speelde en de 2 delen erna ook, waren het maar kleine aanvulling op het geheel. Door te stoppen en daarna Black Flag erin te gooien was het spel pas variabel.

  • Geen zin om hier een grote post over te maken maar elk deel van AC bracht gewoon vernieuwing met zich mee.

  • Van 2 handelingen, ieder zijn mening. Ik vond de verschillen tussen de AC games matig, net als bij de Samsung Galaxy, Apple iPhone, Call of Duty blops en andere franchises. Sla 2-3 generaties over en pas dan kan je spreken over een daadwerkelijk verschil in games.

  • Mja ik speel elk AC deel elk jaar weer achter elkaar opnieuw uit en ik merk toch altijd wel altijd de grote veranderingen en vernieuwingen die elk deel heeft ten opzichte van z'n voorganger.

  • Daar verschillen onze meningen gigantisch. Je vind dus niet dat The Witcher meer variatie biedt in gameplay dan AC?

  • TW3 heeft meer gameplay variatie maar dat maakt AC er niet minder door. ook neemt dat niet weg dat alle verschillende delen van AC vernieuwing met zich mee hebben gebracht.

  • vind dat het lineaire deel van groot belang is voor het leuk zijn van een game. Als het hoofdverhaal niks aan is, dan ga ik ook geen sidemissions doen.



    Bij tw3, en wat ik van ac heb gespeeld, zit het hoofdverhaal goed inelkaar. Dit is de lijm van de game.



    Ik hoop dat dit bij zero dawn ook het geval is.

  • Gaap.

  • Goty easy

  • Dat gaat moeilijk aangezien hij in hetzelfde jaar uitkomt als Zelda.



    Daarnaast klinkt het weinig spannends de zijmissie ik heb het gevoel dat dit een enorme domper word. Iedereen is super hyped en het blijkt een gevalletje te zijn het is het net niet.

  • Meh Zelda. Daar kan ik nu niet echt warm van worden. Komen voglend jaar veel interessantere games uit dan Zelda.

  • Zelda interesseert mij ook geen hol. HZD lijkt me veel interessanter.

  • Zelda wordt gemaakt door een goede ontwikkel studio deze game door Guerilla heeft er weinig van gemaakt op killzone 2 na

  • Das jouw mening Kaas. Iemand anders kan/mag er anders over denken.

  • Meningen, verre van een feit.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren