'Microsoft en Assassin's Creed kregen meeste media-aandacht tijdens E3'

Nieuws | -

Uit de meest recente editie van het jaarlijkse E3-onderzoek van Ico Parners blijkt dat de media het meeste schreven over Microsoft en Assassin's Creed Origins.

19.744 artikelen werden geschreven over het Xbox-merk, een lichte stijging ten opzichte van vorig jaar. Het is de eerste keer sinds 2014 dat Sony niet leidend was, dat onderwerp was van 19.393 artikelen. Nintendo verdubbelde bijna van 5650 naar 10.103 artikelen.

Ubisoft was met Assassin's Creed Origins het meeste aanwezig in de media, met ongeveer 2400 artikelen, gevolgd door Anthem en Star Wars: Battlefront 2. Opvallend is dat The Elder Scrolls 5: Skyrim de vierde plaats bezet.

Het onderzoeksbureau benadrukt echter dat de meting vanaf zondag 11 juni plaatsvond, waardoor de zaterdag van de EA-persconferentie niet mee werd genomen. Het is dus mogelijk dat Star Wars: Battlefront 2 het onderwerp van meer artikelen was dan de grafiek aangeeft.
Lees hier meer over de methode van Ico Partners.

Recent werd bekend dat Star Wars: Battlefront 2 ook de best bekeken YouTube-trailer heeft van E3 2017.


Plaats een reactie


Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.