1. Nintendo legt ontbreken touchscreen-controls Zelda uit

Nintendo legt ontbreken touchscreen-controls Zelda uit

In een interview met IGN op de Game Developers Conference heeft de director van The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Hidemaro Fujibayashi, laten weten waarom de touchscreen-features weggelaten zijn bij de game. Het testen van de Switch-versie overtuigde hen van de controls zonder touchscreen.

"Tijdens het testen zonder de touch-functionaliteit zagen we dat het heen en weer kijken tussen de Gamepad en het scherm eigenlijk iets wegnam bij dit type Zelda-game. Zonder touch bleek het een hele sterke gameplay-ervaring. Na wat meer te experimenteren en te testen, realiseerden we ons dat dit de beste manier was om de game te beleven. Zo kwamen we op de huidige gameplay-stijl in deze productieversie."

In de demo op de Game Awards 2014 was de game nog te zien op Wii U, waar in een demo de touchscreen-controls werden getoond. Fujibayashi zegt dat het voor hen niet moeilijk was om de features uit de game te halen, omdat het nu de beste manier van spelen is.

Vandaag dook ook de volledige kaart van de game op, die verkregen is via datamining. Er is een volledige versie van 145MB beschikbaar en een gereduceerde versie.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Oftewel ze vinden de WiiU zelf ook een flop.
    Verklaart ook de snelle stop en geringe 1st party game.

  • Hoe vaak moeten we het er nog over hebben dat je gewoon beter je mond kan houden?

  • Het is wel altijd het zelfde riedeltje ja…

  • Ik ga BotW sowieso met de pro controller spelen!

  • Bullshit, dit is gewoon pure gemakzucht geweest. Vind het bijzonder triest dat Breath of the Wild totaal geen gebruik maakt van de mogelijkheden van de Wii U. Inventory management bijvoorbeeld was een stuk makkelijker geweest via de gamepad.



    Schaamteloze actie van Nintendo, en als Wii U bezitter voel ik me hierdoor toch wel lichtelijk genaaid. Ik snap het wel, ze willen de Switch versie pushen, want ze moeten een nieuw systeem verkopen. Breath of the Wild is tenslotte de enige launchtitel die enigszins indruk maakt. Hadden ze overigens beter kunnen doen met Mario Odyssey, maar ze hadden blijkbaar haast bij Nintendo.

  • Helemaal mee eens. Ze hadden waarschijnlijk gehoopt om deze Zelda alleen voor de Switch uit te brengen. Maar dan had de WiiU geen eigennZelda game gehad. Dat konden ze dus niet maken.



    Verder koop ik hem op de WiiU en vind ik het jammer om te horen dat ik de touchpad niet kan gebruiken. Misschien speel ik de game dan wel gewoon met de Wiimote als dat mogelijk is.

  • Bullshit. Waarom iets voor gemak zucht er uit halen? xD

  • Dat je nu op beide consolse dezelfde indeling kan hanteren. Dat is gemakzucht.

  • Ik betwijfel het hoor, in het artikel staat ook dat het touchscreen al geïmplementeerd was in 2014. Als het al ontwikkeld is, kost het niks extra.

  • Als je toch met bullshit komt geef dan gewoon geen antwoord op de vraag. Het is overduidelijk dat ze de Wii U versie op geen enkele manier 'beter' wilde maken dan de Switch versie.

  • Het is ook bullshit. Elke keer van beeld wisselen.

  • Heel slim!

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren