1. Eerste afbeeldingen Project Scorpio-development kit verschenen

Eerste afbeeldingen Project Scorpio-development kit verschenen

Na de onthulling van de specificaties van de Scorpio door digital Foundry, is een development kit van de console getoond aan Gamasutra. Een afbeelding geeft wellicht een eerste indruk van het uiterlijk van de nieuwe Xbox.

In de afbeelding is te zien dat het uiterlijk van de development kit in lijn is met de Xbox One S. Op de afbeelding zijn ook de development kits van de vorige Xbox-consoles te zien, wat het mogelijk maakt dat de consumentenversie van de Scorpio ook niet ver af gaat wijken. Een andere optie is dat een vergelijkbaar uiterlijk van de Xbox One S wordt gebruikt voor de dev kit, maar dat de uiteindelijke versie een compleet ander uiterlijk krijgt.

De devkit bevat dezelfde poorten als de consumentenversie, waaronder een hdmi-in poort. Voor ontwikkelaars bevat het drie extra usb-poorten aan de voorzijde, vijf instelbare knoppen en een oled-scherm waarop informatie kan worden weergegeven. Deze kan bijvoorbeeld direct het aantal frames per seconde weergeven of netwerkinformatie verschaffen dankzij een extra network interface card.

De specificaties liggen met 6,6 teraflops hoger dan het uiteindelijke product, omdat het volgens Kevin Gammil, product group director bij Microsoft eenvoudiger is om games op de console af te stemmen.

"Op een hoger niveau is het veel makkelijker voor een ontwikkelaar om hoog in te stappen en de game te downtunen, dan laag te beginnen en hem omhoog te tunen."

Project Scorpio verschijnt eind dit jaar. In de aankondiging van de specificaties werd bekend dat de console native 4k-games in 60fps af weet te spelen. Kijk hier voor alle specificaties en verbeteringen van de nieuwe Xbox.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • So hey! Hoe de development kit eruit ziet! Dat is interessant zeg!



    Not.

  • Eigenlijk wel. Je ziet dat de voorgangers ook bijna niets afweken qua design van de dev kit. ;)

  • Precies, Bij Microsoft zijn de devkits qua design ongeveer zo goed als gelijk aan het retail model. excl de extra poorten achter, oled scherm, en instelbare knoppen aan de voorkant.

  • De development kit van de PS3 is veel praktischer en mooier dan de Xbox Scorpio imo:



    http://www.abload.de/img/final-ps3-de…



    PS: hij staat onder de PS2

  • Dat is veel kleiner dan ik had verwacht. Bij project Scorpio dacht ik echt aan het design van eerste originele Xbox haha. Vraag me af waar die knopjes aan de voorkant voor zijn.

  • Hij haalt in ieder geval 60 fps.

  • Ze blijven tenminste trouw aan de videorecorder look…. Het ziet er in ieder geval beter uit dan de betama…. Xone.

  • Ik vond het design anders wel mooi. Sterker nog ik vond hem mooier eruitzien dan de wankele ps4 die ik eerst had. De ps4 pro heeft net wat meer body waardoor ik die nu het fraaist vind. Onderaan heb ik mn One s staan die ook body mist. Hoop toch dat het finale design iets gaat afwijken.

  • Videorecorder, dacht ik ook aan.
    Maaar het is nog niet officieel.

  • Devkits van de Playstation serie zien er COMPLEET anders uit dan het finale product. Bij microsoft lijken ze vaak op het eindproduct, maar dan met extra knoppen, grote behuizing, net andere (interne) indeling, etc. Dus je kan er vanuit gaan dat hij ongeveer op deze behuizing gaat lijken.

  • Ik vind 'm vrij lelijk en had iets meer 'Premium' verwacht. Waarom zit er trouwens meer kracht in de DevKit dan de uiteindelijke versie?

  • Ja dat laatste vroeg ik me ook af maar gok dat dit vaak zo is? iemand die dit weet?

  • Waarschijnlijk om ontwikkelfuncties zoals debugging te ondersteunen. Als je net als bij de vorige generatie uiteindelijk het systeem tot zijn beperkingen gaat drijven, heb je wel ruimte nodig om goed te kunnen ontwikkelen.

  • ''De specificaties liggen met 6,6 teraflops hoger dan het uiteindelijke product, omdat het volgens Kevin Gammil, product group director bij Microsoft eenvoudiger is om games op de console af te stemmen.''

  • Verwacht maar veel chrome, blingbling en spoilers voor de Scorpio.



    less is more! Xbox One S ziet er alvast prima uit. Goeie hoop voor de Scorpio.

  • Verwacht maar veel chrome, blingbling en spoilers voor de Scorpio.

  • Zie de quote van Kevin Gammil. Het is eenvoudiger voor ontwikkelaars om games op een krachtiger apparaat te testen en te downtunen/optimaliseren, dan dat ze de game minder geavanceerd moeten maken en dan tot het randje van de console te gaan.

  • Huh die quote eerst helemaal niet gezien. overheen gelezen blijkbaar.

  • Devkits zijn altijd al krachtiger geweest dan het retail model. Dat is niks nieuws natuurlijk. Maar het is vooral nieuws omdat het nogmaal gesproken niet relevant is voor de consument om te weten hoe een devkit eruit ziet, laat staan de specs.



    De originele Xbox One en PS4 devkits hebben ook beide 12GB geheugen. De devkits van de PS4 en Pro zijn ook weer 2 totaal andere devices en zien er ook anders uit dan het retail model.

  • Het formaat is inderdaad een stuk kleiner dan ik verwacht had. Ik vind 'm er best goed uit zien, en het volledige artikel van Gamasutra is ook leuk om door te spitten.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren