1. Eiji Aonuma: 'Open wereld wordt de standaard voor Zelda-games'

Eiji Aonuma: 'Open wereld wordt de standaard voor Zelda-games'

Eiji Aonuma, de director van The Legend of Zelda: Breath of the Wild, heeft volgens Japanesenintendo.com in een interview met Japans tijdschrift Famitsu gezegd dat de open wereld-formule de standaard wordt voor de Zelda/serie.

De Famitsu vroeg Aonuma: " Het maken van het volgende deel zal waarschijnlijk een nog lastigere taak worden, maar gaat dat een evolutie zijn van het open air-concept of wordt het een constructie waarbij je dungeons moet uitspelen?"

Zijn antwoord hierop was, volgens de Japanse vertaling: "Ik denk dat dit in de toekomst dat standaardvorm zal worden." Alicia van Gamer.nl heeft deze vertaling van Japansese Nintendo bevestigd.

Op dit moment wordt er gewerkt aan de dlc voor Breath of the Wild, waarvan er dit jaar twee verschijnen. De tweede, die deze winter moet verschijnen, breidt het verhaal uit en biedt een nieuwe dungeon.

Een recente patch van de game lijkt de framerate te verbeteren. The Legend of Zelda: Breath of the Wild is nu beschikbaar voor Nintendo Switch en Wii U.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Meer! Meer! Meer! Ik wil niet stoppen met deze game, ik ben vast pas klaar wanneer het volgende deel over 5 jaar verschijnt.

  • Best of both worlds zou de 'perfecte' game zijn. Breath of the Wild met 7 dungeons + shrines.

  • De typische dungeons zullen toch vast wel een keer weer terugkomen?
    Ik verwacht dat de DLC dungeon er 1 is. (Gewoon een vermoeden)

  • Precies wat SmartTies zegt; 'The best of both worlds'.
    Stel je een mix van OoT en BotW voor! <3
    POOOHHHHH!!!

  • SPOILER ALERT:
    Ik wil dan wel weer meer échte dungeons en wat meer aparte wapens/items.
    Zo mistte ik de hookshot.

  • Hmm nee bedankt.
    Vind dit een top game hoor maar vind de oud stijl wel beter.
    Misschien een mix van de 2. Ik mis sowieso de echte dungeons

  • Vind ik ook, de volgende Zelda mag weer lekker traditioneel en lineair zijn met oude vertrouwde dungeons. Maar een open wereld Zelda game in de toekomst zal ik zeker niet overslaan! Ik hoop dat dit na de top down 2D en traditionele 3D Zelda games een derde genre is binnen de reeks die elkaar afwisselen.

  • Ik mis de kerkers ook..
    Maar ik kan wel 30 punten opnoemen (die wel in het spel zitten) die dat weer goed maken..

  • Goed plan.



    Is er al iemand die 100% heeft gehaald?

  • Volgens mij heeft iemand dat na twee weken al gedaan… http://twinfinite.net/2017/03/someone…



    In ieder geval, ik kan me lastig voorstellen dat iemand die alle 900 korok seeds heeft niet ook alle andere dingen al verzameld en voltooid heeft… Zeker tegen nu, weer drie weken later.

  • Cool, in 100+ uur!

  • Ik heb om één of andere reden bij het spelen van BotW het gevoel gehad dat het de allerlaatste Zelda is. Een soort hoogtepunt waar 25 jaar naartoe is gewerkt. Onzin natuurlijk maar ik betrapte mezelf hierop toen ik dit artikel las.

  • En toch hoop ik dat ze Zelda in de bekende vorm ook ooit eens terug laten komen. Een afwisseling hierin zou prima zijn imo.



    Heel graag zie ik een uitstapje als Majora's Mask, even een ander verhaal in een net wat andere setting. De setting van MM is in mijn ogen dan ook onovertroffen.

  • Majoras Mask is de meest bijzondere setting ooit..
    Die is echt uniek.

  • Jammer. Ik start oot of tww wel weer op. Of desnoods mm, SS, of TP.

  • OoT & TWW blijven (bijna) perfect, als je het mij vraagt! :)

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren