1. Destiny 2 krijgt toch een soort van dedicated servers

Destiny 2 krijgt toch een soort van dedicated servers

De servers van Destiny 2 zijn niet dedicated, hoorden we onlangs. Maar het ligt iets ingewikkelder dan dat, zegt Bungie nu.

Onlangs werd bekend dat Destiny 2 geen dedicated servers zou krijgen. Lead engineer voor Destiny 2, Matt Segur, wil dat even rechtzetten: "Veel mensen maken zich zorgen om onze aankondiging dat Destiny 2 geen dedicated servers heeft. De werkelijkheid is echter complexer, want Destiny heeft een uniek netwerkmodel," aldus Segur.

De term "dedicated server" is niet praktisch, vindt Segur: "We gebruiken die term niet, want in de gamegemeenschap slaat die op een puur client-server-model." Destiny 2 gebruikt net als Destiny 1 een hybride van een client-server-model en een peer-to-peer-technologie: "De server bepaalt hoe de game verloopt, en alle spelers blijven de baas over hun bewegingen en krachten," legt Segur uit. Hij belooft in elk geval dat spelers geen host migrations meer uit hoeven te zitten.

Innovatie
Hoewel Destiny 2 dezelfde servertechnologie zal gebruiken als het eerste deel, timmert ontwikkelaar Bungie wel aan de netwerkweg, vertelt Segur: "We investeren veel in nieuwe serverinfrastructuur voor Destiny 2: we gebruiken onder meer voor het eerst cloud servers voor gameplay." Ook laat Segur weten dat Bungie "uiterst geheime" manieren heeft om cheaten op de pc tegen te gaan.

Destiny 2 heeft dus geen pure dedicated servers. Segur: "Bij dit soort zaken moet je altijd keuzes maken en een kosten-baten-analyse toepassen, maar als team hebben we geen spijt van de unieke technologie die we voor Destiny 2 gebouwd hebben."

Dit artikel delen

Over de auteur

Gijs Scheltens Gijs is niet weg te slaan uit stealthgames en speelt het liefst een spel met een spannend verhaal, interessante personages en een sterke sfeer. Werkt achter de schermen aan de wekelijkse Gamer.nl Podcast.

Reacties

  • Soort van pleister op de wond, maar nog steeds mag een online game als Destiny geen gebruik maken van peer-to-peer modellen…

  • Damage control…

  • Nog steeds geen reden om deze game dag 1 aan te gaan schaffen. Lijkt zoals hierboven wordt gezegd "een pleister op de wond". Peer to peer systemen zijn outdated. Je moet niet afhankelijk zijn van je tegenstander zijn verbinding.

  • Dit wordt goede DLC.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren