1. EA-directeur verdiende vorig jaar ruim 17 miljoen euro

EA-directeur verdiende vorig jaar ruim 17 miljoen euro

Electronic Arts-directeur Andrew Wilson heeft in het fiscale jaar dat op 31 maart eindigde 20 miljoen dollar verdiend. oftewel ruim 17 miljoen euro.

Het inkomen van Wilson steeg in de afgelopen twee jaar hard vanwege salarisverhogingen en bonussen, schrijft persbureau Bloomberg. De directeur kreeg in 2015 nog 11,6 miljoen dollar.

In het vorige fiscale jaar ging de beloning van Wilson met 19 procent omhoog. In een jaar tijd steeg ook de waarde van zijn aandelen in het bedrijf met 19 procent.

EA boekte naar eigen zeggen grote successen in de afgelopen twee jaar. Daaronder vallen de lancering van FIFA 17 en Battlefield 1. Digitale diensten als live services en het downloaden van games leveren ook steeds meer op. Naar eigen zeggen presteert EA op dat gebied bovengemiddeld goed in vergelijking met concurrenten.

Dit artikel delen

Over de auteur

Crew De redactie van InsideGamer.nl

Reacties

  • Ja met zo'n mager inkomen snap ik ook opeens al die anti-piraterij maatregelen van het bedrijf. Klaarblijkelijk nog een groot probleem.

  • Ja, want als de zaken goed gaan moet je je spullen eigenlijk gewoon laten stelen door iedereen…

  • Niks mis mee.

  • Wat een dikke vieze bullshit zeg. Dan trek je als bedrijf zo veel mogelijk geld uit de consument en release je een game met 4 DLC pakketten die er eigenlijk gewoon in horen (Battlefront) en verdien je als directeur 17 miljoen euro. En dan nog verdorie mekkeren over piraterij ook, rot toch op man

  • Ja, maar als die arme man volgend jaar door piraterij maar 16 miljoen verdient, kan hij niet meer rondkomen. Dat…dat….dat zou toch…:'( Anyways, ipv de directeur spekken, zouden ze dat geld natuurlijk ook in het aantrekken van goede artiesten kunnen steken of hun community tegemoet kunnen komen met gratis content.

  • Battlefront DLC helemaal met je eens, gierig als n malle. Dat klagen over piraterij is toch niet zo gek, of mis ik informatie? Je bedrijf geeft iets uit waar lui aan gewerkt hebben en vervolgens gaat volk er gratis mee aan de haal. Klagen staat los van inkomen, al heb je met n dik inkomen misschien iets minder te klagen.

  • Hoeveel geld iemand verdient, maakt het niet gerechtvaardigd voor anderen om met hun spul aan de haal te gaan.



    Dat terzijde is het wel bizar dat een directeur zoveel verdient. Als die miljoenen aan Mass Effect: Andromeda waren besteed, had het animatieteam flink versterkt kunnen worden…

  • Jullie hebben gelijk, piraterij kan gewoon niet en mag gewoon niet, gezien het naast sloeberheid ook respectloos is naar de maker. Maar het voelt natuurlijk ergens wel hypocriet. Vooral wat betreft hun DLC beleid.

  • Wat is er mis met het DLC beleid dan? Ze verdienen er bakken vol met geld aan dus je kan zeggen wat je wilt maar het blijft een geniaal concept. Als gamers er echt oprecht zoveel moeite mee hadden zouden ze massaal stoppen met het aanschaffen van DLC. Aangezien dit niet gebeurd zie ik niet zo goed wat het probleem is.

  • Goh, het is er zo één.



    Wie had dat gedacht.

  • Good job. Totale poep uitbrengen met een waardeloze DLC-policy maar het zombievolk toch zover weten te krijgen om het keer op keer te kopen. Fake it 'till you make it. Maar oprecht respect, zuig ze maar lekker uit die kritiekloze lemmings, die maken dit feest tenslotte mogelijk.

  • Nu nog de mensen die echt iets maken i.p.v. uitgeven.

  • Tsjaa een bedrijf mag natuurlijk zelf weten hoeveel ze aan een directeur betalen. Los van wat je van de games van EA vindt, kun je niet ontkennen dat het een enorm succesvol bedrijf is.

  • Walgelijk zulke beloningen.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren