1. Horizon Lunar Colony-map voor Overwatch aangekondigd

Horizon Lunar Colony-map voor Overwatch aangekondigd

Blizzard heeft de nieuwe map voor Overwatch aangekondigd, genaamd Horizon Lunar Colony. De nieuwe map voor Assault speelt zich af op de maan en bevat in sommige delen lage zwaartekracht.

Director Jeff Kaplan legt in een update uit dat het ontwikkelteam heeft gekeken naar verschillende opties om de zwaartekracht aan te passen. In de eerste instantie bood de gehele map met lage zwaartekracht een "goede afwisseling", maar werd het volgens de ontwikkelaar na verloop van tijd een gimmick.

Om deze reden is ervoor gekozen om verschillende delen als luchtsluis in te delen en enkel daar de zwaartekracht aan te passen. In private matches kan echter nog gespeeld worden met de zwaartekracht op alle maps om de mechaniek uit te proberen.

Daarnaast zegt Kaplan dat de Horizon Lunar Colony meer toevoegt aan Overwatch door het verhaal van Winston te vertellen. Details zoals computerschermen op de map geven een kijkje in het verleden van de gorilla.

De map is nu speelbaar in de Public Test Realm op de pc.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Nice een nieuwe map voor mijn favoriete character:p ik heb wat beelden bekeken, maar de lage zwaartekracht trekt mij niet echt. Ik denk dat het in ieder geval bij competitive erg irritant kan zijn. Schiet hanzo bijvoorbeeld zijn pijlen nu recht vooruit? En hoe plaats je Orisa's schild nu fatsoenlijk van een afstand?

  • word tijd dat consoles ook een PTR krijgen, heb verdomme €20,- meer betaald dan PC-spelers.

  • Dat jij graag 20 euro afstaat aan sony/microsoft is toch niet blizzard z'n schuld? Het is niet zo dat Blizzard meer aan jou verdiend.



    Verder weet ik niet of het niet hebben van een PTR op console aan blizzard (devs)ligt of actiblizzard (uitgever) of sony/micrsoft.

  • geen idee van dat dit naar sony/ms gaat. ik weet alleen dat ik 20 euro meer heb betaald en een minder goede/volledige ervaring krijg!

  • Als je geen idee hebt zeur dan ook niet zo!



    Elke keer als Blizzard een patch uitbrengt voor overwatch moet dit gecontroleerd worden door microsoft en sony (dat zijn hun policies).



    Zo'n check kan 1-3weken duren, de PTR krijgt vaak dagelijks updates! dus het hele punt van een PTR zou wegvallen op console aangezien er na het aanpassen niet tijdig getest kan worden om te zien of de aanpassing ook daadwerkelijk helpen.



    Wat jij vooral graag wil is een aantal dagen/weken eerder de map spelen en als je dat gewoon had gezegd dan begreep ik je maar om nu een PTR te willen op een platform wat daarvoor 100% ongeschikt is slaat als een lul op een slagroomtaart.

  • Voor elk spel ben je duurder uit op de console dan de PC. Lijkt mij dat Sony een deel van dat bedrag vangt en daardoor de console games duurder zijn



    En als je verder een goede en volledige ervaring wil krijgen moet je toch echt op de PC gaan spelen. Het is echt een pc spel omdat aimen met een muis veel makkelijker is dan een controller
    Een hanzo en een mccree bijvoorbeeld zijn een stuk beter op de pc dan op console

  • zo, dat waren de open deuren. bedankt jongens!

  • Ja gaf zelf aan dat je niet wist dat sony/ms een deel pakken van de verkochte games en daarna zeur je om een PTR die 0,0 zin heeft op consoles. Dat wij deze open deuren voor jou moesten intrappen was inderdaad wel triest.

  • laat ik me toch verleiden om te reageren…. de game is totaal anders op consoles, aanpassingen die op PC gedaan worden slaan soms nergens op voor consoles. Dus een PTR heeft wel degelijk nut op consoles. Het beleid van Sony wat dat betreft mag wel eens versoepeld worden (is al jaren zo en ja, dat wist ik wel, alleen van die €20,- wist ik niet.)

  • 'laat ik me toch verleiden om te reageren…. de game is totaal anders op consoles, aanpassingen die op PC gedaan worden slaan soms nergens op voor consoles. '



    Dat zou best kunnen kloppen maar dat verandert niet het feit dat het implementeren van een PTR voor console momenteel geen nut heeft gezien de update cyclus daar te groot voor zou zijn om ook maar iets fatsoenlijk te kunnen testen.



    'Het beleid van Sony wat dat betreft mag wel eens versoepeld worden'



    Sony zal gek zijn dadelijk worden er door een slechte patch console gehackt, accountgegevens gejat of beschadigd de hardware (Wat in theorie allemaal kan!) en zijn zei de gebeten hond. Dit soort bedrijven dekken zichzelf liever in ook daarvoor koos jij toen je de console kocht.



  • Ik ben het toch gedeeltelijk met Soon eens. Sommige updates op PC hebben hele andere gevolgen dan op de console. Wat in mijn ogen de beste oplossing is, is wanneer consoles ook een test versie krijgen, maar dat deze niet dagelijks wordt aangepast. Zo zouden ze veranderingen kunnen checken voordat competitive begint.



    Hierdoor zouden ze mooi kunnen kijken welke zaken totaal ongeschikt zijn voor console spelers. Als dit bijvoorbeeld was gebeurt tijdens de Bastion Buff, dan hadden we nooit 3/4 weken met een OP Bastion gezeten.



    Verder vind ik het weer een beetje een stomme opmerking om te zeggen dat PC een betere ervaring heeft. Dat ligt volgens mij echt aan jezelf.

  • @Blue, Dus je wil een PTR waar je niet snel veranderingen kan aanbrengen en waar dit ook niet vlug getest kan worden?



    Dat bestaat al namelijk en heet de GAME….



    Dat er misschien veranderingen gemaakt worden op/voor pc die niet nodig zijn voor console is misschien wel vervelend maar das dan ook een van de velen nadelen van console gaming.



    'Verder vind ik het weer een beetje een stomme opmerking om te zeggen dat PC een betere ervaring heeft. Dat ligt volgens mij echt aan jezelf.'



    Eensch, dit moet ook geen PC vs console discussie worden imo, ik probeer gewoon helder uit te leggen waarom er geen PTR is op console.

  • -.-

  • Ik denk wel dat het mogelijk is. Alleen dan moeten ze de game vooruit patchen met de extra's er gelijk bij en dan later unlocken. Kans bestaat wel dat onbekende maps of chars door data miners word ontdekt en de verrassing/hype minder is.

  • @Extace,



    Nee ik wil geen PTR, maar ik wil wel dat ze nieuwe updates op de console testen voordat deze in competitive worden gegooid. Ik zeg volgens mij nergens dat ik een PTR wil, een denigrerende toon is dus niet nodig lijkt mij…



    Ik wil gewoon dat ze bij Arcade een extra opties aanmaken die "testing ground" heet ofzo, waar nieuwe updates 3/4 weken worden gestest voordat deze worden doorgevoerd in competitive. Dat ze dat niet tussendoor kunnen aanpassen is jammer, maar begrijpelijk.



    Verder is het een beetje raar om te zeggen dat het een nadeel is van console gaming wanneer veranderingen op de PC direct doorgevoerd worden op de console. Dat is makkelijk op te lossen met de door mij genoemde optie. Dat ze niet de moeite nemen om meer op de console veranderingen te letten, heeft gewoon te maken met gemakzucht.



    @Shadowhunter
    Precies, het zou jammer zijn van de hype, maar wel eerlijker voor de gehele community in mijn ogen.

  • @blue:



    'Nee ik wil geen PTR, maar ik wil wel dat ze nieuwe updates op de console testen voordat deze in competitive worden gegooid. Ik zeg volgens mij nergens dat ik een PTR wil, een denigrerende toon is dus niet nodig lijkt mij…'



    Het was meer irritatie wat die toon veroorzaakte ik leg gewoon helder en duidelijk uit waarom iets wel of niet gebeurd en dan komt iemand er randzaken bij slepen als ik heb 20 euro meer betaald.



    'k wil gewoon dat ze bij Arcade een extra opties aanmaken die "testing ground" heet ofzo, waar nieuwe updates 3/4 weken worden gestest voordat deze worden doorgevoerd in competitive. Dat ze dat niet tussendoor kunnen aanpassen is jammer, maar begrijpelijk. '



    Het niet vlug kunnen aanpassen maakt het geen wat jij zegt dus schijn testen, je voert veranderingen door maar kan deze daarna niet tweaken en dus bij de volgende test is het maar afwachten of die verandering goed waren. al met al een rommeltje.



    'Verder is het een beetje raar om te zeggen dat het een nadeel is van console gaming wanneer veranderingen op de PC direct doorgevoerd worden op de console. Dat is makkelijk op te lossen met de door mij genoemde optie. Dat ze niet de moeite nemen om meer op de console veranderingen te letten, heeft gewoon te maken met gemakzucht.'



    Als de verandering op PC direct worden doorgevoerd voor console terwijl dit op console misschien niet het geval of een andere verandering had moeten zijn dan is dat toch een nadeel? Ik denk dat ik het juist precies goed zeg.



    Met het laatste gedeelte ben ik het compleet eens behalve dan dat het makkelijk op te lossen is maar dat is niet de schuld van blizzard. Het zou inderdaad beter zijn wanneer de console versie aparte patches/updates zou ontvangen maar vanwege de kosten en de onmogelijkheid om dit fatsoenlijk te testen momenteel zal het nog wel even duren voor we deze features gaan zien.



    @shadow
    'Ik denk wel dat het mogelijk is. Alleen dan moeten ze de game vooruit patchen met de extra's er gelijk bij en dan later unlocken. Kans bestaat wel dat onbekende maps of chars door data miners word ontdekt en de verrassing/hype minder is.'



    Een ander nadeel is dat als je vooruit patch en er zit dus een grote fout in die patch de console gamers 3-4 weken een 'verkeerde build' aan het testen zijn lijkt me ook een onwenselijke situatie. In principe zou je willen dat je ergens op een redelijk omslachtige manier een kleine groep overwatch spelers toegang geeft tot PTR op consoles en sony/ms daar ook toestemming voor geven.

  • @Extace



    Vervelend voor je dat je je irriteert aan de reactie van Soon, toch raar dat je dan zo reageert op mijn reactie (waarbij ik, net als jij) duidelijk probeer uit te leggen wat ik bedoel.



    Dat schijntesten ben ik het niet mee eens. Tuurlijk zal het niet zo nuttig zijn als op de pc, maar zo kunnen ze wel vernieuwingen testen voordat ze live gaan. Ik zal een voorbeeld geven:



    De bastion buff.
    3 weken van te voren is deze op zowel de PC als Console te testen. Op de PC blijkt dat Bastion een winrate heeft van 80%, en dat iron clad met 40% duidelijk te hoog is. Na een week passen ze dit aan naar 20%, en wint bastion ongeveer 50%/60%
    Op de console wordt hetzelfde getest. Hieruit blijkt dat Bastion 90% van de matches wint. Het is duidelijk dat het probleem hetzelfde is als op de PC met de nieuwe ability, en dat dit op de console een nog groter probleem is. Na een week kan het team van Blizzard ervoor kiezen om ook op de console de buff te verlagen, en wellicht nog andere kleine maatregelen nemen voor deze buff op console omdat deze hier meer impact heeft.



    Volgens mij beschrijf ik zo duidelijk wat ik bedoel, en is het zeker nuttig om een test realm te hebben. Dit heeft ook geen of weinig extra kosten met zich mee te brengen, want patches op deze dagen vinden toch al plaats.



    Als dit met Bastion was gebeurt dan hadden wij (lees console spelers) geen gezeik gehad met bijvoorbeeld de Bastion buff.



    Als je nu nog wilt volhouden dat het niet nuttig is, dan houd de discussie meteen op want duidelijk dan dit kan ik echt niet zijn.

  • Ik gok dat jij geen game dev bent en niet weet hoe moeilijk dit te implementeren is tevens wil je niet je gehele publiek toegang geven tot dit soort test echter alleen een core gedeelte. Zelf maakte ik altijd gebruik van de PTR's voor WoW en het is echt geen pretje hoor! Ik denk dat het console publiek hier in het algemeen minder geschikt voor is alhoewel ik denk dat er inderdaad wel een mogelijkheid zou moeten zijn om dit afzonderlijk te testen! De manier waarop kan ik echter niet bedenken en ik vind beide het PTR idee van Soon als jouw idee niet echt overtuigend, het feit dat ze beide niet uitgevoerd worden pleit ook voor mijn case.

  • Oké wow, deze reactie vind ik erg tegenvallen.



    Hoezo is het console publiek hier nou weer niet geschikt voor? Wat voor een rare aanname is dat nou weer. Niet heel de console community bestaat uit 11 jarige CoD spelers, dat snap je toch wel. Waarom zou iemand op de PC hier beter geschikt voor zijn? Laat me alstublieft weten hoeveel beter deze community is.



    En natuurlijk ben ik geen gamedeveloper (jij wel dan? Zo ja, dan gok ik dat jij niet voor Blizzard werkt) en heb ik geen idee hoe lastig zo iets is, maar ik mag er wel vanuit gaan dat mensen bij Blizzard dit wel weten en er zeker wel iets voor kunnen verzinnen. En zoals ik al zei, in mijn voorbeeld gaat het om 1 extra update in de zoveel tijd. Want dat is het gewoon, meer niet. Eventuele buffs en nerffs vinden toch al plaats.



    "Het feit dat beide niet uitgevoerd worden pleit ook mijn case"
    Is dat zo ja? Weet jij precies hoe de mensen bij Blizzard denken dan? Zou het niet zomaar kunnen dat ze de console als bijzaak zien en gewoon weg geen zin/tijd hebben om hier extra moeite in te stoppen? Nee dat zou natuurlijk raar zijn…. Dat is niet gebeurt betekend niet dat het niet mogelijk is. Ik blijf erbij dat het gewoon gemakszucht is omdat in hun ogen PC belangrijker is (i.v.m. Esport en dergelijke).

  • 'Hoezo is het console publiek hier nou weer niet geschikt voor?'



    Omdat zei hier weinig tot geen ervaring mee hebben, als blizzard een 'slechte build' uit zou brengen en die is beschikbaar voor het gehele console publiek zouden deze mensen wel eens boos kunnen worden en gaan klagen omdat ze niet door hebben dat ze aan het testen zijn.



    Een afgescheiden testomgeving die niet voor iedereen toegankelijk is is daar veel beter voor geschikt.



    'Wat voor een rare aanname is dat nou weer. Niet heel de console community bestaat uit 11 jarige CoD spelers, dat snap je toch wel.'



    Jouw aanname dat ik dit zeg omdat het 11 jarige cod spelers betreft is nog veel triester… Kijk dat jij je eigen bij het minste of geringste beledigd voelt en dan dit soort teksten uitspuwt is niet mijn schuld.



    'Waarom zou iemand op de PC hier beter geschikt voor zijn? Laat me alstublieft weten hoeveel beter deze community is.'



    De PC community is hier beter voor geschikt omdat zei groot zijn geworden met het zelf testen van games, feedback geven en regelmatig updates ontvangen. De community is geen haar beter als die van console hij is wel HEEL anders.



    'En natuurlijk ben ik geen gamedeveloper (jij wel dan? Zo ja, dan gok ik dat jij niet voor Blizzard werkt) en heb ik geen idee hoe lastig zo iets is, maar ik mag er wel vanuit gaan dat mensen bij Blizzard dit wel weten en er zeker wel iets voor kunnen verzinnen.'



    Dan ben jij de gene die dus rare aannames maakt… Ik vertolk gewoon het huidige beleid… indien het zo simpel op te lossen was zoals jij zegt en de game zou daar beter van worden waarom zou blizzard dit dan niet doen?



    'En zoals ik al zei, in mijn voorbeeld gaat het om 1 extra update in de zoveel tijd. Want dat is het gewoon, meer niet. Eventuele buffs en nerffs vinden toch al plaats.'



    Maar als die ene extra buff de game verpest zit je dus 3/4 weken een kut game te testen waar dit op de PTR binnen 1-3 dagen hersteld zou kunnen worden.



    'Is dat zo ja? Weet jij precies hoe de mensen bij Blizzard denken dan?'



    Dat claim ik niet ik ga echter niet arrogant als jij even net doen of ik het beter zou weten dan een van de bekendste game development studios in de wereld.



    'Zou het niet zomaar kunnen dat ze de console als bijzaak zien en gewoon weg geen zin/tijd hebben om hier extra moeite in te stoppen?'



    Zou kunnen maar lijkt me onwaarschijnlijk vooral omdat de game volgens mij meer units verkocht op console als PC.



    'Nee dat zou natuurlijk raar zijn…. Dat is niet gebeurt betekend niet dat het niet mogelijk is. Ik blijf erbij dat het gewoon gemakszucht is omdat in hun ogen PC belangrijker is (i.v.m. Esport en dergelijke).'



    Het is mogelijk maar ik heb liever eerst iets van bewijs voor ik mensen/studios beschuldig van dit soort praktijken tot die tijd heeft Blizzard wat mij betreft het voordeel van de twijfel wel verdiend door de jaren heen.



    Ik denk dat je betreft het esports gebeuren overigens wel een punt hebt! maar of dat nou zo erg is weet ik ook weer niet… er werkt gewoon een beperkt aantal mensen en die moeten samen het klusje klaren.



    Al met al vind ik dus dat er inderdaad aparte tests/patches voor console moeten zijn en komen echter heb ik geen idee hoe dit te implementeren. Jij denkt er wat mij betreft te makkelijk over en doet nogal kleinzerig als ik dit uitleg door alles zo negatief mogelijk op te pakken helaas.



Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren