1. 'Microsoft en Assassin's Creed kregen meeste media-aandacht tijdens E3'

'Microsoft en Assassin's Creed kregen meeste media-aandacht tijdens E3'

Uit de meest recente editie van het jaarlijkse E3-onderzoek van Ico Parners blijkt dat de media het meeste schreven over Microsoft en Assassin's Creed Origins.

19.744 artikelen werden geschreven over het Xbox-merk, een lichte stijging ten opzichte van vorig jaar. Het is de eerste keer sinds 2014 dat Sony niet leidend was, dat onderwerp was van 19.393 artikelen. Nintendo verdubbelde bijna van 5650 naar 10.103 artikelen.

Ubisoft was met Assassin's Creed Origins het meeste aanwezig in de media, met ongeveer 2400 artikelen, gevolgd door Anthem en Star Wars: Battlefront 2. Opvallend is dat The Elder Scrolls 5: Skyrim de vierde plaats bezet.

Het onderzoeksbureau benadrukt echter dat de meting vanaf zondag 11 juni plaatsvond, waardoor de zaterdag van de EA-persconferentie niet mee werd genomen. Het is dus mogelijk dat Star Wars: Battlefront 2 het onderwerp van meer artikelen was dan de grafiek aangeeft.
Lees hier meer over de methode van Ico Partners.

Recent werd bekend dat Star Wars: Battlefront 2 ook de best bekeken YouTube-trailer heeft van E3 2017.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Dit soort statistieken komen enigszins overeen met de statistieken van de meeste bezoekers in een stadion; de Arena staat vaak bovenaan met het meest verkochte plaatsen maar er zit vaak geen hond. Kijk je naar de Kuip of het Philips Stadion, dan zit het tot de nok vol, maar hebben ze veel minder capaciteit. Met andere woorden; je hebt er geen reet aan als liefhebber.

  • Kromme vergelijking, dit gaat over geschreven artikelen en niet over bezoekersaantallen.

  • Ach ja, er kunnen wel meer wedstrijden gespeeld zijn, maar de mooiste wedstrijd was toch overduidelijk bij Nintendo. Ook al hebben veel mensen die wedstrijd niet bij kunnen wonen bij gebrek aan een groot stadion.

  • Daarom zei ik ook enigszins. Met andere woorden; zoveel artikelen voor de andere, maar Nintendo de beste buzz. Arena alles verkocht, maar de yuppenaanhang/seizoenkaarthouders zitten thuis.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren