1. World of Tanks krijgt native 4k-update op Xbox One X

World of Tanks krijgt native 4k-update op Xbox One X

Wargaming heeft aangekondigd dat World of Tanks naar de nieuwe Xbox One X komt. De eerste screenshots onthullen een native 4K-resolutie.

Onderstaande screenshots tonen de game in actie in 3840x2160 pixels. Een releasedatum is nog niet bekend, maar op Gamescom 2017 zal meer informatie volgen.

De Xbox One-versie van World of Tanks is gratis beschikbaar voor alle Xbox Live Gold-leden. Het tankspel ondersteunt cross-platform multiplayer: spelers van de Xbox 360-versie kunnen samen spelen met spelers van de Xbox One-versie. De pc-versie heeft eigen servers en kan daarom niet samen spelen met Xbox 360- of Xbox One-eigenaren.

Xbox One X lanceert op 7 november. Recent werd bekend dat niet alle games in native 4K draaien , maar dat de console ook gebruik maakt van checkerboarding 4K.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Ik vind de titel erg krom. Hij komt niet naar de One X, hij is er al. Alle titels van de One draaien op de One X. De titel kan bijvoorbeeld beter "World of Tanks krijgt visuele upgrade voor Xbox One X" zijn.
    En de verwijzing naar een artikel dat "niet alle titels in 4K draaien" is ook krom. Dit is gebaseerd op gameplay uit een Alpha versie van Assassins Creed, wat dus door 3rd party (Ubisoft) gemaakt wordt. Los van dat 't een Alpha is kun moeilijk de resolutie/framerate van games door "externe" studio's garanderen.
    En als afsluiter: De One X komt uit op 7 november. Niet 7 oktober.

  • Tnx voor het opmerken van de releasedatum. De titel is inderdaad ook een beetje gek. Wargaming heeft het ons letterlijk zo gezegd, maar zal hem ff aanpassen.



    Wat de checkerboarding betreft lijkt het nu eenmaal een feit te zijn dat niet alle games in native 4k zullen draaien. Het ziet er iig prachtig uit schijnbaar.

  • Bedankt voor het aanpassen. Dat niet alle games in 4K zullen draaien is niet heel vreemd. Microsoft heeft gegarandeerd dat hun eigen first party games wel native 4K zullen draaien, maar andere studio's zijn vrij om te bepalen wat ze met de extra kracht doen.
    Of dit een gevalletje slechte code of bewuste keuze is vanuit Ubisoft is de grote vraag. En we weten ook niet hoe het eindproduct zal zijn. Ik ben overigens wel voorstander van "checkerboarding", omdat het verschil op de meeste televisies zo goed als niet te zien is. "Checkerboarding" of WQHD (2560×1440) is voor de meeste gebruikers overigens meer dan voldoende. Native 4K zullen mensen met een 4K scherm van 55 inch of meer pas een beetje merken. Echter zal deze keuze vast gemaakt zijn omdat marketing technisch de term "4K" veel beter verkoopt.

  • Eens, het zou ook heel goed kunnen dat Ubisoft niet totaal had gerekend op native 4k tijdens het ontwikkelproces en de game daarom omhoog schaalt. Ik ben zeer benieuwd hoe het verschil gaat zijn met de PS4 Pro en waar de verschillen hem dan in zitten.



    Microsoft strooit wel veel met de term "True 4k", maar de analyse in dat nieuwtje wijst uit dat dit zeker niet altijd het geval gaat zijn.

  • Leugens, ik zeg het je! LEUGENS!!!! ;)

  • FAKE NEWS!!!!

  • By the way; waarom klikken screenshots op IG allemaal door naar dat enorm verknaakte lelijke IMGUR?

  • Dat heeft er volgens mij mee te maken dat de database van IG kapot is gegaan. Hosten op IG zelf lukt niet meer, maar extern hosten wel, vandaar de link naar Imgur.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren