1. Digitale versie Rime op Switch is weer even duur als andere versies

Digitale versie Rime op Switch is weer even duur als andere versies

Rime zou eerst 10 euro duurder worden op Switch dan op pc, Xbox One en PlayStation 4, maar kost nu weer overal 34,99 euro.

Het oorspronkelijke prijsverschil leverde hevige kritiek op bij fans op het internet. Ontwikkelaar Tequila Works heeft daarop blijkbaar besloten de prijs gelijk te trekken. Uitgever Grey Box meldt dat dit wel alleen geldt voor de digitale versie. De fysieke Switch-versie van Rime blijft 44,99 euro kosten. De prijs kan volgens de uitgever niet omlaag tenzij het bedrijf verlies wil maken. Wel bevat de fysieke versie een downloadcode om de soundtrack van de game te downloaden. Deze soundtrack wordt digitaal ook los verkocht voor 10 euro.

Rime verschijnt op 26 mei op PlayStation 4, Xbox One en pc. De Switch-versie verschijnt ergens deze zomer. De releasedatum wordt volgens Tequila Works binnenkort aangekondigd.

Dit artikel delen

Over de auteur

Michel Musters Redacteur bij Gamer.nl en InsideGamer.nl. Houdt van allerlei soorten games, van klassiekers als Mario, Metal Gear en Zelda, naar moderne meesterwerken als Red Dead Redemption en The Witcher 3, tot experimentele hoogvliegers als Rez, Limbo en Lumines.

Reacties

  • Stiekem best wel zin in deze game! :)

  • ''Kost even duur?''… Kost even veel, of is even duur (schaam je, Michel :P )



    Anyways, misschien hebben ze nu door dat ze door de afzet alsnog wel hun inkomsten kunnen behalen.



  • Haha, je was me net voor

  • Vraag me af waarom de Switch versie duurder was. Bij de Binding of Isaac is dat ook al zo.

  • Meer ontwikkelingstijd vanwege portability.

  • Ik heb ook gehoord dat het door de hoge productiekosten van de cartridge kan komen. Dat zou ook verklaren waarom alleen de digitale versie goedkoper wordt.

  • Weinig games, misbruik maken van de situatie.

  • Dat is wel heel erg negatief…
    Ik denk dat Richh het goede antwoord heeft..
    Maar je hebt niks gewonnen.. :)

  • richh is volgens mij sarcastisch… het enige wat ze moeten doen is de game aanpassen zodat hij ook op de switch draait maar dat moet voor elk platform dus die kosten brengen de PS4/Xbone ook met zich mee.



    Dit persbericht klink vooral als het zwichten voor de publieke opinie..

  • Volgens veel bronnen is de cartridge de grootste reden waarom games duurder zouden worden. ding kost gewoon belachelijk veel tegenover blu-rays

  • Dan barst de discussie hieronder los.. zou digitaal dan niet altijd goedkoper moeten zijn de fysieke versie..? Of gaan ze vanaf nu dit soort zaken oplossen door iets toe te voegen aan de fysieke versie: zoals nu bij rime.



    ''Wel bevat de fysieke versie een downloadcode om de soundtrack van de game te downloaden. Deze soundtrack wordt digitaal ook los verkocht voor 10 euro. ''

  • De game ziet er goed uit

  • Mooi nu hopen dat de rest volgt. Puyo en Lego City Undercover zijn ook al 10 duurder dan bijvoorbeeld op de ps4. Wil je zoveel mogelijk ook op de switch verkopen helpt het niet om games 10 euro duurder op de markt te gooien ten opzichte van ps4 en One.

  • Laat dit een voorbeeld voor iedereen zijn. Digitaal zou inderdaad goedkoper moeten zijn!

  • En dit ga je steeds vaker zien dankzij de digitale verkoopmarkt. Je wordt opgelicht waar je bij staat. Nu fixen ze de prijs maar dit gebeurt eigenlijk nooit.
    Het is ook een kwestie van tijd voordat alles digital only is. Waar je in de winkel nog regelmatig kortingen krijgt of andere voordelen, vallen die bij digital helemaal weg.



    Het is ergste is nog wel dat ik regelmatig op de xbox zie dat de digitale versies van pas op de markt verschenen games gemiddeld zon 5 a 10 euro duurder zijn dan de retail versie. (Op andere consoles zal dit wel niet anders zijn)



    Digital klinkt leuk, het klinkt goedkoper maar de werkelijkheid is anders.

  • Op de xbox valt mij dit ook op ja. Ik moet zeggen dat dit op de playstation wel minder is. Daar heb je regelmatig toch wel hele leuke aanbiedingen. Steam op de pc gaat daar zelfs nog met hun sale een stap verder in. Daar heb je soms echt voor een paar euro een goede game.

  • Komt omdat op Xbox de meeste gamers hun aankopen sharen (Home Xbox) met andere zodat je ieder maar de helft betaald. Ik verwacht dat daarom de digitale versies iets meer kosten.

  • ''En dit ga je steeds vaker zien dankzij de digitale verkoopmarkt. Je wordt opgelicht waar je bij staat. Nu fixen ze de prijs maar dit gebeurt eigenlijk nooit.
    Het is ook een kwestie van tijd voordat alles digital only is. Waar je in de winkel nog regelmatig kortingen krijgt of andere voordelen, vallen die bij digital helemaal weg''



    Niet te vergelijken… Winkels moeten met elkaar concurreren.. en dus stunten ze om zo games te verkopen en om in de picture te komen. De PS en Xbox store fronts worden door sony en microsoft beheerd… er is geen concurrentie en dus ook bijna geen reden toe om te stunten… Of dacht je dat de bart smit ging stunten als ze een monopolie hadden?



    Verder hebben retailers ook nog een bepaalde macht, wanneer Sony en microsoft morgen digitaal games gaan aanbieden voor 40euro i.p.v. 60 in retail zullen retailers boos worden en een boycot gaan uitvoeren op de verkoop van hun consoles…. Beide partijen hebben elkaar nodig en dus belang bij het instant houden van de gang van zaken.



    Er zullen nergens zwart op wit prijs afspraken zijn gemaakt maar zoals je al aangeeft klopt er natuurlijk geen zak van ;).



  • Dat zou kunnen, dat doet de xbox wel goed. Ik moet zeggen dat ik de Switch oplossing ook top vind werken. Daar kies je zodra je een spel opstart, welke gebruiker gaat spelen. Werkt heel gebruiksvriendelijk en schakeld heel snel. Iedereen zijn eigen savegames

  • Op de X1 is fysiek kopen inderdaad meestal voordeliger dan digitaal kopen.
    Heb ik even geluk! XD

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren